Riiba Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg fant en oppskrift på fiskesuppe hvor det står følgende: "jevn med maisenna rørt ut i litt vann." jeg har ikke jevnet før (har ikke lagd suppe fra bunnen av). Hvor mye maisenna er dette snakk om...? Det er vel avhengig av hvor mye suppe man lager antar jeg, men starter man med en te-skje, eller en spiseskje, eller...? (suppe for to). R
Pooo Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 nå trenger du ikke lenger å røre maisenna ut i vann. bare hell i litt i suppen. en til to spiseskjeer er nok.
Kykkelikokos Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Den siste pakken jeg kjøpte måtte røres ut i vann først.
Brunhilde Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 nå trenger du ikke lenger å røre maisenna ut i vann. bare hell i litt i suppen. en til to spiseskjeer er nok. Dette stemmer bare hvis du har kjøpt Maizena jevning, vanlig Maizena må røres ut i vann fremdeles - hvis du ikke vil bruke en haug med tid på å plukke klumper ut av suppa, da.
Riiba Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2010 Jeg rørte ut i litt vann, og det gikk veldig bra. Takk for tips! Suppen ble en suksess.
Gjest navnelapp Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Så bra! Eg brukar å ta dette på augemål. Eg tek ca. ei ss maisennamjøl i litt vatn, og så har eg i gryta litt og litt til eg ser den er passe tjukk. Den tjuknar nemleg veldig fort med maisenna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå