Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #1 Skrevet 22. september 2003 hei, lurer på, kan man på noen måte merke at en urinveisinfeksjon er på vei? det svir når jeg er på do,det skal det jo ikke. og smerter innimellom i magen. i tillegg harjeg mensen,kom en uke for tidlig og har vart en uke(7-8 dager :o ) 5 dager er vanlig,og til riktig tid.. har hatt urinveisimfeksjon en gang før, men da svei det ikke eller noen. hadde litt småvondt i magen en stund, men lot det være. det ble det nyrebekkenbetennelse av etterhvert,orker ikke noe sånt igjen. Om disse smertene er like husker jeg virkelig ikke. nå kan det jo ha noe med at jeg har mensen..?? anyone? dumt å løpe til legen fordi man kanskje tror man har en urinveisinfeksjon tror jeg.
AUF Skrevet 22. september 2003 #2 Skrevet 22. september 2003 Det KAN være en uvi... drikk masse vann og jus. hold deg varm på beina og lokalt rundt blæra. Hvis det ikke blir bedre, bør du ta deg en tur til legen. Man skal ikke gå for lenge med sånt, for det kan spre seg til nyrene som med deg... I og med at du har fått uregelmessig mens (Blødning) pluss at du har svir ved vannlating kan det også tyde på en eller annen infeksjon i underlivet et sted. kan jo ha andre grunner også, men om det ikke går over bør du kontakte lege!
Gjest Virvel Skrevet 22. september 2003 #3 Skrevet 22. september 2003 Bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite, er det ikke? Ellers er jeg enig med AUF; drikk og tiss masse først og se om det hjelper. Hvis det svir veldig kan du tisse i en bøtte med glovarmt vann, det lindrer litt i hvert fall. Men kom deg for all del til legen hvis du ikke merker noen bedring.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #4 Skrevet 22. september 2003 sant det Virvel:) tusentakk for svar til begge to:) hva slags andre infeksjoner tenkte du på AUF? Var hos gynekologen for et par uker siden,og kun hatt sex med typen etter det.. om det var kjønnssykdommer eller noe du tenkte på? hadde ikke noe sånt. jeg får vel bare se an et par dager og håpe det ikke er noe.
jordbær Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 På apoteket mener jeg at jeg har sett UIV-prøver. De så ut som graviditetstester(ikke ta feil, damer..hehe).. Og so muligens sammen med de også. VELDIG smart!
pinky Skrevet 23. september 2003 #6 Skrevet 23. september 2003 Det hjelper med masse C-vitamin (1000 mg) Og tranebær, selvfølgelig! Fås kjøpt i kapsler på helsekosten
Fakse Skrevet 23. september 2003 #7 Skrevet 23. september 2003 Høres ut som urinveisinfeksjon du har. Pust rolig, jeg er ekspert på urinveisnifeksjoner, så dette går fint! 1. Du må ALLTID sørge for å tisse etter at du har hatt sex. Vent ikke mere enn ti minutter. På den måten skyller du ut bakterier som kommer inn i urinrøret under samleiet, og gjør dermed noe med en av de viktigeste årsakene til urinveisinfeksjon. 2. Drikk så mye du klarer. Både sure ting som apelsinjuice og vann med sitronsaft eller limejuice i, og vanlig vann når du ikke klarer mere av det sure. 3. Kjøp deg tranebærkapsler. Blir du hyppig plaga tar du dem forebyggende en om dagen. Ellers kan du ta dem så snart du kjenner symptomer (svie når du tisser typisk), så mange som det er annbefalt på pakken. 4. Gå bare til lege dersom du har prøvd alt det andre og svien ikke gir seg innen 3-4 dager. Du vil helst unngå en antibiotikakur, fordi det ved hyppig bruk mot urinveisinfeksjon har en tendens til å gjøre bakteriene resistente sånn at ingenting virker når det virkelig gjelder. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå