Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Vet ikke om dette er riktig forum, men fant ikke noe bedre. Det jeg lurer på er, hvordan blir jeg kvitt menn som gir fullstendig uønsket oppmerksomhet? Jeg er singel og har flyttet fra et småsted der "alle kjenner alle" og til storbyen. Bor i en knøttliten leilighet og vil gjerne ut og få frisk luft nå i sommerhalvåret - lese en bok i parken eller ta en tur på stranda. Men så godt som hver eneste gang jeg prøver, så kommer en av våre "nye landsmenn" og skal prøve å sjekke meg opp. Og de går ikke UANSETT hva jeg sier og gjør... Har blitt så ille at jeg ikke tør å gå på stranda eller til parken alene lenger :/ Noen som har noen replikker eller tips på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem? Svare kontant "nei" på alt funker ikke, ignorere funker definitivt ikke (mitt siste forsøk på å bare ignorere ble sittende å stirre på meg mens jeg leste i en halvtime)... *sukk*
Gjest -L- Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 "Nye landsmenn"? Du kan eventuelt si at du er opptatt da, men dersom de ikkje forstår at du ikkje er keen på de når du sier nei så er det kanskje ikkje så mye du kan gjøre.
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Av og til er det eneste som hjelper å ikke gå alene. Selv om det fort blir vanskelig i praksis.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Jøss, det har jeg ikke opplevd. Har du prøvd å holde deg mer på vestkanten?
Gjest brutal_mann Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Tja... Du får bare si at du er prostituert og så liste opp priser.
Helene Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Tja... Du får bare si at du er prostituert og så liste opp priser. :ler:
Strenge Frk.Gerd Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Velkommen til oslo øst sier jeg bare... Hjelper ikke å gå sammen med noen heller. Jeg har opplevd mange ganger at de prøver seg og ikke gir seg selv med kompiser som gir dem et bryskt blikk og har armen rundt skuldrene mine. Ble tilogmed sjekket opp av en mens jeg sto og råklina med eksen.
Gjest Tidssone Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Dra fram pistolen og si "hands up", mens du ser litt morsk ut. Funker hver gang JEG gjør det, i alle fall.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Si at du er så glad for at hormonbehandlingen endelig har begynt å virke: du likner mer og mer på en kvinne dag for dag! Takk for interessen og si at du ennå ikke har fått løst problemet med "den der nede" - om de forstår?
LillePetrine Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 Tryll på deg en fake giftering og flash den godt synlig. Det er jo verdt et forsøk.
Inx Skrevet 3. juni 2010 #12 Skrevet 3. juni 2010 Tror det eneste som fungerer er å si i fra tydelig at du ikke er interessert og deretter overse dem helt.
Gjest fireflies Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Velkommen til oslo øst sier jeg bare... Virkelig? Har bodd på østkanten i hele mitt liv, og dette er ikke akkurat noe jeg eller venninnene mine har opplevd særlig mange ganger.
Sæzzy Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jøss, det har jeg ikke opplevd. Har du prøvd å holde deg mer på vestkanten? Godt råd... Helt sant. Det er forsåvidt dette tipset med gifteringen også. Typisk oslos østkant. Jeg er overhode ingen rasist, men disse nye landsmennene våre skyr ingen midler, og det er utrolig plagsomt (og irriterende). Endret 4. juni 2010 av Sæzzy
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 Men så godt som hver eneste gang jeg prøver, så kommer en av våre "nye landsmenn" og skal prøve å sjekke meg opp. Og de går ikke UANSETT hva jeg sier og gjør... Har blitt så ille at jeg ikke tør å gå på stranda eller til parken alene lenger :/ De gir slik oppmerksomhet til alle damer uansett hvor fæle de måtte være. Jenter fra landsbygda tar det ekstra til seg, for de er ikke vant til oppmerksomhet. Bare overse det og ikke send ut signaler.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #16 Skrevet 5. juni 2010 Farg håret brunt og kle på deg litt mer.
Sunniva81 Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 Hjelpes, det minner meg på en gang jeg ble forfulgt av en slik en, som ikke ga seg - uansett. Til slutt måtte jeg bare gå inn i en klesbutikk og spørre om å få gå ut bakveien,slik at jeg kom ut i en annen gate! Var bare 15 16 år da, så det var skikkelig ekkelt..
gbnj Skrevet 6. juni 2010 #19 Skrevet 6. juni 2010 Vet ikke om dette er riktig forum, men fant ikke noe bedre. Det jeg lurer på er, hvordan blir jeg kvitt menn som gir fullstendig uønsket oppmerksomhet? Jeg er singel og har flyttet fra et småsted der "alle kjenner alle" og til storbyen. Bor i en knøttliten leilighet og vil gjerne ut og få frisk luft nå i sommerhalvåret - lese en bok i parken eller ta en tur på stranda. Men så godt som hver eneste gang jeg prøver, så kommer en av våre "nye landsmenn" og skal prøve å sjekke meg opp. Og de går ikke UANSETT hva jeg sier og gjør... Har blitt så ille at jeg ikke tør å gå på stranda eller til parken alene lenger :/ Noen som har noen replikker eller tips på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem? Svare kontant "nei" på alt funker ikke, ignorere funker definitivt ikke (mitt siste forsøk på å bare ignorere ble sittende å stirre på meg mens jeg leste i en halvtime)... *sukk* Du får få et mannlig familiemedlem/venn til å følge deg utendørs, og/eller dekke deg til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #20 Skrevet 6. juni 2010 Bytt park. Vet ikke hvilken by du bor i, men feks i Oslo holder det å bevege seg fra østkanten og opp til feks St. Hanshaugen, og det er jo en fin liten gåtur også. Eventuelt sett deg med noe å drikke på uteserveringa på en kafe, der vil de som regel bli bortvist dersom de ikke kjøper noe. Eller så kan du finne noen norske menn og forklare situasjonen, og spørre om å få sitte med dem litt. Du risikerer at de forsøker å sjekke deg opp i stedet, men min erfaring er at de fleste vil prøve å være litt genteleman på en slik forespørsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå