Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Visste du at på enkelte skoler i USA så tar lærere å går i gjennom elevenes mobil for å se etter nakenbilder og finner de så blir eleven anmeldt? Hva synes du om det? Og nå snakker jeg ikke om gamle menn som tvinger barn til sex, men rett og slett tenåringer som sender bilder til kjærester og slikt. Hva er egentlig poenget i ødelegge folk liv på den måten? De blir jo registrert som sexforbryter og risikerer fengsel. Hadde det ikke holdt med en utvisning bare i såfall? Noen vil vel kanskhe si at slike bilder kan ødelegge barnas liv, men blir ikke barnas liv enda mer ødelagt når politiet skal blande segh inn på den måten? Husker jeg leste i fjor om jeg 14 år gammel jente i USA som ble tatt med nakenbilder av seg selv og hun rissikerer mange år i fengsel og å bli registrert som sexforbryter. Vet ikke hvordan saken endte. Hva mener du? Burde man ta i gang slike metoder i Norge også og straffe barn som bryter loven, men som kun går ut over dem selv, som å ha nakenbilder a seg selv?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Visste du at på enkelte skoler i USA så tar lærere å går i gjennom elevenes mobil for å se etter nakenbilder og finner de så blir eleven anmeldt? fjor om jeg 14 år gammel jente i USA Skulle stå ei, ikke jeg.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Dette er samfunspsykopatiske trekk som er ikke annet enn skadelige og skammelige.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Husker jeg leste i fjor om jeg 14 år gammel jente i USA som ble tatt med nakenbilder av seg selv og hun rissikerer mange år i fengsel og å bli registrert som sexforbryter. Vet ikke hvordan saken endte. Hva mener du? Burde man ta i gang slike metoder i Norge også og straffe barn som bryter loven, men som kun går ut over dem selv, som å ha nakenbilder a seg selv? 14-åringer som har nakenbilder av seg selv på mobilen, bør i hvert fall beskyttes mot seg selv. Å bli registrert som sexforbryter blir jo feil, men kanskje mobilforbud er på sin plass til de blir gamle nok til å ha litt vett :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Er det ikke slik i usa at en sexforbryter er en sexforbryter? Det skilles ikke mellom å voldta treåringer eller at en 18-åring har sex med kjæresten sin som er to måneder under lavalderen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Er det ikke slik i usa at en sexforbryter er en sexforbryter? Det skilles ikke mellom å voldta treåringer eller at en 18-åring har sex med kjæresten sin som er to måneder under lavalderen? Feil. Seksuell omgang med en mindreårig (inntil et visst antall års forskjell i alder mellom partene) kalles 'statutory rape' og straffes gjerne som en forseelse. Voldtekt via tvang/overfall/overgrep er noe helt annet, da er det fengselsstraff.
Inger88 Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 What? Er dette virkelig sant? Helt bak mål. Lærerne har ingenting med hva elevene har på mobilen. Og jeg mener det ikke er riktig å gripe slik inn i livet til tenåringene. Anmelde dem for å ha nakenbilder av seg selv på mobilen, hører ikke hjemme noe sted. Ingen bør få straff for slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå