Gå til innhold

Funksjonshemmet forlover?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har valgt min beste venninne til forlover. Har vært gode venninner så og si hele livet :) Tingen er at hun ikke kan gå, noe som gjør det litt upraktisk når det gjelder innmarsjen i kirken og holding av kjole. Jeg valgte likevel henne fordi det er hun som kjenner meg aller best. Har tenkt på å ha en forlover nr. 2 som kan gjøre de praktiske tingene forlover nr 1 ikke kan. Problemet er at det er ikke så mange andre som passer.

For to år siden brøt jeg ut av miljøet jeg hadde og kuttet ut de fleste av vennene mine. Resten har deretter bare glidd ifra. Jeg fikk deretter flere nye venner som virkelig er GODE venner. Er spesielt to av disse jeg virkelig har fått god klikk med :) så alternativet til forlover nr. 2 må være en av de, men føler jeg ikke har kjent de lenge nok? Hun jeg utviklet et nærmest forhold til har til og med bodd vekke et år nå og dermed har jeg ikke fått hengt så masse med henne. Hun andre har jeg hengt masse med i begge de to årene, så hun passer kanskje best sånn sett, men hun og forlover nr. 1 går ikke helt godt ilag og er redd samarbeidet mellom de ikke blir helt topp..

Er litt over et år til jeg gifter meg så da har jeg kjent de i tre år, men still.. Er en kultur at det er de gode barndomsvenninne som er forlover, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er rent praktiske årsaker som retting av slep etc. oppe ved alteret som er grunnen, ville jeg hørt med mannens forlover om han kunne ta seg av det fremfor å ha en ekstra forlover.

Skrevet

Det er en kultur at forloveren er den du vil det skal være. Det kan være hvem som helst. Spør hun nye venninna di om hun kan hjelpe til med det praktiske hun i rullstol ikke klarer. De har uansett et helt år på seg til å finne tonen og de er vel ikke direkte fiender uansett?

Skrevet

Jeg skal ha en barndomsvenninne som forlover, men utifra det jeg har lest her så er det en del bruder som velger forlovere de ikke har kjent så lenge. Synes kanskje det er lurt å velge en forlover #2 som går overens med den første foloveren din sånn at det ikke blir noe tull med samarbeidet dem imellom. Det er jo enda en stund til bryllupet ditt så du kan jo tenke litt mere på det før du tar en endelig avgjørelse!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg ei kusine jeg har vært veldig god venn gjennom hele barndommen og fram til nå, men kjæresten min har en forlover han bare har sett på som venn i to-tre år nå, og vi gifter oss i sommer. Jeg er veldig fornøyd med mitt valg, og han er veldig fornøyd med sitt valg, så jeg tror ikke det trenger å være noen sammenheng. Man vil jo ha en forlover som kjenner den personen man er er NÅ, ikke bare den personen man var gjennom oppveksten, hvem det er varierer jo. Jeg er sikker på at den du spør om å være "hjelpeforlover" vil sette stor pris på det uansett!

Skrevet

Om det er rent praktiske årsaker som retting av slep etc. oppe ved alteret som er grunnen, ville jeg hørt med mannens forlover om han kunne ta seg av det fremfor å ha en ekstra forlover.

Jeg støtter denne.

Eller så kan du alliere deg med mamman din, svigermor, tante, kusine til å gjøre akkurat dette. Og kun ha en forlover.

Ut fra det du skriver ville nok jeg valgt denne løsningen.

Men hvis du ønsker en person til i tiden før bryllupet så kan du faktisk ha så mange forlovere du vil...

Skrevet (endret)

Enig

Endret av Amazed
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter denne.

Eller så kan du alliere deg med mamman din, svigermor, tante, kusine til å gjøre akkurat dette. Og kun ha en forlover.

Ut fra det du skriver ville nok jeg valgt denne løsningen.

Men hvis du ønsker en person til i tiden før bryllupet så kan du faktisk ha så mange forlovere du vil...

Hmm det var smart :jepp: Men hva hvis jeg spør en av de to jentene om bare å fikse kjolen i kirken uten at de får status som forlover?

Gjest Spinell
Skrevet

Hmm det var smart :jepp: Men hva hvis jeg spør en av de to jentene om bare å fikse kjolen i kirken uten at de får status som forlover?

Jeg tror ingen forventer at de må bli gitt den ære å være forlover selvom du ber dem om en ørliten tjeneste under seremonien. Siden din forlover av naturlige årsaker ikke kan hjelpe deg med akkurat dette er det sikkert ikke vanskelig å få et ja :)

Skrevet

Du kan bare ha en forlover, da. En "forlover nr. 2" blir ikke forlover, da det er den som skriver under på papirene som er forloveren din.

Skrevet

jeg er sikker på at du enten kan aliere deg med noen venninner, din mor, brudgommens mor etc, som kan hjelpe deg med kjolen, og ellers hjelpe til der forloveren din ikke kan, uten at du er nødt til å "oppgradere" dem.

ellers hadde jeg nok kommet til å hørt med brdugommens forlover jeg, om ikke han kan trå til litt på dine vegne også.

Skrevet

Du kan bare ha en forlover, da. En "forlover nr. 2" blir ikke forlover, da det er den som skriver under på papirene som er forloveren din.

Flisespikkeri.....

(Kunne ikke dy meg...tjihi...)

Du kan ha så mange forlovere du vil, men det er kun en som får lov til å skrive under på et skjema.... Trekk lodd....

Jeg for min del har to. Den ene skrev under.....ikke at jeg har tatt større notis av nettopp det.... For meg er de begge like mye forlovere.... Har aldri tenkt på de som forlover 1 og 2....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...