MonThe Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Hei! Jeg og kjæresten er inne i pp 10, og denne måneden har det virrelig klaffa i forhold til ELtest! (har ikke brukt p-piller siden januar 2009) på onsdag, positiv ELtest på fredag (CB Digital), fredag, lørdag, mandag På mandagskvelden ble jeg skikkelig øm i brystvortene, og det har de vært både i går og i dag,onsdag. Har aldri før vært øm i brystene slik at jeg har tenkt over det, nå er de så ømme at jeg kjenner det når jeg er forsiktig borti de.. Er jeg blitt en symptomjeger, eller er det mulig å kjenne noe allerede nå?? Vil så veldig gjerne!!
MonThe Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. juni 2010 (endret) .. Symptomjeger skulle det stå i overskriften da, typisk at jeg ikke oppdager feilen før etter det er posta:p Endret 2. juni 2010 av MonThe
Gjest Lovegeckos Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Da har du og jeg samme symptomer. Naar skal du ha mens?
MonThe Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2010 I utgangspunktet skulle jeg ha hatt den nå til helgen, den 4.6, men siden jeg testa positivt på EL forrige fredag, den 28.5 må jeg vel legge til enda en uke, så da er den forventet den 11.6 (hmm..blir det ikke det, mon tro?) Blir forvirra av hele greia :s Enn du??
Gjest Lovegeckos Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg er saa fjern at jeg ikke husker noyaktig naar jeg hadde mens sist. Men jeg tror jeg skal ha mens om ca en uke. Jeg pleier ikke aa ha vondt i brystvortene, men naa kan de nesten ikke rores, de stikker og er skikkelig vonde.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 I utgangspunktet skulle jeg ha hatt den nå til helgen, den 4.6, men siden jeg testa positivt på EL forrige fredag, den 28.5 må jeg vel legge til enda en uke, så da er den forventet den 11.6 (hmm..blir det ikke det, mon tro?) Blir forvirra av hele greia :s Enn du?? Forventet mens blir jo fortsatt fire uker etter den forrige, dersom du har normal syklus. Eggløsningen kan komme når som helst mellom to menstruasjoner, selv om det mest vanlige er at den kommer ca. midt mellom. Det er dermed ikke sånn at man skal få neste menstruasjon senere fordi eggløsningen var litt senere enn normalt.
MonThe Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2010 Anonym; Åh, har forstått det sånn at om EL er forsinka så er TR forsinka og jeg.. Men om det har rett, og den fortsatt skal komme til helga, så høres jo det bra ut det
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Nå ble jeg litt forvirra her. Utfra det jeg vet så kommer mensen alltid ca 14 (11 - 16 eller no sånt) dager etter eggløsning. Tid mellom mens å eggløsning kan variere kraftig, mens tid mellom eggløsning å mens igjen er ganske så fast.
MonThe Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2010 Er slik jeg har forstått det jeg og.... Tror jeg forholder meg til at TR kommer ca 14 dager etter EL jeg.. Men tilbake til spørsmålet -- er jeg blitt en symptomjeger, er det overhodet mulig å kjenne noe så tidlig???
Gjest Lovegeckos Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Jeg folger spent med i traaden ogsaa. Endret 2. juni 2010 av Lovegeckos
Kosteskaft Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Nei du kjenner nok ikke så tidlig. Ikke hvis EL var bare for 5 dager siden. Hilsen symptomjeger på PP 16...
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 Nå ble jeg litt forvirra her. Utfra det jeg vet så kommer mensen alltid ca 14 (11 - 16 eller no sånt) dager etter eggløsning. Tid mellom mens å eggløsning kan variere kraftig, mens tid mellom eggløsning å mens igjen er ganske så fast. Det stemmer hvertfall ikke for meg. Jeg har nemlig hatt tidlig EL de siste gangene, men likevel fått mens til vanlig tid. Det har altså vært godt mer enn 14 dager mellom mine ELer og neste mens, snarere tre uker.
