Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lurer
Skrevet

Har opplevd dette nevnt i noen sammenhenger , men skjønner ikke helt hva det betyr.

Noen her som kanskje har vært rebound girl/guy, og hva er meningen med det ?

håper jeg får svar så jeg får sove:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke noen av partene innser at de har vært i et "rebound" forhold før det er for sent.

Begge tror vel på forholdet i utganspunktet?

Jeg tror at slike ting er enklere å se i etterkant.

Skrevet

det er vel rebound når feks. en fyr akkurat har kommet ut av forholdet og finner seg en ny en rett etter for å komme seg over eksen.

Meningen med det er vel for å komme over eksen.

Skrevet

Eller hvis reipene løsner, så du må tjore madammen på ny. Da kan en vel forsåvidt si at hun er rebound?

Skrevet

Meningen er at du skal fokusere følelsene i en "forelsket" retning istedenfor å være såret og lei seg. Det er rett og slett et middel for å slippe unna de verste følelsene etter et break-up.

Skrevet

Som Hapzen sier. Bare at forelskelsen er falsk.

Jeg trur at når man nettopp er kommet ut av et forhold har er man både vant til å gi og få kjærlighet og nærhet, og denne kjærligheten og nærheten får ikke lengre utløp. Derfor har noen en tendens til å finne første og beste for å få utløp for det som tidligere var forbeholdt partner. I praksis døyver det nok smertene en stund og kan nok føles godt: Men, etter en stund innhenter traumene fra bruddet en og rebounden er ikke tilstrekkelig lengre. Når denne erkjennelsen kommer vil følelsene man ikke prosesserte i bruddet blusse opp igjen, og da må man enten finne ny rebound eller bare håndtere følelsene som man burde gjort i utgangspunktet - altså gi seg selv tid til å komme over bruddet. Rebound kan nok ha noe for seg, men mitt inntrykk fra de jeg har pratet med er at det kun utsetter ting og at man sitter igjen med en større følelse av tomhet.

I sum: Rebound er et forhold som tar siktemål å døyve smertene etter et brudd, men som i praksis bare utsetter dem. Og rebounder varer aldri. Derfor, ikke vær reboundpersonen til noen andre heller.

Håper du får sove og at du eventuelt omfavner de grusomme følelsene et samlivsbrudd medfører: Enten det betyr å glemme eller å reparere.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke noen av partene innser at de har vært i et "rebound" forhold før det er for sent.

Begge tror vel på forholdet i utganspunktet?

Jeg tror at slike ting er enklere å se i etterkant.

Jeg er mest enig med deg.

Rebound kalles det vel gjerne når man innleder ett trøsteforhold.

Men de som gjør det tenker normalt ikke at det er trøst. De tenker at det er følelser, sex , begjær , kjærlighet. Problemet er at de absolutt rykende ferske nysingle fortsatt er rystet etter bruddet, og hvis de blir utsatt for ett kraftig gjenvinningsforsøk fra x, så kan de få tilbakefall og hoppe på x igjen.

Forhold som varer livet ut kan også starte på denne måten. Det som jeg tror er typisk for "rebound" er det ustabile. Det at den nysingle er i en psykisk og kjærlighetsmessig veldig ustabil situasjon.

De beste folka plukker man kanskje opp når de er i denne ustabile fasen, fordi de er så attraktive at hvis du venter til de er kalde, så blir de plukket opp av andre før deg.

Moralen er: Reboundfolka er så heite at du kan brenne deg, men de kan også avgi varme.

Nysingle kan ofte være for heite, og ikke være nøye nok på hvem de vil gi varme til. De kan hoppe på noen seksuelt før de faktisk finner ut om de passer til å ha et forhold med vedkommende utenfor senga. Slike forhold kan ryke ganske fort.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...