Margaret Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Oppdaget at det var noe rusk under backspacetasten, og tok den forsiktig av for å renske ut rusket, men nå, etter en hel times anstrengelse får jeg ikke festa den røveren tilbake på plass. Sukk. Kan noen hjelpe meg? Surfa men fant bare til Mac og tastaturene er faktisk ikke like. Hvis ikke tror dere noen på Elkjøp f.eks kan hjelpe? Takk
Estë Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det kommer litt an på hva slags tastatur du har, men så vidt jeg har sett er det to typer som er det vanligste. Den lureste (som sambo har på sitt fancy Razer-tastatur til stasjonær pc) har rett og slett ganske dype taster som du plasserer i et "spor" og dytter ned til det klikker. Om du har forsøkt i en time og ikke fått det til tviler jeg på om du har denne typen. Den andre typen, som er litt mer plundrete, har typisk to små plast / stålbøyler bakpå tasten (de sitter ikke fast, er løse), som må sitte riktig i fire små kroker på selve tastaturet, sitte fast i hverandre på midten, og så passe inn et spor under selve tasten. (Ja, det høres kronglete ut, men om du har denne typen tastatur og ser på de små bøylene er det ganske logisk hvor de skal sitte fast i det ene og det andre, de har spor) Eventuelt kan det være omvendt -typisk for stålbøylene under litt store taster- at hjørnene på bøylene skal sitte fast under tasten og selve bøylen skal så dyttes ned i et spor i tastaturet. Om du har denne typen så sjekk at du har begge de to bøylene og at de henger riktig sammen på midten, og sitter fast i tastaturet/knappen i alle fire hjørnene (de skal ligge flatt på tastaturet ditt når knappen ikke er festet). Om det stemmer, sjekk at de to små krokene eller kantene under knappen/på tastaturet ikke er brukket, legg knappen slik at bøylene og sporene passer overens og klem ned. Som sagt, jeg vet ikke hva slags tastatur /pc du har, men jeg vet at både Fujitsu-Siemens, Dell og Acer bruker systemet med de to små bøylene på (ihvertfall noen av) sine laptop'er, og det samme gjør Logitech på noen av sine tastatur til stasjonære pc'er. Om forklaringen min overhodet ikke gir mening, finn ut hva slags tastatur (eller pc, om det er snakk om en laptop) du bruker, så skal jeg se om jeg kan gi en mer spesifikk forklaring. :gjeiper: Endret 2. juni 2010 av Estë
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå