Gå til innhold

Hudanalyse

SiljeMa

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt at for en gangs skyld skal jeg spandere på meg ordentlige dyre hydpleieprodukter, men er det sånn at det lønner seg å ta en hudanalyse (er det i det hele tatt noe som heter det) for å finne riktige produkter for egen hud?

Er det noen som har gjort noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan lønne seg, slik at du får produkter best mulig tilpasset din hudtype. Det kan være vanskelig å lese seg opp på slikt selv, og produkter som passer bra for andre kan være helt feil for deg. Mange salonger har gratis hudanalyse sammen med en hudpleie-time. Kanskje slå to fluer i en smekk? Ellers ser de vel en del på huden din om du bare kommer inn og ber om råd også. Det de gjør er å se og kjenne på huden din for å se om du er tørr, har urenheter, store porer, fet hud, begynnende rynker eller liknende. Så finner de produkter til deg, og er det et skikkelig sted skal du kunne komme tilbake med produktene og bytte hvis du ikke er fornøyd, forutsatt at du har halve innholdet i flaskene igjen.

Hvis du ikke har god peiling på hud og tilstander, produkter og ingredienser anbefaler jeg deg på det varmeste å få hjelp av en hudpleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være lurt å ta en hudanalyse hvis du har tenkt å investere i hudkremer slik at du ikke kjøper feil, for det kan jo bli dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange salonger har gratis hudanalyse selv om du ikke skal ha noe behandling. Og du trenger ikke kjøpe noe heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...