Gjest puff Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 hei! jeg har et spm ang betaling av husleie. det har seg slik at jeg (og 3 til) skal flytte til en leilighet som er under oppussing. da vi "fikk" leiligheten fikk vi beskjed om at den mest sannsynlig skulle være klar den 1.juni, men mulig at det kunne gå litt over tiden. det har det da gjort.. så til problemet: vi er nødt til å flytte ut tingene våre fra der vi bor per dags dato før sommerferien (vi er studenter, og reiser hjem på ferie). og vi har fått avtalt at vi kan sette fra oss tingene våres i den nye leiligheten. men må vi da betale husleie fra den datoen vi flytter inn tingene, selv om vi ikke kan bo der(ettersom leiligheten ikke er ferdig pusset opp)? vi må jo ha et sted å oppbevare tingene våre i mellomtiden! noen innspill? kan huseier kreve betaling for dette?
Gjest Iah Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Selvsagt kan huseier kreve betaling for dette, du kan jo ikke forvente å få lagret tingene dine gratis. Hvis huseier krever full husleie kan det kanskje lønne seg for dere å spleise på et lagerrom i stedet, slik at dere har et sted å oppbevare tinge deres frem til innflytningsdato.
Gjest puff Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 men kan han altså kreve full husleie for dette, til tross for at leiligheten ikke er beboelig fra den dato vi opprinnelig har fått opplyst?? vi kan jo ikke bo der enda!
ninuska_ Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Har dere fått nøklene? Løper kontrakten/leiligheten deres fra i dag? Slik jeg forstår det så har huseier sagt at de kan flytte inn 1. juni, men hans oppussingsprosjekt har tatt lenger tid enn antatt, og dermed har han gått med på at de kan oppbevare sine saker der selv om det ikke er klart for innflytning. Kan han virkelig kreve full husleie for et sted som er ubeboelig, som ikke har blitt ferdig til avtalt innflytningsdato? Endret 1. juni 2010 av ninuska_
Gjest puff Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 nei, leiligheten er ikke beboelig enda. vi får lov til å sette fra oss tingene våre, men kan ikke bo der. pga oppussingen..
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Å kreve full husleie for en leilighet som er ubeboelig er urimelig. Det hadde jeg ikke funnet meg i.
Rosalie Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Jeg hadde ikke betalt mer i leie enn hva en oppbevaringsbod koster å leie frem til leiligheten er beboelig. Den trenger ikke å være ferdig oppusset for å være beboelig, men dere trenger et minimum av fasiliteter som en do å gå på, vann i en spring, kokeplate og soverom å sove på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå