Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn sammen med en jente som jeg ikke kjente fra før av i en leilighet, vel vi hadde kjent hverandre i en ukes tid. Jeg gjorde noe så dumt som å låne henne 6000kr. 3000 av dem er bundet i depositumet på leiligheten men resten trodde jeg at jeg skulle få tilbake ganske raskt. Nå er det over 2 mnd siden og eneste grund til at jeg har fått noe som helst tilbake er fordi når jeg skulle gi henne min del av husleia nå sist mnd så ga jeg henne bare halparten av det jeg skulle uten å si noe.

Jeg har prøvd å hinte om det flere ganger, siste uke hadde jeg ikke penger til mat en gang og spiste 2 boller suppe og et par skiver brød på 4 dager - jeg sa til henne at jeg ikke har penger og sliter og hun bare sier 'ja det er vanskelig av og til'.

Det er ikke slik at jeg dør - har alltids venner som hjelper meg. Men nå har ALT ved henne begynt å irritere meg. ALLE småting som egentlig ikke betydde noe - Jeg ville snakket med henne, men hun virker grinete og sur vær gang jeg tar det opp.. Jeg orker ikke krangle med henne nå for akkurat nå så bor vi sammen men vi jobber også sammen (hvor hun har jobbet MYE lenger enn meg).. Hvis vi blir uvenner skal jeg love deg at det når jobb og alle vil sikkert ta hennes side siden de kjenner henne og jeg er ny..

Videoannonse
Annonse
Gjest seseise
Skrevet

Ikke lån penger til folk du ikke er sikker på du kan stole på. Gylden regel!

Du må innse at pengene du ikke har fått igjen nå, er tapt.

Litt mer livserfaring, så er du der. Du er på god vei, kjære. :-)

Gi heller bort pengene dine til folk du bryr deg om, som trenger dem. Det er noe galt med de fleste som spør om å låne penger av noen som knapt kan kalles venn. En alarmbjelle burde ringe neste gang!

Skrevet (endret)

Kan du ikke trekke fra resterende fra neste måneds husleie (flere måneder også, hvis leia er lav?)? Og husk også de 3000 i depositumet.

Huff, så mye penger låner jeg ikke bort til venner engang!

Endret av Jade
Skrevet

få ting skriftelig!!

- Fortell henne at du trenger pengene, og at dere i det minste må skrive ned at pengene som står i depositumet er dine. Veldig trist å havne i bråk med henne når dere flytter fra hverandre også.

Skrevet (endret)

Er overrasket over at du låner vekk en såpass stor sum til en såkalt fremmed. Hun virker ikke som en som vil gi dem gladelig tilbake. Dumt trekk du gjorde der, selv om jeg også har vondt av deg. Du er bare som mange andre - dumsnill. Du skal likevel ikke gi deg, du må bare snakke ordentlig med henne selv om du er engstelig angående jobben. Det er ikke akseptabelt å låne penger uten å gi dem tilbake, sånn er det bare.

Endret av Plutseliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...