hvitstil Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Nå har jeg ikke så mye igjen, men bordkort er en av tingene. Får ikke bestemt meg på hvordan jeg skla løse det. Hva har du/dere bestemt? Del gjerne link og bilder :D
lilleGrethe Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har ikke begynt enda, men har planen klar. Jeg har kjøpt hvite bordkort med brettekant på eBay, og har klippet røde hjerter i kartong i to nyanser - samme som vi hadde på invitasjonene. Så skal jeg klistre hjertene på med dobbeltsidig teip. Det ene med fototeip og det andre med decoupageteip (litt tykkere). Det hjertet som festes med decoupageteip overlapper det andre. Før jeg limer på hjertene printer jeg ut navnene på bordkortene fra skriveren hjemme. Jeg håper det går fint med så små ark (bør vel begynne å teste ut det snart).
hvitstil Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 hørtes kjempe fint ut, så flink du er Jeg tror ikke jeg har tålmodighet til å lage selv, blir aldri fornøyd.. håper du vil dele bilde når testen er utført
Gjest Pippelipp Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har laget selv. Vi har to seremonier, en borgerlig og en kirkelig vielse fordelt på to land, og jeg har laget invitasjoner, menyer, brodkort, programmer og takkekort selv til begge vielsene. Den første vielsen hadde blekrosa nelliker som hovedblomst og papirarbeidet ble gammelrosa med røde hjerter. Disse hjertene laget jeg mengder av og hadde på alt som ble laget av papir. Den andre vielsen har prestekrage som hovedblomst og jeg bruker blekgul/kremgul og lysegrønt og små marihøner som gjennomgangstema. Det er slettes ikke så vanskelig å lage selv. Hjertene fant jeg ferdig utklippet på hobbybutikk, jeg delte dem bare opp, limte på "elefantpapir" (vet ikke hva det heter på norsk, det er papir med mønster i papiret) og klippet til. Navnene skrev jeg på med gullpenn. Bordkortholderen er en bitteliten blomsterpotte som jeg har stappet brun cernitleire oppi og laget en dings av ståltråd til å holde kortene. Oppå leiren klippet jeg opp grønne strå for å illudere gress og så limte jeg på en liten marihøne og småstæsj. De andre bordkortene er i samme prinsipp, men de delte hjertene fantes ikke i den fargen jeg trengte, derfor kjøpte jeg dem i to størrelser, limte på det grønne på det store hjertet og så det lille oppå. Det grønne papiret er veldig tynt og i tillegg knøvla jeg det godt så det fikk den konsistensen jeg ville ha. Til slutt limte jeg igjen en marihøne på. Bordkortholderen er en klesklype med en kunstig prestekrage stappet ned i hullet i fjøra, om du skjønner.
hvitstil Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2010 WOW jeg er imponert. Hvor får dere ideene fra? Jeg hadde aldri klart å komme på at jeg kunne lage noe slikt. Fantastisk!!
Gjest Pippelipp Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Jeg visste ikke hva jeg skulle lage, men så gikk jeg på hobbybutikk. Det anbefales !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå