Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei

Jeg har en god venninde som jeg er veldig glad,men og hun avbryter hele tiden! Det har gått så langt at jeg har gitt opp og bare hører på henne når vi treffes. Jeg får jo inn et og annet ord men det er hun står får 80% av pratingen.

Det er etterhvert ganske lite givende å møte henne. I dag fortalte jeg noe ganske stort som hadde skjedd i mitt liv, midt i "historien" begynnte hun å prate om eksen sin og en venn av han... Kom ikke til poenget med det jeg skulle si en gang. Når vi møtes durer hun ivei uten og spøre meg om noe som helst..Samme når hun ringer. det hører også med at hun ofte ser ut som hun kjeder seg når jeg prater.

Selvom det her sikkert høres veldig negativt ut så er jeg veldig gald i henne og har ikke lyst å bryte kontakten med henne. Men jeg vil gjerne at hun skal stresse litt ned med pratingen. Hun er en ganske nærtagen og oppfarendetype så det er vanskelig å si fra om ting. Jeg har prøvd før, uten hell..

Noen som har vært i lignede situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når folk avbryter meg på den måten så sier jeg bare "Hei du! Nå var det jeg som prata!". Personen som avbryter hele tiden, vil som regel ta seg i det etterhvert, og du blir kanskje kvitt problemet :)

Gjest Gjest
Skrevet

ts her

Ja jeg kan jo gjøre det. Har prøvd noen ganger. Men jeg vil ikke tvinge folk til å høre på meg heller. Gleden ved å dele noe er liksom borte når du streve får å si det...

men takk får svar. Skal begynne å si det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som prater ekstremt mye, og kan da ha en tendens til å overta samtalen noen ganger. Men jeg gjør det ikke med vilje. Jeg har bare en voldsom trang til å snakke noen dager. Heldigvis har jeg venninner som sier i fra hvis jeg blir for mye, og så prøver jeg å jekke meg ned. Hadde jeg derimot aldri fått beskjed, så er det også vanskelig å gjøre noe.

Prøv å si på en fin måte at du hadde satt pris på om hun ikke avbrøt deg når du snakker. Eller som en tidligere sa; Hei du, nå hadde jeg lyst å fortelle deg noe! Sier du det de gangene hun trokker over streken, så klarer hun nok å gjøre noe med det! =) Ikke la det gå så langt at du ikke orker å være med henne mer, hun fortjener en sjanse til å sjerpe seg!

Skrevet

Jeg har en sånn venninne. Hun påstår at det er bare å stoppe henne. Eller si fra. Men det har jeg prøvd. Hun fortsetter bare å prate.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en person som prater ekstremt mye, og kan da ha en tendens til å overta samtalen noen ganger. Men jeg gjør det ikke med vilje. Jeg har bare en voldsom trang til å snakke noen dager. Heldigvis har jeg venninner som sier i fra hvis jeg blir for mye, og så prøver jeg å jekke meg ned. Hadde jeg derimot aldri fått beskjed, så er det også vanskelig å gjøre noe.

Prøv å si på en fin måte at du hadde satt pris på om hun ikke avbrøt deg når du snakker. Eller som en tidligere sa; Hei du, nå hadde jeg lyst å fortelle deg noe! Sier du det de gangene hun trokker over streken, så klarer hun nok å gjøre noe med det! =) Ikke la det gå så langt at du ikke orker å være med henne mer, hun fortjener en sjanse til å sjerpe seg!

takk får svar! jeg har prøvd å si fra mange ganger.... Og jeg syns det er helt greit med fok som prater mye,men at hun ikke hører etetr når jeg prater en gang syns jeg blir alt får mye. Hun fortjener en sjanse til å forbedre seg ja, men det er bare så utrolig vanskelig å si fra om. Vil ikke lage en krangel eller gjøre henne lei seg..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en som hadde sagt ifra om at "nå prater jo jeg, hør etter da!" litt sånn på tull først, og hvis hun ikke hadde forstått det og begynt å snakke over deg, så hadde jeg holdt helt kjeft og kikket en annen vei, og ikke vært interessert overhodet. Da blir det nok andre boller. Så spør hun kanskje "hva er det, hørte du hva jeg sa eller?".

Si nå hva du synes!

Skrevet

ts her

Ja jeg kan jo gjøre det. Har prøvd noen ganger. Men jeg vil ikke tvinge folk til å høre på meg heller. Gleden ved å dele noe er liksom borte når du streve får å si det...

men takk får svar. Skal begynne å si det!

Kjenner til den følelsen, men hun som avbryter blir plutselig mye mer obs på at du faktisk prater, og vil kanskje slutte og avbryte deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...