blå Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Vi skal ta familiebilde hos fotograf. Vi skal ha noen bilde av ungene (1 og 3 år) og noen av hele familien. Men hva skal vi ha på oss? Hva ville du ha valgt?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Men hva skal vi ha på oss? Hva ville du ha valgt? Klær er vel et greit utgangspunkt...? Det er litt vanskelig for oss å vite hva slags type bilder du ønsker å ha. Jeg liker best "hverdagsbildene" som viser barna og oss selv som vi er, så hos oss ville det blitt (pent!) hverdagstøy på oss alle. Jeg kan tenke meg at jeg ville valgt en lett sommerkjole på mor og datter, og jeans med skjorte på far og sønn. Jeg ville også foretrukket at bildene viste en leken familie, og ikke var stivt oppstilt.
krispetine Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Enig med den over. Og ikke sånn hypertrendy på mor og far, mote forandrer seg jo, og det bildet skal vel henge på veggen en stund. Syns det blir veldig fint med ulike klare farger som matcher, mindre fint med mønstere, logoer etc.
Gjest Constanze Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Da vi tok familiebilder så fikk vi beskjed fra fotografen om farge på klær. Pass på at det ikke er for mye farger, og at de fargene dere bruker passer sammen. Jeg synes det er finest når det holdes i svarte og hvite nyanser.
minipia Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes det er fint med jeans, og hvite t-skjorter/bluser/skjorter.
sofie777 Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Kikk litt gjennom denne siden http://awkwardfamilyphotos.com/ Den viser hvordan man IKKE skal gjøre det (selv om en stor del bilder er litt gamle)
Gjest imli Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Klassiske klær (enten det er kvardagsklær eller penklær) i nøytrale og enkle farger. Dropp mønster, logoar, tegneseriefigurar osv.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Jeg ville ikke valgt svart og hvitt. Svart skjuler konturer, og man ser firkantet ut på bilder, og hvitt er litt dumt da veldig mange moderne bilder har helhvit bakgrunn. Klær med litt farger, og ikke med voldsomme mønstre. Ser bra ut om fargene dere har på harmonerer litt, men de trenger ikke å være like.. På vårt familiefoto har jeg svart, ser helt flatt ut alt.. ikke så bra,dattra vår har hvit kjole med litt mønster. Det fungere med hvit når det var litt enkelt mønster på, men hadde ikke vært fint med hel-hvitt. Ville ikke valgt hvit-skjorte heller av samme grunn.
Miss Puddel Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 egentlig, om man har en aktiv familie med hobbyer og interesser hade det vært stilig om den enkelte var kledt til hobbyen sin: Mor i koruniformen, pappa i sykkelklærne, Josefine 14 år i ridedrakt, Esben 12 år i korpsuniform og Jenni 8 år i speiderklær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå