Gå til innhold

Får ikke lagt inn leggerutine til babyen min

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke lagt inn leggerutiner med babyen min på grunn av de jeg leier hos. Jeg legger han rundt halv ni på kvelden, synger litt og rugger vugga litt og gir smokken. Det bruker å fungere fint som bare dèt, men i det siste har de jeg leier hos begynt med ting på det tidspunktet. Ene kvelden begynte de jeg leier hos å klippe plena rett utenfor akkurat på det tidspunktet. Ikveld ringte deres sønn på 6 år på døra og stakk av. Skal ikke 6åringer være inne for lenge siden når klokka har blitt halv ni på kvelden? Da jeg måtte gå ifra henne, så begynte hu å skrike og jeg har nå en overtrøtt baby som ikke vil sove. Igjen. Hva skal jeg nå gjøre, blir jo ødelagt alt jeg har jobbet inn av leggerutiner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikkje lagt babyen pga plenklipping, vil eg seie du har vent ungen til å ha det litt for stille...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ungen min sovnet i dag mens en fyr gravde med gravemaskin rett utenfor vinduet hans. Kunne aldri tenke meg å klage.

Han sovner også når vaskehjelpen støvsuger ved siden av rommet hans.

Jeg tror ikke det er meningen at alt skal være stille kl.20.30 bare fordi noen ikke får sove.

Skrevet

Regelen er vel stille etter kl 23. Du må nesten berre venne ungen til å sovne i litt bråk. Sjølv om ringe på å stikke av sjølvsagt ikkje er noko du skal måtte tolerere, men eg reknar ikkje med at det er noko som skjer kvar kveld?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Måtte bare blåse ut litt. Syns det er ganske slapt av foreldra.

Skrevet

Tulleringing på dørklokken bør du selvsagt ta opp med foreldrene (om det skjer flere ganger), men det har vel bare skjedd én gang? Angående gressklipperen og evt. annet bråk, så skjønner jeg det er irriterende. Jeg tror jeg ville ha snakket med dem og spurt om de kunne klippet plenen og slikt tidligere, selv om det beste er hvis barnet sovner selv i bråk. Vi har naboer som driver og borer i betongvegger etter at datteren vår har lagt seg, og det er noe sinnsykt til bråk! Vi har snakket med dem, og har en avtale om at de skal ta slikt arbeid før kl. 19 om mulig. Men her må du snakke med folkene det gjelder altså, uten å virke sinna. Og uten å fortelle dem at du synes de er slappe foreldre ...

Skrevet

Skjønner at det er slitsomt med en baby som ikke får til å sove.

Fortsett å syng selv om du hører støyet, ikke vis henne at du bryr deg om det. Og ikke bry deg om det ringer på døren eller om telefonen ringer. Jeg har alltid ignorert slikt når jeg har vært midt i legginga med ungene. :-)

Skrevet

Får du ikkje lagt babyen pga plenklipping, vil eg seie du har vent ungen til å ha det litt for stille...

Enig hvis det dreier seg om en manuell plenklipper, men hvis det er en motorisert plenklipper synes jeg det er helt uakseptabelt å bruke den halv 9 på kvelden, av hensyn til alle smpbarn/småbarnsforeldre!!!! Jeg ville klaget på en motorisert plenklipper kl halv 9 på kvelden. Og en 6 åring burde være inne på den tiden, og helst i seng:)

Gjest jomfrua
Skrevet

Jeg får ikke lagt inn leggerutiner med babyen min på grunn av de jeg leier hos. Jeg legger han rundt halv ni på kvelden, synger litt og rugger vugga litt og gir smokken. Det bruker å fungere fint som bare dèt, men i det siste har de jeg leier hos begynt med ting på det tidspunktet. Ene kvelden begynte de jeg leier hos å klippe plena rett utenfor akkurat på det tidspunktet. Ikveld ringte deres sønn på 6 år på døra og stakk av. Skal ikke 6åringer være inne for lenge siden når klokka har blitt halv ni på kvelden? Da jeg måtte gå ifra henne, så begynte hu å skrike og jeg har nå en overtrøtt baby som ikke vil sove. Igjen. Hva skal jeg nå gjøre, blir jo ødelagt alt jeg har jobbet inn av leggerutiner...

Senk skuldrene to hakk :)

Prøv å slapp av.

Jeg tror ikke barnet ditt blir særlig påvirket av lyden av en gressklipper. Jeg tror deg når du sier at barnet ditt ikke vil sove, men det skyldes nok ikke gressklipperen.

At barn har en periode med å ringe på å løpe - sånn er livet :) Det kommer sikkert også ditt barn til å gjøre. Veldig morsomt og spennende for dem en periode. Gjentar det seg ofte - så snakker du med foreldrene.

Livet er ikke statisk, selv om vi kunne ønske det. Men det er nok ikke der brikkene som skal på plass for at ditt barn skal sove ligger. Sorry. Fortsett og å kjør rutine - ikke heng deg opp i ytre faktorer - de er ikke avgjørende :)

Lykke til.

Skrevet

Forstår deg kjempe godt jeg..

Herregud, vent ungen på at det er stille?? Hvis ungen ikke er vant til at det er lyder ute når h*n legger seg, burde hun begynt å støvsluge gulvet, sette på miksmasteren osv da eller?? Min erfaring er at det skal svært lite til å ødelegge rutiner og det kan godt være støy som h*n ikke er vant til som forårsaket det i utg.punktet. Nå er ungen min 10 mnd, så jeg lar han trosse litt om han ikke vil sove pga ødelagte rutiner, og da er det som regel greit igjen på et par døgn. Men nå er kanksje ungen din mindre, og da kan man jo ikke la de ligge å skrike heller noe særlig..

Tror nok ikke du kan kreve at det er stille kl halv 9, så du må nok bare fortsette å bysse og sånne ting, og håpe at dere får innarbeidet rutiner igjen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du skrev vel ikke noe om hvor gammel babyen var - men har du prøvd å legge han litt tidligere? Det var (og er vel fortsatt) mye enklere å legge mine barn klokka 7 enn klokka halv 9 når de var babyer. Og har han først sovnet sover han vel igjennom både det ene og det andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...