MonThe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Fortsatt ømme bryster, det er torsdag, og ELtesten slo ut positivt forrige fredag.. Frustrerende når man ikke kan "stole" på kroppen, og det ikke er noen "fasit" - og kan jeg vente TR til vanlig tid, altså denne helgen, eller må jeg vente helt til neste helg? Og dere som er/har vært gravide -- hvor raskt kjente dere symptomer? (ved å stille dette spørsmålet kan jeg vel bare snike meg stille inn i rekken av symptomjegere! ) Endret 3. juni 2010 av MonThe
missLynch Skrevet 3. juni 2010 #14 Skrevet 3. juni 2010 Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men da jeg ble gravid fikk jeg grusomt ømme pupper en uke før forventet mens. Utviklet blodårer rundt brystvortene som jeg aldri hadde hatt før- så jeg forsto at her var det noe i gjære! Testa negativt ved forventa mens, men det ble positiv test da jeg testa 3 dager etter.
Kosteskaft Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har samtlige grav. symptomer hver gang før mens. Kvalme, ømmet, etc.
øyenstikker Skrevet 3. juni 2010 #16 Skrevet 3. juni 2010 Jeg merket at noe var annerledes dagen før jeg testet positivt. Var da 13 siden eggløsningg. Kjente at formen var helt rar når jeg trente. Pusten var snedig og greier..ante litt ugler i mosen da. Jeg har ikke fått ømme brystvorter før i går, da var jeg ca 4+6. Før det kjente jeg ingen forandring i puppene. Men forrige pp var de ømme som få fra eggløsning fram til tanta kom. Men da hadde jeg akkurat slutta på pillen, så kan være derfor jeg hadde det så voldsomt da... Lykke til:-)
MonThe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 3. juni 2010 (endret) ...Dette er jo bare uliiiidelig spennende!! Vet ikke om jeg skal skal teste nå til helgen, når jeg eegentlig skulle hatt TR, eller om jeg skal tenke at TR blir til neste helg (1 uke forsinka, men 2 uker etter EL), og vente med testingen... Har aldri vært øm tidligere, verken rundt EL eller TR så føler det er noe på gang.. *krysser fingre og tær og alt som krysses kan* Endret 3. juni 2010 av MonThe
wahaj Skrevet 3. juni 2010 #18 Skrevet 3. juni 2010 Jeg fikk ømme brystvorter bare noen dager etter el, og masse mensmurringer ca en uke før forventet mens. Det var på pp1, så trodde det bare var pga jeg hadde sluttet på prevensjon, men neida. Testen ble positiv den.
Gjest Lovegeckos Skrevet 3. juni 2010 #19 Skrevet 3. juni 2010 ...Dette er jo bare uliiiidelig spennende!! Vet ikke om jeg skal skal teste nå til helgen, når jeg eegentlig skulle hatt TR, eller om jeg skal tenke at TR blir til neste helg (1 uke forsinka, men 2 uker etter EL), og vente med testingen... Har aldri vært øm tidligere, verken rundt EL eller TR så føler det er noe på gang.. *krysser fingre og tær og alt som krysses kan* Jeg syns du skal teste de helgen. Alle gravidtestene sier jo at du kan det dagen du venter mens.
missLynch Skrevet 3. juni 2010 #20 Skrevet 3. juni 2010 (endret) ...Dette er jo bare uliiiidelig spennende!! Vet ikke om jeg skal skal teste nå til helgen, når jeg eegentlig skulle hatt TR, eller om jeg skal tenke at TR blir til neste helg (1 uke forsinka, men 2 uker etter EL), og vente med testingen... Har aldri vært øm tidligere, verken rundt EL eller TR så føler det er noe på gang.. *krysser fingre og tær og alt som krysses kan* Dette er spennende! Krysser fingre for deg! Hilsen en annen prøver (Edit: der kom Tante Rød, gitt... ..så prøvingen fortsetter, den) Endret 3. juni 2010 av missLynch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå