Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har en relativt grei sum utbetalt i måneden, men denne månden har det vært ekstra mye. Skal inn i nettbanken for å betale husleien nå, og ser det er ca 700 kroner for lite, til å dekke inn husleien. Har også lagt planer for helgen, og blir ekstremt flaut å måtte avlyse dette pga. for lite penger. Men har vel ikke noe valg.. Er helt rådløs.. Hva gjør jeg? Kredrittkortene er allerede overtrukket pga forbrukslån jeg har tatt opp(pga. samlivsbrudd og at jeg måtte dekke underskudd på felles lån), foreldrene mine har mye mindre romslig økonomi enn meg så det får jeg meg ikke til å gjøre. Siste alternativ er vel å spørre huseier om utsettelse, men hvordan blir det tatt imot tro? Sukk, utrolig kjedelig å ligge på etterskudd hele tiden. Kommer seg aldri opp av søla, liksom..
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Du dropper selvfølgelig det du skal i helgen for å betale husleia di. Hva er viktigst? Et sted å bo eller litt moro i helga? Når du har det så trangt økonomisk kan du ikke ta deg råd til de store festlighetene...
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Du kontakter huseier og spør pent om du kan få utsettelse på de 700 kronene av husleia du mangler, og du avlyser selvsagt helgeplanene dine, du har ikke råd til festligheter nå.
Rosalie Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Da varsler du utleier om at du desverre bare kan betale deler av husleien i tide, og at resten kommer inn med en gang du får inn penger, du betaler inn så mye du bare kan nå, avlyser alle luksusplaner fremover og setter av til et meget nøkternt matforbruk frem til du får inn penger igjen. Du kommer deg ihvertfall aldri ut av søla dersom du bruker penger på hyttetur, ferie, klær og annen luksus.
Fluffe Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Avlyser helgas planer og ringer huseier. Anbefaller deg sterkt til å klippe det kredittkortet i to og nedbetaler det..
Østlandet Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Og det hjelper i hvert fall ikke å banne. Kutt selvfølgelig ut helgen for å betale regningen. Tenk deg om å lag deg en buffer. Klarer vel egentlig ikke å synes så mye synd i deg....
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Dersom dere leser nøye gjennom tråden, står det at jeg selvsagt skal avlyse planene for helgen.. Skriver bare at det er utrolig flaut. Og det er ikke snakk om noen luksusplaner altså. Bare en vanlig festlighet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 TS her igjen.. Her var det mange fordommer, bare fordi jeg nevner kredittkort og festligheter. For å ha det på det klare, jeg har ALDRI brukt kredittkortet mitt bortsett fra den ene gangen der eksen krevde 30 000 av meg. Hadde ikke annet valg. Dette blir nedbetalt til sommeren, når jeg får igjen på skatten. Og hva vet vel dere om situasjonen min? Uforutsatte utgifter som jeg prater om er lege, medisin, forsikringsregning som plutselig dukket opp, osv..
Gjest Anjelika Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Betal så mye du kan nå, om du utsetter hele leia så sitter du bare enda finere i det neste mnd og vil ligge i etterskudd for alltid. Huseiere pleier å være greie på sånt i min erfaring, det kommer selvsagt også an på hans økonomi men tror nok han klarer å vente på 700kr om du er en grei og pålitelig leietaker.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Forsikringsregninger dukker vel sjelden plutselig opp...
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Når du får mulighet bør du spare deg opp en buffer, da har du penger når uventede ting dukker opp og du slipper å havne i samme situasjon igjen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 TS her igjen.. Her var det mange fordommer, bare fordi jeg nevner kredittkort og festligheter. For å ha det på det klare, jeg har ALDRI brukt kredittkortet mitt bortsett fra den ene gangen der eksen krevde 30 000 av meg. Hadde ikke annet valg. Dette blir nedbetalt til sommeren, når jeg får igjen på skatten. Og hva vet vel dere om situasjonen min? Uforutsatte utgifter som jeg prater om er lege, medisin, forsikringsregning som plutselig dukket opp, osv.. lol? Er ingen her som har dømt deg ang kreditkortet. det var bare ett tips. Du må ikke bli så hårsår når du spør om råd og får råd da. Jeg sjønner ikke helt greia de med å bli så amper TS!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 Amper faktisk? Jeg er langt ifra det, men skal vel ikke be om råd på et slikt forum igjen. Folk dømmer deg nord og ned bare fordi man har havnet i en knipe en eneste gang.
