Gå til innhold

Kjole i bryllup - feil?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal i bryllup i sommer og lurer på om kjolen jeg tenkte å bruke blir for kort. Den har ingen utringning, puffermer (trekvart) og er ikke tight. Det enste av hud som vil vises er derfor litt bein. Den har et sort, tynt bånd i livet, og er pudderrosa. Veldig søt og tekkelig kjole, men jeg altså litt usikker på lengden. Den minner litt om denne , ca. samme lengde. Kleskode er for øvrig Mørk dress. Kan den evt. reddes med stømpebukse?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser på bildet igjen nå at den nok er endel kortere enn min kjole. Min rekker vel kanskje fire-fem cm over kneet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syntes den var litt gjennomsiktig jeg.

Skrevet

Lengden har ikke så mye å si. Det sies at det skal dekke knær, men vi lever tross alt i 2010. Går selv i bryllup og andre arrangementer med "korte" kjoler som det der - ingen har kommentert det. Synes du kan bruke den kjolen :) Men det kommer jo helt an på selvfølelsen din - du må føle deg bra og komfertabel.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den kjolen på bildet er jo gjennomsiktig - er din også det?

Vanskelig å si om jeg mener den kan brukes i bryllup uten å ha sett selve kjolen, men jeg personlig mener at kjoler bør ha lengde til minst rundt knærne, og ikke mye kortere enn det.

Skrevet

Går nok bra om du har tett, ugjennomsiktig strømpebukse under. Med vanlig, tynn strømpebukse synes jeg det blir for kort til bryllup. Kjolen bør i det minste gå ned til, om ikke over, kneet :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den er i utgangspunktet gjennomsiktig, stoffet er i chiffon. Men med hudfarget (tight) underkjole ses ikke noe som ikke bør ses.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ingen har kommentert det.

Men det at ingen kommenterer det kan også bety at de er for sjenerte, men at de likevel finner det upassende. Hva skal de egentlig gjøre da? Gå bort til deg og si at "Du, den kjolen din er altfor kort"? :klø:

Jeg gifter meg i sommer, og selv om jeg neppe kommer til å høylytt kommentere klesvalget til gjestene ville ikke jeg likt om noen kom i en kort kjole som den på bildet... den er jo i tillegg gjennomsiktig.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Denne kjolen går også langt opp på låret.

Tidligere var det slik at kjolen skulle dekke knærne, men man begynner å gå mer bort fra dette. Kjolen bør likevel gå ned til knærne.

Dette gjelder om det står mørk dress i invitasjonen.

Om det ikke står spesifisert, kan man i teorien gå i det man vil.

Andre regler gjelder ved f.eks. galla.

(Til dette med om det blir kommentert eller ikke. Bryllup med dresskode er fordi brudeparet ønsker en viss stil. Jeg var i bryllup der ei ikke fulgte dresskoden, og det ble kommentert. Ikke til henne, men til andre. Nei, jeg var ikke blant de som kommenterte.)

Endret av Badabing
Skrevet

Men det at ingen kommenterer det kan også bety at de er for sjenerte, men at de likevel finner det upassende. Hva skal de egentlig gjøre da? Gå bort til deg og si at "Du, den kjolen din er altfor kort"? :klø:

Jeg gifter meg i sommer, og selv om jeg neppe kommer til å høylytt kommentere klesvalget til gjestene ville ikke jeg likt om noen kom i en kort kjole som den på bildet... den er jo i tillegg gjennomsiktig.

Jo, du har vel rett. I mitt tilfelle har det vært nær familie rundt, og de hadde turt å sagt i fra. Men kan jo selvsagt ikke snakke for henne.. Det kan jo hende det blir i korteste laget da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...