Gå til innhold

blogger om trening/kosthold?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 år senere...
AnonymBruker

Annonse

Må ikke glemme fotballfruen.no ;)

Det er vel ikke akkurat noen trening- og kostholdsblogg(?) Er vel heller en hverdagsblogg, hvis man kan kalle det det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hva man skal definere som trening- og kostholdsblogg. Selv er jeg kanskje en av 2-3-4-5 i Norge som driver en fagrelatert på blogg med vekt på vitenskap. De fleste som blogger om trening- og kosthold (som f.eks Kristine Weber) har et større livsstilsfokus rundt bloggen, med hyppige innslag som er mer relatert til hverdagen - og hvordan den er i forhold til treningen.

Men det er jo også noe av det som gjør blogging så populært - man kommer nærmere inn på personen. Men for min egen del vil jeg ikke investere i sillikonpupper med det første, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs litt hva man skal definere som trening- og kostholdsblogg. Selv er jeg kanskje en av 2-3-4-5 i Norge som driver en fagrelatert på blogg med vekt på vitenskap. De fleste som blogger om trening- og kosthold (som f.eks Kristine Weber) har et større livsstilsfokus rundt bloggen, med hyppige innslag som er mer relatert til hverdagen - og hvordan den er i forhold til treningen.

Men det er jo også noe av det som gjør blogging så populært - man kommer nærmere inn på personen. Men for min egen del vil jeg ikke investere i sillikonpupper med det første, hehe :)

Jeg må bare spørre deg, selv om det er litt off topic. på bloggen Dedication, sto det her for en liten tid tilbake at man kan spise hele dagsbehovet sitt en gang om dagen og at det ikke spiller noen rolle når man gjør det på døgnet, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen vesentlig rolle hvordan man deler opp maten - men dette gjelder i utgangspunktet fra 2 måltid og oppover. Når man sammenligner 1 vs 3 måltid, så ser det ut som at 3 er bedre enn 1 (ift kognitiv funksjon, energinivåer, metthetsfølelse, etc). Når det gjelder hvileforbrenningen og den termiske effekten av trening og mat, så påvirkes den lite - så lenge man spiser til noenlunde samme tidspunkt - og har en jevn måltidsrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må ikke glemme fotballfruen.no ;)

Basert på hva hun formidler på bloggen sin kan ikke fotballfruen særlig mye om trening, til tross for at hun trener mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hva hun formidler på bloggen sin kan ikke fotballfruen særlig mye om trening, til tross for at hun trener mye.

Jeg syns det er en bra trenings og kostholds blogg, selv om jeg absolutt ikke løper en mil hver dag selv. Men jeg kan være enig i at det ikke er deb beste treningsbloggen da det meste handler om andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er en bra trenings og kostholds blogg, selv om jeg absolutt ikke løper en mil hver dag selv. Men jeg kan være enig i at det ikke er deb beste treningsbloggen da det meste handler om andre ting :)

For meg er Fotballfrue.no en livsstilsblogg hvor man får et innblikk i livet til Caroline. Man lærer fint lite om trening og kosthold - og synes nødvendigvis ikke alt som står om trening og kosthold er like smart skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke diskusjonen vilke blogger som er treningsblogger heller, spørsmålet er hva slags trenings blogger man leser. Jeg leser fotballfruen (og jo, hun skriver om trening) i tillegg til mange andre (blant annet din Eilersen-beste bloggen!), så jeg svarte kun på spm til TS :)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...