Mir Skrevet 2. juni 2010 #14 Skrevet 2. juni 2010 Ring utleier, og si at du hadde uforutsette ting som kom opp og at du beklager dette, men at du vil betale så fort det er mulig igjen. Dette ordner seg! =)
Rosalie Skrevet 2. juni 2010 #15 Skrevet 2. juni 2010 Festligheter er luksusforbruk. Og dette har ingenting med fordommer å gjøre - jeg har vært i søla selv, og brukte da naturligvis ikke penger jeg ikke hadde. Pengene mine gikk til husleie, strøm, telefon og mat. Og da var det tomt, gitt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #16 Skrevet 2. juni 2010 Amper faktisk? Jeg er langt ifra det, men skal vel ikke be om råd på et slikt forum igjen. Folk dømmer deg nord og ned bare fordi man har havnet i en knipe en eneste gang. Igjen det er INGEN som har dømt deg ang kreditt kortet, men når du nevner det så må du nesten regne med at folk tipser deg om å betale det ned. Hvordan mener du noen dømmer deg etter det? Har kredittkort selv, men har ikke kapasitet til å betale det ned enda.
Gjest molte Skrevet 2. juni 2010 #17 Skrevet 2. juni 2010 Hvis dette er første gang du er etter med husleia, bør da huseier kunne være litt grei og godta at du betaler senere. Når det er sagt, er det lurt at gjør noen grep og sørger for at du ikke kommer i en slik situasjon igjen. Det er sjelden "uforutsette utgifter" virkelig er uforutsette utgifter. Legebesøk, at vaskemaskinen ryker osv er slikt man må regne med.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #18 Skrevet 2. juni 2010 Men hva med å bare begynne å svare på et konkret spm på kg i stedet for å komme med masse "gode råd" og formaninger?? Det er i allefall min mening, da jeg ser tråder gang på gang tar en helt annen retning fordi alle her skal være så flinke til å fortelle hva man burde gjøre.. ts: jeg er sikker på at husleier godtar at du er litt sent ute med betalingen dersom du varsler i fra, samt at det ikke er noe som skjer stadig vekk
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #19 Skrevet 2. juni 2010 Jeg skjønner godt hva du mener, KG er et sted med dømmende perfeksjonister Uansett, jeg tror helt sikkert at din huseier går med på å vente med de 700 kronene. Bare snakk med huseier på en ordentlig måte, vær ydmyk og legg deg flat. Det er alltid flaut å avlyse saker og ting pga pengemangel, jeg hadde nok helt ærlig latt som jeg var syk eller noe.. Mye forkjølelse og virus som er ute å går nå Å et spørsmål til alle dere som snakker om buffer konto. Hvordan skal TS kunne legge opp dette når TS går i underskudd ofte? Da er det rett og slett ikke penger til det! Lykke til :D
Villbringebær Skrevet 2. juni 2010 #20 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har leid ut bolig. En gang fikk jeg spørsmål om utsettelse av deler av husleie. Det var faktisk helt greit. Vedkommende viste ansvar ved å ta kontakt med meg. Jeg hadde blitt mye mer bekymret dersom det ikke hadde kommet inn noe i det hele tatt og jeg ikke hadde fått beskjed. Alle har vi vært der hvor vi ikke har kunnet dekke alle utgiftene våres. De fleste av oss har sikkert trikset og mikset for å få ting til å gå i hop. TS har ikke den muligheten og det eneste ryddige er å betale det du kan i dag samt å informere huseier om situasjonen og når du VET at du kan betale resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå