Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mann38
Skrevet

Lurer litt på dette: Har vært sammen med ei jente i over et halvt år nå, og har egentlig ikke brydd meg særlig om hennes tidligere forhold. Jeg har ment at fortid er fortid, og nå er det nye tider, og vi ser fremover. Likevel har jeg fått en litt snikende følelse der jeg kjenner at jeg tenker litt negativt om hennes tidligere samboer og deres forhold ( som forøvrig visstnok ikke var et særlig godt forhold ). Jeg må ta meg i å ikke tenke på hvordan de f.eks. hadde sex, tilbrakte ferier, satt i sofaen sammen, osv. Vet at dette kanskje er barnslige tanker og jeg vil ikke ha disse tankene. Jeg ønsker ikke å vite så mye om fortiden hennes, og hun forteller egentlig ikke så mye hvis jeg ikke spør ( noe jeg sjelden gjør ). Vi har det helt topp sammen, og dette preger på ingen måte vårt forhold. Vil bare bli kvitt disse tankene jeg har.

Noen som har/har hatt lignende følelser? Setter stor pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du en fortid da? tenker du på den?

Hun har jo hatt et liv før deg, og du må hjelpe deg selv på vei. Du kan ikke la tankene ta overhånd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har jo også en fortid. Tenker du noen ganger at det kan være et "problem" for henne?

Jeg tenker sånn at fortiden har gjort deg til den du er i dag og det var den personen jeg fallt for. :)

Gjest mann38
Skrevet

Takk for raskt svar! :) Ja, jeg har jo en fortid selv også. Virker ikke som hun er så særlig opptatt av det, men kanskje hun tenker sitt hun også. Vet at jeg ikke må la tankene ta overhånd, og det er ikke slik at jeg går og tenker på det hele tiden. Men jeg kjenner at jeg blir litt nedstemt når jeg innimellom lar tankene vandre litt...

Skrevet (endret)

Jeg tror de fleste har hatt disse tankene ved enkelte anledninger, så det er i alle fall ikke noe rart ved det.

Det eneste man egentlig kan gjøre er å fokusere på de positive sidene ved eget forhold, og at man generelt sett befinner seg i et godt et som sådan. I og med at du lever med henne i nåtid, gjør jo at du tross alt har vunnet kampen om hvem som er den beste partneren for henne, og det er ikke til å komme utenom :)

For min del tenker jeg ikke så veldig på samboerens exer, med mindre de fysisk dukker opp - noe som har skjedd tllfelig et par ganger. Dersom tanker rundt hans tidligere sexliv likevel skulle dukke opp har jeg lært meg til å stikke noen slags imaginære fingrer i ørene, og få tankene over på eget sexliv. Det resulterer kanskje i noen småfrekke SMS-er til ham også - og vips er fokuset et helt annet sted! :jepp:

Edit: skrivefeil

Endret av FoxyFish
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke unormalt å ha det slik. Det tar også litt tid før man er trygg på en person. For min del merker jeg at jeg tenker sånnt når jeg har mindre god selvtilitt selv. Selv om jeg vet at det er fortid gjør det meg uvel av å tenke på at andre har vært med han tidligere. Jeg prøver å ikke tenke på det og fokuserer på at han har valgt meg og ønsker å dele livet sitt sammen med meg ;)

Skrevet

Alle har en fortid, og det vet selvfølgelig du! Istedet for å tenke på hvordan de hadde det, bør du tenke over hvorfor hun har valgt deg. Fokuser på de gode tingene i deres forhold, og skyv de vanskelige tankene unna. Du får allikevel ikke forandret fortiden. :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det som kan være enda vanskeligere er når man blir sammen med noen som har barn fra før av, og har mye kontakt med sin eks p.g.a. dem. Det er skikkelig utrivelig. Man blir jo aldri "kvitt" eksen hennes/hans i ens eget liv jo. Alt de har hatt sammen er der og blir stadig oppfrisket ettersom de snakker om "før i tiden" rett som det er. Jeg misliker det veldig, men hva kan jeg gjøre med det. Ingenting. :(

Skrevet

Jeg har det litt sånn og faktisk..! Kjæresten min var sammen med eksen sin i 5 år (fra de var 15 - 20), og de slo opp for ett år siden. Han og jeg har vært sammen i et halvt år. Jeg tenker av og til på hvor mye de har gjort sammen, alle ferier, andre ting de har opplevd sammen osv. De er fortsatt gode venner, så av og til sender hun ham jo melding og sånt, og det er jo ikke akkurat gøy!

Så skjønner hvordan du har det! tror vi bare må skjerpe oss og tenke på at det er oss de elsker og ikke eksene sine, ikke sant?

Gjest mann38
Skrevet

Takker for mange flotte og positive svar! :) Vi har vel alle litt "bagasje" når vi innleder et nytt forhold, i alle fall i min alder av 38 :) Jeg ser av svarene at jeg må fokusere på det vi har sammen, og prøve å skyve vekk evt. tidligere utrivelige ting. Skal prøve så godt jeg bare kan på nettopp det. Det er som dere sier absolutt ingenting en kan gjøre med fortiden...

Gjest mann38
Skrevet

Jeg har det litt sånn og faktisk..! Kjæresten min var sammen med eksen sin i 5 år (fra de var 15 - 20), og de slo opp for ett år siden. Han og jeg har vært sammen i et halvt år. Jeg tenker av og til på hvor mye de har gjort sammen, alle ferier, andre ting de har opplevd sammen osv. De er fortsatt gode venner, så av og til sender hun ham jo melding og sånt, og det er jo ikke akkurat gøy!

Så skjønner hvordan du har det! tror vi bare må skjerpe oss og tenke på at det er oss de elsker og ikke eksene sine, ikke sant?

Enig! Det er en avtale! :)

Skrevet

Er en grunn til at hun valgte deg vet du! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...