Gjest green tea Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 fines det en iq test som er får barn og voksne på nett som er på norsk og er gratis.
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Det finnes masse gratistester på nett, men om de stemmer, det er lite sannsynlig. Kanskje noen andre vet hvor man må dra for å få tatt en test? (spurte onkelen min, han svarte bare "du er jo så smart, så" )
Estë Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Vet ikke i hvor stor grad du kan stole på IQ-tester på nettet, og det finnes sjelden tester for barn så vidt jeg vet. Har ikke tatt den selv, så vet ikke hvor seriøs den er, men illustrert vitenskap har for eksempel en IQ-test her.
lille_lam Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 For voksne.. http://www.mensa.no/olavtesten/index_2.html
Gjest strykebrett Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Det finnes masse gratistester på nett, men om de stemmer, det er lite sannsynlig. Kanskje noen andre vet hvor man må dra for å få tatt en test? (spurte onkelen min, han svarte bare "du er jo så smart, så" ) Hvis du ser på Mensa sine hjemmesider så ser du hvor og når de avholder prøver. Man trenger ikke å søke pptak i Mensa, man kan bare ta prøven, og dersom en møter kravene kan man søke om opptak.
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Hvis du ser på Mensa sine hjemmesider så ser du hvor og når de avholder prøver. Man trenger ikke å søke pptak i Mensa, man kan bare ta prøven, og dersom en møter kravene kan man søke om opptak. Hjertelig!
The Kitten Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Så moro! Disse skal jeg ta. Både Illustrert vitenskap sin og Mensa sin. Endret 2. juni 2010 av The Kitten
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Handler IQ-tester bare om sånne figurer?? Sette inn riktig figur liksom?
The Kitten Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Handler IQ-tester bare om sånne figurer?? Sette inn riktig figur liksom? Nei, ikke bare. Illustrert vitenskap sin har oppgaver som går på hukommelse, logisk tenkning, språkforståelse, matematikk m.m.
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Handler IQ-tester bare om sånne figurer?? Sette inn riktig figur liksom? På siden til Mensa står det også litt generelt om IQ-tester, hvordan de utformes og hvorfor de har med akkurat de og de spørsmålene og sånt.
Gjest strykebrett Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Nei, ikke bare. Illustrert vitenskap sin har oppgaver som går på hukommelse, logisk tenkning, språkforståelse, matematikk m.m. Jeg tok den i sta, syns den var ganske morsom. Men det med å huske tallene baklengs syns jeg var vanskelig!
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 Jeg tok den i sta, syns den var ganske morsom. Men det med å huske tallene baklengs syns jeg var vanskelig! Det var det vanskeligste, men det var den oppgaven jeg fikk høyest score på!
lille_lam Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har tatt Mensa sin før, tre ganger fikk forskjellige resultat hver gang, men det er vel fordi noen av valgene var bare vill gjetting, men jeg gjorde det bra alle gangene.. Men siden jeg er litt besjeden av meg vil jeg ikke skryte å si hvor mye jeg fikk Men jeg gjorde det KJEMPE bra :gjeiper:
Gjest imli Skrevet 2. juni 2010 #15 Skrevet 2. juni 2010 Det var det vanskeligste, men det var den oppgaven jeg fikk høyest score på! Samme her, fekk nesten full pott på hukommelsesdelen. Endte opp på 115 totalt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #18 Skrevet 2. juni 2010 Mensa testen, oppgave 20, hva er svaret der? Jeg kommer fram til at to av svarene er mulige, og at det "mangler" info til å si hvilken som er riktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #19 Skrevet 2. juni 2010 Og oppgave 26, hvor to svaralternativ er like, bare med en liten størrelseforskjell. (Mulig jeg har dårlig syn og ikke klarer å se hilken som har den eksakt samme størrelsen som i spørsmålet:p)
marylinm Skrevet 2. juni 2010 #20 Skrevet 2. juni 2010 jeg også liker de 2 testene, ifølge dem er jeg kjempe intelligent. det virker ikke slik ellers i virkeligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå