Gå til innhold

Ser på: tilbake til viktoriatiden:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt supert! :)

De samme folkene hadde også et program (eller en serie?) fra Tudor-tiden, tror jeg det var. Kjempeinteressant!

Endret av Emera
Skrevet

Jeg har også fulgt med på serien! Synes den er kjempegodt laget, alt ser helt autentisk ut. Og jeg er så imponert over kunnskapen de hadde i denne tiden, alt de fikset ved hjelp av enkle midler. Alt fra flekkfjerning til gjerdebygging og husdyrstell. Stakkars for et slitsomt liv de hadde. Vi kan være takknemlige for våre vaskemaskiner og støvsugere!

Skrevet

Jeg følger og med på den serien :) Så det var altså de som var med i den fra tudortiden! Trodde kanskje det men jeg var ikke helt sikker. Men i den fra tudortiden så holdt de vel bare på et par uker.

En ting jeg lurte på, hvor langt tar de det egentlig? Lever de på gården 24/7 eller er de der bare når kammera er på?

Skrevet

Jeg synes det er helt supert! :)

De samme folkene hadde også et program (eller en serie?) fra Tudor-tiden, tror jeg det var. Kjempeinteressant!

Du husker ikke tilfeldigvis hva den het?

Gjest Trajan
Skrevet

Jeg så det for flere måneder siden da det gikk på the history channel...Det er et bra program synes jeg

Skrevet

Du husker ikke tilfeldigvis hva den het?

Tilbake til Tudor-tiden? Gjetter bare her.

Skrevet

Hei er det flere her som ser på tilbake til viktoriatiden? Det var helt tilfeldig at jeg begynte og se på det og jeg synes det er veldig spennende.

Hva synes dere om programmet?

her er en link

http://www.nrk.no/programmer/sider/tilbake_til_viktoriatiden/

Jeg syns det er kjempeartig. Dette er tiden da teknologi og vitenskap begynte å bli faktorer å regne med i samfunnet. Starten på vår tid, på en måte. Man gikk vitenskaplig til verks, etablerte forsøksgårder, eksperimenterte og utviklet nye teknologier og tekniske hjelpemidler. Jeg blir imponert over oppfinnsomheten og evnen til å lage temmelig imponerende mekanismer og innretninger med enkle midler og mildt sagt crappy materialer. Da tenker jeg særlig på ingeniørkunsten i Viktoriatiden. Når man ser på den utviklingen viktorianske mennesker fikk til, så får man et visst håp for fremtiden.

Skrevet

Tilbake til Tudor-tiden? Gjetter bare her.

Jeg tenkte på orginaltittelen. ;)

Gjest Emera
Skrevet (endret)

Jeg tenkte på orginaltittelen. ;)

"A Tudor feast at Christmas." Det var kun ett program dette, ikke en serie, fant jeg ut.

Ruth Goodman m. fl. har også laget serien "Tales From The Green Valley," om gårdsdrift i 1620. Håper vi får se den også!

Hun har en hjemmeside.

Endret av Emera
Gjest Micka
Skrevet (endret)

Det er også tiden man begynte å forklare kjønn biologisk. Kunnskap folk tar for god fisk i dag.

Endret av Micka
Skrevet

synes det er kjempeartig! Likte spesielt episoden der hun viste hvordan hun vasket tøy og fjernet flekker. Oh boy, er glad jeg har vaskemaskin! Utrolig hvor enkelt vi har det i dag.

Skrevet

"A Tudor feast at Christmas." Det var kun ett program dette, ikke en serie, fant jeg ut.

Takk takk.

Skrevet

Kjempemoro serie! Likte også "Bondeknølen" da den gikk :)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg storkoser meg med den serien! Likte også "A Tudor feast at Christmas" veldig godt. Synes programmene er så godt laget samtidig som det er lærerikt. Jeg er teknolog selv og mannen har studert historie, og serien treffer midt i blinken for oss begge.

Tenk om skolefjernsyn (kjent fenomen for oss som var barn på 70- og 80-tallet ;) ) hadde vært like gøy!

Skrevet

Oppdaget tilfeldigvis denne serien på søndag. Fikk bare sett halve episoden, men den virket utrolig bra! Gleder meg til å se hele serien på nett nå, samt de andre programmene de har laget.

Skrevet

Oppdaget tilfeldigvis denne serien på søndag. Fikk bare sett halve episoden, men den virket utrolig bra! Gleder meg til å se hele serien på nett nå, samt de andre programmene de har laget.

Hvor finner du serien på nett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...