Gå til innhold

Hund som spiser egen bæsj.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ei tispe på straks 2 år. Den siste tiden har hun begynt å gjøre fra seg inne når eg og samboeren min er ute av huset. Selv etter hun har vært ute (hun sparer tydeligvis). Det er nå ein ting, men den siste tiden har hun også begynt å spise bæsjen når hun gjør fra seg inne. Det er så utrolig frustrerende, vanligvis ligger det jo i ein stor haug som er lett å fjerne, men når hun spiser den så ligger det dritt over hele gulvet. Utrolig ekkelt. Da må eg finkjemme hele gulvet med spray og papir for å få vekk alt. Og hun sitter igjen med DEN ånden. :spy: Hvorfor i huleste gjør hun dette, og hvordan kan eg få henne til å slutte å spise den?

Skrevet (endret)

Det heter Koprofagi og du kan lese om det Her

Jeg ville om hunden er frisk ellers,testet en ting før jeg løper til vetrinær

Tilsett ananas i hundematen.Hunder liker ikke ananas og vil ikke spise avføring/mat med dette i seg i de aller fleste tilfeller.

Hvilken rase og fõrtype bruker dere?

Kan være at maten dere gir tispa ikke er riktig for henne og at hun ikke blir mett (sjekk for mark hos vetrinær)og føler at hun må spise avføring.Dette kan være feilopptak av næring

Noen hunder spiser avføringa for å skjule at de har vært der.

I enkelt tilfeller kan det være et tegn på sosialangst.

En hund er ikke utspekulert og tenker "Nå holder jeg dritten inne til matmor/far er ute,for daaa skal jeg drite ned hele kåken for så og spise det."

Den handler på innstinkter,som kan være : sult,flukt,kjedsomhet,næringsmangel eller sykdom

Unsett hva du gjør -IKKE kjeft på bikkja

Endret av Kårky
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ein am. bulldog, aner ikje hva fôret heter men vi kjøper det fra Rema 1000 og det kommer i 10 kilos mørk grønn sekk. Begge får i tillegg litt rester innimellom, og ein gang i blant får de rått kjøtt og bein, griseører, tyggebein og boksmat..

(og før det blir noen reaksjoner på at vi kjøper "billig" fôr, vi har prøvd fôr fra dyrlege, dyrebutikk og fra felleskjøpet før, og vom, og begge bikkjene har reagert dårlig på det; rennerumpe, oransje-aktig bløt avføring, flassing, ekstreeeeemt flytende bæsj som såg mest ut som gjørme, bl.a)

Du skriver at hunder ikkje liker ananas, men begge mine eeeelsker det. Kan gi de biter ananas uten å blande det ut med vanlig fôr og de sluker det. Har prøvd det siste dagene, da fikk hun litt løs avføring og da spiser ho den ikkje heller. Ho spiser avføringen kun når den er fast. Så eg er litt usikker på om det hjalp.

Har gitt begge hundene markkur for under 6 mnd siden.

Har også brukt dette foret ei stund og det er kun nå i det siste ho har spist avføringen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...