Gå til innhold

Bussturer

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er det rareste/frekkeste/morsomste du har opplevd på bussen?

Jeg tar ikke buss selv, og blir helt fascinert av alle busstrådene!

Videoannonse
Annonse
Gjest Krizzy
Skrevet

Buss:

Jeg tok ekspressbussen istedenfor standardbussen. Den kjører forbi cirka 90% av de vanlige holderplassene, og unngår all rushtrafikk.

Hadde sete nesten ved busssjåføren den dagen så jeg fikk med meg det meste den dagen. Han hadde en kollega som satt cirka ved siden av han. De satt og skravlet om en ny bussrute.

Litt før hadde det kommet på en mann bakibussen. Han skulle av på en bussholderplassene til standardbussen, men ekspressbussen stoppet ikke der så den kjørte selvfølgelig forbi.

Han ble rasende! Gikk til bussjåføren og begynte med å skrike av full hals om at han måtte stoppe fordi han skulle gå av.

Bussjåføren derimot var helt rolig. "Vi stopper dessverre ikke der fordi dette er en ekspressbuss, men har holderplass cirka 100 meter unna, der kan du gå av."

Han skrek ut: "Hvordan i helvete skal jeg vite at dere ikke stopper på den holderplassen?!?! Dere fortelle meg hvilke plasser dere stopper på når jeg går på."

Bussjåføren: "Det har vi ingen mulighet til fordi det kommer mange på hver dag, men hvis du er usikker på om vi stopper der kan du spørre selv. Det står at det er ekspress på bussen, det er godt merket."

Dette fikk mannen til å se rødt! "Din forbanna rasist. Du nekter å stoppe fordi du er en rasist du! Jeg skal anmelde deg til politiet. Bare vent deg, din forbanna drittsekk!"

Bussjåføren smilte til han, og sa at nå måtte han gå bak i bussen fordi nå stoppet de snart. Så at de begge dro på smilebåndet.

Den kommer jeg aldri til å glemme !!! :gjeiper:

T-banen i Oslo:

En venn og jeg satt på t-banen. Vi kjørte inn i sentrum, noe ukjent om alle holderplassene. Plutselig hører vi på høytaleren: "Faen, jeg glemte Tøyen!"

Vi stoppet på Grønland :filer:

Var et par fortvilet passasjerer da! :ler:

Skrevet

T-banen i Oslo:

En venn og jeg satt på t-banen. Vi kjørte inn i sentrum, noe ukjent om alle holderplassene. Plutselig hører vi på høytaleren: "Faen, jeg glemte Tøyen!"

Vi stoppet på Grønland :filer:

Var et par fortvilet passasjerer da! :ler:

En gang glemte de Grønland også. På høytaleren kom det: "Og så glemte vi Grønland..." Jeg har også hørt om tog som "glemte" å stoppe på Holmlia.

På bussen ble jeg en gang forfulgt av en rusmisbruker fra Frogner til Linderud. Han var sikker på at jeg var en svensk skuespillerinne og ble sint fordi han ikke husket hva hun het og jeg ikke ville si det. Aner ikke hvilken svensk skuespiller jeg ligner på. Litt senere skulle han gjøre meg til Miss Verden og lovte at vi skulle sitte sammen på en trone sammen med Gud i himmelen. Jeg har visst noe å glede meg til.

Det har skjedd to ganger at bussen jeg skulle ta, men ikke rakk, kjørte av veien.

Gjest Krizzy
Skrevet

På bussen ble jeg en gang forfulgt av en rusmisbruker fra Frogner til Linderud. Han var sikker på at jeg var en svensk skuespillerinne og ble sint fordi han ikke husket hva hun het og jeg ikke ville si det. Aner ikke hvilken svensk skuespiller jeg ligner på. Litt senere skulle han gjøre meg til Miss Verden og lovte at vi skulle sitte sammen på en trone sammen med Gud i himmelen. Jeg har visst noe å glede meg til.

Det minner meg på en tur jeg hadde! Selvom den startet på bussen, så skjedde ikke alt på bussen :gjeiper:

Skulle ta bussen med en venninne. En mann sto og glante på oss konstant nede i sentrum. Han sto på bussen, rett ved oss. Glante hele veien! Når vi gikk av bussen gikk han av samme sted som oss. Vi gikk mot ditt vi skulle, og han fulgte etter.

Plutselig tar han tak i meg og mumler noe på et språk jeg ikke forstår, så kysser han meg, og beføler meg. Prøver å vri meg unna, men han holder meg fast i armene. Venninnen min står helt paralysert. Jeg gir han et godt spark til som svinger til midt i... :fnise:

Han blir rasende, og tar tak i venninnen min! Hun vrir seg løs, og vi løper fort som svint. En stund løper han etter, men vi løper og løper, tilslutt ser vi han ikke mer! *Puuuuuuh* :D

Skrevet (endret)

Beste bussturen jeg har tatt var da bussjåføren "ikke gadd" å stoppe på holdeplassene fordi han var så forsinka at "det kommer jo en annen buss om 2 min, de kan heller ta den" .. hvorfor han stoppet på holdeplassen hvor jeg stod aner jeg ikke...

En annen herlig busstur var da jeg og en kamerat skulle ta en nattbuss mot sentrum. Vi stod på stasjon nr 2 eller så på ruta og bussjåføren ba oss om å lese rutekartet for ham, han var vist vikar - satt inn i siste liten og hadde ikke peiling på hvor han egentlig var og hvor han skulle kjøre.

Vi var sånn passe pussa og leste kartet som sådan.. Ente med at han kjørte oss direkte til addressen vi skulle til i sentrum og slapp oss av der.. vi var de eneste passasjerene.

Endret av Inx
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Opplevde en gang at en mann koste seg litt med seg selv atmed meg på bussen... Satt nesten oppå passasjeren på andre siden av meg tilslutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...