meta Skrevet 22. september 2003 #1 Skrevet 22. september 2003 Pinlig spørsmål egentlig, men jeg lurer på hvor lang tid det tar svømmerne å nå egget. Forutsatt at man da har sex den dagen man har eggløsning. Det jeg egentlig lurer på er jo hvor lenge jeg må ligge i sengen med pute under baken... :oops: :oops: Ikke akkurat verdens mest tålmodige sjel..
asterix Skrevet 22. september 2003 #2 Skrevet 22. september 2003 Med mindre du har prøvd i evigheter og derfor prøver alt av gamle kjerringråd for sikkerhets skyld, er det ingen grunn til å ligge med pute under rumpa. "Svømmerne" kommer seg dit de skal helt av seg selv. Du kan til og med hoppe på trampoline om du vil, der "ramler" ikke ut. 1
Gjest *nurket* Skrevet 22. september 2003 #3 Skrevet 22. september 2003 Hvor lang tid de bruker på å nå egget er variabelt. Men svømmerne overlever inni der i inntil 3 døgn :D 24+1
giorgia Skrevet 22. september 2003 #4 Skrevet 22. september 2003 KAN NOEN SVARE PÅ SPØRSMÅLET? DETTE ER NOE JEG OGSÅ HAR LURT PÅ FRYKTELIG MYE OG JEG ER VELDIG GLAD FOR AT NOEN ENDELIG TAR DET OPP!!! 1
Gjest care Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 48 timer lærte jeg en gang på et kurs i seksuallundervisning :oops:
VesleBråka Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 Etter 72 timer er de døde. Etter noen få timer begynner halen å dette av? Vet ikke. Sjekk på en legeside da vel.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Dette vil jeg også gjerne ha svar på! La Flaca
Agnes Skrevet 22. september 2003 #8 Skrevet 22. september 2003 Etter ejakulering kan en sædcelle nå eggcellen og befrukte denne allerede etter 15 minutter.
lillen Skrevet 23. september 2003 #9 Skrevet 23. september 2003 Oi, jeg viste ikke at de var så kjappe som 15 minutter! Det er kun hvis du har sex akkurat når du har eggløsning at du kan bli befruktet "med en gang"! Hvis du har sex et par dager før, "venter" noen av sædcellene på egget... De kan f eks overnatte inne i slimhinnen et sted.
Gjest Fru Meta Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 Tusen takk for masse svar folkens Dere er SÅ gode å ha :kysse:
Gjest Hulderjenta Skrevet 25. september 2003 #11 Skrevet 25. september 2003 Hvis du har sex et par dager før' date=' "venter" noen av sædcellene på egget... De kan f eks overnatte inne i slimhinnen et sted.[/quote'] Søtt sagt, ser for meg et koselig sædcelle-hotell langt inni der et sted! Men uansett: jeg har lært at sædceller lever i opptil 72 timer. Og at cellene svømmer som bare pokker (de som lever da...), så det som renner ut, er resten av sædvæsken (pluss skadde/ikke levedyktige "soldater"). Så du kan egentlig bli gravid f.eks to dager etter du har hatt et samleie! Da "tar de inn på hotell", sånn som jeg så for meg etter Lillens koselige måte å si det på. ( :D ) Så kommer eggløsningen når den skal, og egget blir overrumplet - for det var jo allerede sæceller her! *unnskyld min barnslige skrivemåte - fikk bare så lyst*
14062003 Skrevet 25. september 2003 #12 Skrevet 25. september 2003 Kan et egg bekfuktes med en gang eggløsning har funnet sted da? Vil ikke egget også måtte legge ut på en reise før de møter sædcellene?
Agnes Skrevet 25. september 2003 #13 Skrevet 25. september 2003 Befruktningen finner sted i egglederen.
lillen Skrevet 25. september 2003 #14 Skrevet 25. september 2003 Du skriver søte ting du også, Huldrelise! Og hvorfor ikke? Befruktning og det som hører til, er både søtt og fantastisk. Det med sædcellenes overnatting, leste jeg et sted, og syntes det var en fin og mer forståelig måte å skrive det på; derfor velger jeg også de ordene...
Kaktus Skrevet 25. september 2003 #15 Skrevet 25. september 2003 Det var en kjempesøt tanke! Må vel bare gi beskjed til kaktusmannen at han må bestille hotellplass til soldatene sine om et par ukers tid da! (for jeg tør jo fortsatt ikke håpe på at det har klaffet denne gangen...)
Gjest Solskinn Skrevet 26. september 2003 #16 Skrevet 26. september 2003 I følge en av bøkene jeg har hjemme kan sædcellene under optimale forhold svømme opp i egglederen på ca 30 minutter. Eller de kan ta inn på hotell og vente på eggløsning!
pinky Skrevet 28. september 2003 #17 Skrevet 28. september 2003 Er det noen som vet om hva som påvirker svømmeforholdene? Dør de ikke når det er for varmt? Hva med bading, er det "sæd-drepende" når man prøver å bli gravid? (her snakker vi om vaaaaaarmt badevann:-)
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. september 2003 #18 Skrevet 28. september 2003 Hva med bading, er det "sæd-drepende" når man prøver å bli gravid? (her snakker vi om vaaaaaarmt badevann:-) Tror ikke dette er noe å tenke på, badevannet kommer ikke opp i egglederne dine, kommer ikke inn i livmoren en gang... Så kos deg i badekaret du! :D
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2003 #19 Skrevet 1. oktober 2003 Det var ikke jeg som opprinnelig spurte men dette lærte jeg veldig mye på. Takk for fine og informative svar.
meta Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #20 Skrevet 1. oktober 2003 Det gjorde jeg også Dere er SÅ gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå