Wiggins Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 På dette forumet har jeg sett utallige innlegg av typen "Hvor mye må jeg trene/jogge/sykle/svømme/danse/hoppe/hinke/krabbe etc. for å bli kvitt fettet rundt lårene og på magen?" 1. Det ER IKKE mulig å punktslanke seg. 2. Det ER naturlig for mennesker å et lite fettdepo på magen, at sixpacken synes også når man sitter skal det mye trening til for å oppnå. 3. Hvis disse personene nå en gang skal trene for å bli kvitt fettet, forventer de virkelig at noen som leser et lite innlegg på nettet skal kunne beregne akkurat hvor mange timer per uke de bør trene og akkurat hvor mye de bør spise for å oppnå det? Jaja, rasjonell tenking har aldri vært menneskets mest fremtredende karakterpreg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Synes det er flott at man kan få gode råd her inne jeg, og trening er jo en hobby for mange og noe som er en stor del av livet, men for andre er det noe man helst ser på som en nødvendighet. Er enig med Lance, at det er mye spørsmål ala dette. I tillegg til "vil jeg gå ned i vekt hvis jeg gjør dette?". Det er jo som folk som kommer på gravidforumet og spør "Er jeg gravid?". Det vet man jo ikke.
Sekretæren Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Det er kanskje frustrerende å lese disse spørsmålene fra gang til gang for oss som leser her ofte. Men de som spør, spør gjerne for første gang. Folk har forskjellige tilnærminger til nytt stoff, noen spør, andre googler. Det er ikke rart at folk tror punktslanking funker, det er utallige glossy magasinforsider som antyder nettopp det. Og hva er det unge jenter leser? Jeg blir mektig irritert når jeg ser disse forsidene, hjemmetrenings-DVD'er og bøker som roper: BLI KVITT MAGEFETTET!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Hvorfor skal ikke trening tas seriøst når riktig trening er så avgjørende for et menneskes helse, mens feil trening kan være skadelig? På dette forumet har jeg sett utallige innlegg av typen "Hvor mye må jeg trene/jogge/sykle/svømme/danse/hoppe/hinke/krabbe etc. for å bli kvitt fettet rundt lårene og på magen?" 1. Det ER IKKE mulig å punktslanke seg. 2. Det ER naturlig for mennesker å et lite fettdepo på magen, at sixpacken synes også når man sitter skal det mye trening til for å oppnå. 3. Hvis disse personene nå en gang skal trene for å bli kvitt fettet, forventer de virkelig at noen som leser et lite innlegg på nettet skal kunne beregne akkurat hvor mange timer per uke de bør trene og akkurat hvor mye de bør spise for å oppnå det? Jaja, rasjonell tenking har aldri vært menneskets mest fremtredende karakterpreg. Godt sagt! Det er utrolig mange rare husmorstriks og vranglære ute og går.
bergans Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Kunne ikke vært mer enig. Jeg skjønner at folk får litt hetta når sommerklærne skal på og året har flydd unna, men det blir jo litt som Oslofolk som kvar vinter blir like overraska over at snøen kommer Det som blir gjort i løpet av ti måneder er det som teller, ikke om man driver panikktrening og har proteinorgier i de resterende to. Kanskje derfor jeg liker fjellturer og sykling i marka; du må ha på deg mer enn 50 gram med tekstiler, du forbrenner så mye at du kan spise hva du vil og kjøttmarkedet er laaaangt unna. Deilig!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Jepp, punkt nr. 1 må visst gjentas i det uendelige. Angående punkt nr 2: Ja, det er naturlig med et lite fettdepo på magen for mange. Men det er også naturlig å ikke ha det. Det er ikke uvanlig med kvinner med pannekakeflat mage. Jeg ser i alle fall mange.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Takk og lov, jeg er tydeligvis ikke den eneste som er litt lei for tida. Synes det renner over med slike tråder nå En ting som forundrer meg er hvor flinke vi mennesker er til å lukke øynene for det vi ikke liker. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest "jeg vet det er dumt, men er det noen som vet om en diett som...". Ja, du vet det er dumt. Du vet at det ikke vil virke, og at det sannsynligvis vil gjøre vondt verre. Du vet det ikke er anbefalt av eksperter. Likevel vil du gå i gang med en diett som kan fjerne det fettet du har brukt flere år på å legge på deg på minst mulig tid. Jeg blir matt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå