Bogi Skrevet 22. september 2003 #1 Skrevet 22. september 2003 Hei og god morgen til alle sammen, jeg ble tipset om Kvinneguidens forum av ei venninne, og er som dere ser - ganske nybegynner! Under dette emnet ønsker jeg å komme i kontakt med andre kvinner i lederstillinger, unge som erfarne. med lite eller stort ansvar. Jeg tror vi har mye å lære av hverandre! Jeg er 25 år, og vil gjerne ha gode tips fra andre om hvordan man skal unngå å bli utbrent (noe jeg tror jeg er på god vei til), eller andre tips som er verdt å ta med seg i en stressende hverdag! Hvis det er noen "der ute" som føler de er i samme situasjon, eller har vært der - så blir jeg utrolig glad for svar! (og kanskje du reddet dagen min?) :D - Bogi
Gjest GreenSky Skrevet 22. september 2003 #2 Skrevet 22. september 2003 Her! Er også 25 år gammel og har en lederstilling. Og det eneste rådet jeg har å gi et å ikke gi for mye av deg selv. Sette ned foten og si nei. Det lærte jeg meg å si til gangs, da jeg ble sykemeldt i tre måneder pga at det ble for mye både privat og på jobb...
Ronja Skrevet 22. september 2003 #3 Skrevet 22. september 2003 Hei! Er 26 og har en lederstilling. Si nei er selvfølgelig viktig, men det er ikke alltid så lett når man har lyst til å gjøre en innsats! Jeg tror det er viktig å disponere tiden sin riktig. Man kan godt si ja men må da vite at du har tid til å utføre oppgavene. Jeg har blitt god på å ikke stresse, oppgavene må selvfølgelig gjøres men ikke til enhver pris. Hva føler du er problemet ditt i hverdagen?
Gjest GreenSky Skrevet 22. september 2003 #4 Skrevet 22. september 2003 Så tror jeg det er veldig viktig å legge fra seg problemene hjemme, for å være i stand til å slappe av på hjemmefronten...
Gjest gurimalla Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 Har vært leder før, men ikke lenger (selvvalgt). Det viktigste er å lære seg å delegere!
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 Hei igjen, og takk for fine svar! Utfordringen min er at jeg er den eneste innenfor mitt fagfelt i bedriften, jeg er nyutdannet - og har på uforklarlig vis havnet "midt i løvegapet". Med det siste mener jeg at jeg nok burde ha arbeidet under en annen sjef enn meg selv de første årene. Vi har 100 ansatte, og jeg må forholde meg til dem alle. Hvordan blir man en snill sjef mot seg selv??? - Fortsatt veldig glad for svar :D Bogi
Gjest gurimalla Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Du skal vel ikke være nærmeste overordnede for 100 personer? Det må finnes noen andre lederpersoner her som du kan benytte deg av og rådføre deg med i det daglige arbeidet? Kanskje du bør prøve å finne deg en mentor eller ta noe ledelsesutdanning (hvis du ikke har det fra før)?
Bogi Skrevet 22. september 2003 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2003 Du skal vel ikke være nærmeste overordnede for 100 personer? Nei takk og lov! -Bogi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå