Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Det er nesten komisk å lese enkelte tråder her der ts kommer med et konkret spørsmål og får svar om noe annet. F.eks. er det en tråd på kropp og helse der ts ønsker svar om aspartam og andre kunstige søtningsstoffer i brus o.l., og svarene er av sorten "slutt å drikk brus", "drikk heller smoothies", "du er avhengig" osv. Kun ett av svarene er i retning av det ts faktisk spør om. Jeg har sett andre liknende tråder også. Hva er det som gjør at enkelte føler så sterkt behov for å trykke sin mening på andre? Hvorfor svare i en tråd med praktiske spørsmål dersom man ikke har noen intensjon om å svare på det tråden handler om? Det er jo selvsagt greit å ha ulike meninger, det er jo selve essensen i et diskusjonsforum. Men i den type tråder jeg tenker på er det ikke snakk om diskusjoner, men heller praktiske spørsmål.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Velkommen til Kvinneguiden! Jeg er helt enig med deg, folk her må bare prakke på alle andre meningene sine som det ikke blir spurt etter.
Antlers Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 På den annen side; hvorfor spørre om noe sånt i et diskusjonsforum når man heller kan ringe Mattilsynet (eller noe) for et skikkelig svar? Plager ikke meg at folk spør, men da må de være forberedt på litt mer enn bare konkrete svar. Greit med avsporinger så lenge det er innenfor samme emne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Når det ikke er spørsmål om meninger kan man faktisk ofte finne svaret ved å google det. Tydelig at dette er vanskelig for mange nordmenn å forstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå