Gå til innhold

Hva gjør man for å løse konflikten?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere kjæreste og jeg har fått en liten jente sammen :)

Hun er nå fire år, så vi har kommet fram til at vi ønsker delt omsorg/bosted. I følge avtalten er det meningen at hun skal stå folkeregistrert på sin far til og med 311211.

Det har nå dukket opp et problem. Vi snakket sammen for et par dager siden. Han har funnet en barnehage i nærheten av seg der han vil melde henne inn når hun står folkeregistret på han.

Vi bor et stykke fra hverandre. Hun er avhenging at far henter henne i barnehagen for at de skal ha samvær. På veien er han nødt til å betale bompenger.

Jeg har spurt meg litt rundt angående barnehageskiftet, og fått beskjed om at så lenge vår datter står folkeregistrert på han har jeg ingen mulighet til å uttale meg hvor hun skal gå i barnehage.

Jeg protesterer på barnehageskiftet. Vår datter trives godt der hun er, og hun har gått i den barnehagen i to år nå.

Jeg har ikke noen transportmuligheter, og må derfor ta kollektiv for å hente og bringe. Det vil utgjøre to timer på bussen fordi den kjører så mange kronglete omveier! Ta bussen klokken 6 på morningen for å rekke barnehagen til klokken 8? Stakkars jente :tristbla: Rekker heller ikke tilbake til jobb da, og mister muligheten til å forsørge meg selv.

Tatt opp dette temaet med min tidligere x, men det var ikke hans problem fikk jeg beskjed om. Han kunne gjerne ha hovedomsorgen for datteren vår hvis jeg ikke kunne tilrettelegge meg hans ønsker.

Derimot i dag har han oppdaget et problem for han: Jeg har fortsatt fullt foreldreansvar, og hovedomsorgen for henne.

Nå raser han i alle kanter over situasjonen! Jeg er litt fortvilet over hva jeg skal gjøre for å løse denne konflikten, føler at jeg driver ren utpressing. Har foreslått å gå på familievernkontoret, men det nekter han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du har fullt foreldreansvar og hovedomsorg så må jo du også ha noe å si i forhold til hvor hun skal gå i barnehage? Eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønte ikke helt dette jeg heller...

Men uansett, problemet er vel at dere ikke blir enige om hvor hun skal gå, og hvordan dere skal løse dette?

Jeg har ikke annet forslag enn at dere setter dere ned og snakker rolig sammen, der begge får mulighet til å legge frem sine ulemper med den barnehagen den andre ønsker. At det utgjør lang reisetid for deg, er jo et argument som ingen vil ha problem med å forstå. Det samme er vel egentlig bompenger. Men er det mye penger det er snakk om, eller f.eks. en tier til dagen? Dere må rett og slett se hvilke ulemper som er størst. At du gjerne vil hun skal være der hun var, er jo forståelig, men ikke nødvendigvis et tungtveiiende argument, siden unger lett tilpasser seg. Finnes det f.eks. en barnehage "midt imellom"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...