Gå til innhold

Har endelig kommet i gang med treningen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I februar i år tenkte jeg at nå skal jeg endelig komme i gang med å starte treninga, så jeg meldte meg inn i et treningssenter. Egentlig så hater jeg å trene på slike steder, fordi jeg føler ikke helt at jeg passer inn der. Det ble med en eller to treninger før tankegangen ble "ja, kan jo vente til i morra... orker ikke i dag..... tar det neste uke" og slik fortsatte det helt til for 4 - 5 uker siden. Da fant jeg ut at jeg bare måtte komme i gang. Heldigvis for meg er det et nytt opplegg på treningssenteret, det er fakisk bare bemannet fra 17 til 21.. men har du nøkkelkort så kan du trene når du vil mellom 5 og midnatt. Og jeg har funnet et tidspunkt på dagen hvor jeg så å si er helt alene i lokalene *hurra* Så de siste 4 - 5 ukene har jeg faktisk vært så flink at jeg har trent 3 - 4 ganger i uka, og jeg er utrolig stolt av meg selv!!! :)

Nå har jeg også fått tak i en sykkel, så jeg skal begynne å sykle. Jeg har ikke hatt en slik tohjuling på over 10 år!!! så det er nesten så jeg har glemt hvordan man skal sykle, men øvelse gjør mester og første sykkelturen blir nok et ren helvete ;) MEN jeg har kommet så langt i treningen min at jeg faktisk nesten synes at det er utrolig deilig å få brukt kroppen sin. Og går det en dag uten trening eller "bevegelse" så kjenner jeg at jeg blir rastløs ;) så jeg begynner allerede nå å merke hvordan treningen har forandret litt på kroppen, både fysisk og psykisk...

Men grunnen til at jeg har begynt å trene er ikke for min egen del, selv om det burde ha vært det. Hovedgrunnen til at jeg har begynt å trene er pga min samboer, en person som er veldig opptatt av kvinnekroppen og en som elsker å se på andre damer. Så jeg har begynt min hardtrening pga at jeg vil at han skal få noe fint å se på innenfor våre fire vegger og utenfor dataens skjermer. Virker kanskje litt dumt, men jeg vil ikke miste han bare fordi jeg har noen kilo for mye...

I dag skulle jeg egentlig vært ute på en sykkeltur, men jeg kjenner at motivasjonen min ikke er helt der enda.... Så derfor har jeg sittet litt her på nettet og surfet, og planlagt "pimping" av sykkelen min ;) og jeg kjenner at motivasjonen kommer krypende...

ser at det er flere her som har startet en slik treningsdagbok, så kanskje det her er starten på min, og kanskje jeg kan klare å finne frem litt treningsmotivasjon her når dagene er som gråest ;) ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for første gang på over 10 år, så eier jeg en sykkel, og for første gang på 10 år har jeg brukt den....... i 1 1/2 time har jeg syklet rundt, eller.. *kremt* jeg må innrømme at jeg stort sett måtte trille opp hver eneste lille bakke, og jeg som trodde jeg hadde kommet i bedre form etter å ha trent i treningsstudio 3 ganger i uka de siste 5 ukene........ så tar jeg min første sykkeltur og det ender med 50% trilling og 50% sykling.... halveis i ruta så trodde jeg at jeg aldri kom til å komme meg hjem igjen...... og i en ganske bratt nedoverbakke midt inne i skogen så synes tydeligvis vannflaska mi at det var på tide å hoppe av....... det oppdaga jeg selvfølgelig ikke før jeg stoppa en god stund etterpå og var tørst som en hund. bøyde meg ned etter flaska... men der var det ingenting.... *sukk*..... men nå er jeg hjemme igjen,, littegranne stolt over at jeg hoppet på sykkelen igjen, men utrolig sliten... Så nå venter en god lang dusj og en deilig myk sofa :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...