Gjest gjest Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Er skilt, har to barn i skolealder, og etter mitt syn er samarbeidet med barnefaren helt fryktelig. Vi har bodd fra hverandre i 1,5 år. Her er problemene: Jeg er relativt strukturert, han er ikke. Han vil "ta det som det kommer", dvs han planlegger ingenting. Han vil ikke ha skriftlig samværsavtale, men han vil se barna. Han kan ringe til barna for å avtale ting, på deres mobil. går utenom meg. Ringer jeg han, tar han ofte ikke telefonen. Han sier at han skal være med barna, men kommer ikke. Plutselig kommer han likevel, men på et annen tidspunkt enn avtalt (som regel mange timer for sent). Nå skal han ta dem med seg en uke til utlandet. De skal reise på mandag. Tror jeg, for jeg har enda ikke fått ordentlig beskjed om når de skal reise og når de kommer tilbake. Dette gjelder altså om 4 dager! Jeg måtte mase for å få han til å søke dem fri fra skolen, til tross for at dette er noe en voksen mann kunne klare på egenhånd. Jeg blir så sliten av mangelen på forutsigbarhet i livet mitt, og jeg får heller ikke forberedt barna på hva som skal skje i deres liv. Han har barna annenhver helg, og det er nok når han er så svimete. Men han har mumlet om at han vil ha dem 50 %. Jeg tviler på at han er i stand til å følge opp alt med barna annenvher uke....motivasjonen hans er også økonomisk, han vil helst ikke betale bidrag, heller.... Gode råd?
Gjest imli Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Huff, det høyrtes ikkje lett ut. Eg vil anbefale å ta kontakt med familievernkontoret i kommunen din og få ein time. Var dere ikkje til mekling då dere gjekk frå kvarandere? Veldig dumt å ikkje ha ein skriftleg samværsavtale.
Gjest gjest (ts) Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Jo, vi var til mekling, men vi fikk aldri laget noen samværsavtale pga hans psykdom. Han er bedre nå. nå vil han ikke, og jeg får aldri dratt han til familievernkontoret igjen, han mener det bare er tull.... Tro meg, jeg har prøvd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Du kan kalle inn til mekling med møteplikt. Jeg skal på mekling neste uke der min eks mann har gjort det. Da har jeg ikke noe valg og kan kan gå dirkete til retten om han vil. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Sliter mye med det sammme, bare at vi har samværsavtale. Det er også økonomiske hensikter som ligger bak mest mulig samvær for hans del desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå