sørlandspige Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg greier ikke gå ned de siste 10kg etter forrige svangerskap, 6mnd siden fødsel... Ammer ikke!! Går hver dag med vogna, i alt fra 1 time til 3 timer daglig. Pleier å gå hvertfall 30min i oppoverbakke, ellers holder jeg nokså greit tempo. Trener også 1-2 ganger i uka på treningsstudio... Føler jeg at jeg spiser sunt. Har 4 måltider, spiser vanlig middag men halve tallerkene er grønnsaker/salat. Og lite potet, ris, pasta... Knekkebrød i stede for brød! Drikker vann, masse vann... Koser meg inni mellom med en is, eller litt sjokolade og chips (kanskje 1 i uka),ellers er det lite usunt jeg spiser... Hva gjør jeg galt???
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Er du sikker på at du får i deg NOK mat? For lite mat kan nemlig "bremse" forbrenningen. Kanskje du kan skrive ned hvordan du spiser på en typisk dag, slik at det blir lettere for oss å komme med råd. Det er vanskelig å si noe konkret uten å vite mer.
sanmal Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 kanskje du gjør samme feilen som meg :-) (tror i hvertfall det) at jeg drikker for lite vann. sliter med å få i meg nok vann drikker når jeg er tørst, men da blir det ofte te:-(
Chanel.No5 Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Er du sikker på at du får i deg NOK mat? For lite mat kan nemlig "bremse" forbrenningen. Kanskje du kan skrive ned hvordan du spiser på en typisk dag, slik at det blir lettere for oss å komme med råd. Det er vanskelig å si noe konkret uten å vite mer. Enig her. Hadde vært enklere å kommentere om du listet opp hva du spiste på en normal dag. Jeg tror også du kanskje spiser for lite mat.
sørlandspige Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2010 En typisk dag: Frokost: 1 skive grovt brød eller 2 knekkebrød men pålegg, og gjerner ett kokt egg Lunsj: 2 knekkebrød med pålegg, eller salat med masse rart + kokt egg Middag: 1 tallerken med det jeg lager Kvelds: 2 knekkebrød med pålegg, eller kornblanding med melk og banan Også frukt inni mellom......... Og masse vann!!! Kanskje for lite dette??
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Er det mulig at du er en av oss som har lavt stoffskifte? Jeg var overvektig pga junkmat, gikk så ned 8 kilo v vanlig husmannskost/aktivitet, men vektnedgangen stoppet da tvert frem til at jeg kuttet ut all fastfood/ferdigmat/sukker/melkeprodukter/gjærprodukter i dietten min.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Spis mindre enn du forbruker. Next? Se på dagsmenyen som TS vanligvis spiser. I tillegg går hun 1-3 timer per dag. Kostholdet ser greit ut, muligens er det for lite siden hun er i så mye aktivitet. Alt er ikke svart/hvitt, selv om jeg følger regel du oppgir.
Chanel.No5 Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 TS; Med tanke på dine lange turer hver dag så synes jeg du spiser altfor lite mat. Dette kan føre til at kroppen tviholder på næringen den får og det vil resultere i at du ikke går ned i vekt. Prøv å få i deg litt mer næring. På dager med timelange turer så synes jeg du bør få i deg rundt 2000 kalorier og de dagene du ikke går tur kan du heller ligge på ca 1500. Her har du to dagsmenyer, en på 2000 kalorier og en på 1500 så kan du selv se hvor mye mat/drikke dette egentlig er; 1500 kalorier; http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10626 2000 kalorier: http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465 Nå mener jeg selvfølgelig ikke at du skal spise som disse menyene beskriver, men du får ett innblikk i hvor mye mat/drikke du faktisk kan og bør spise. Om du ikke føler det gir deg noe nedgang så kanskje du kan redusere litt på inntaket, men vær tålmodig, gi det tid. Dette er selvfølgelig bare tips fra meg, jeg har ikke noen utdannelse innen ernæring eller noe!
Gjest Nanne70 Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Litt ensidig med alt det knekkebrødet, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå