Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Her er en video fra trygg trafikk som viser hvorfor barn må sitte i bakovervendt bilsete til de er 4 år. Sitter dine barn sikkert nok? I tilfelle nei, hva er din unnskyldning?
Daiquiry Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Mine jenter har begge seter fra HTS. Hun på 18 mnd sitter bakovervendt i en Combi og hun eldste sitter i en IZI Up. Hun er åtte, og er hverken høy nok eller lang nok til å sitte uten. Var litt sur til og begynne med, men når hun sovnet på langtur, fant hun ut at hun ikke var så stiv i nakken som når hun bare hadde pute.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Hva gjør man med bilsyke barn i forhold til sikring? Jeg var veldig plaget med bilsyke som liten, og hvis jeg skulle sittet baklengs så ville jeg spydd kontinuerlig. Da kunne foreldrene mine rett og slett ikke ha hatt meg med på biltur.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Vi har Akta Graco Cosmic Comfort og er veldig fornøyde! Det er montert bakovervendt og sønnen min på 3 år sitter godt i det, men må ha beina bøyd da (han er lang!). Han er ganske plaget med bilsyke, men vi ordner det med å forebygge når vi er på biltur. Vi legger inn luftepauser der alle går ut av bilen og hvor han drikker små slurker vann. Det hender han kaster opp, men med klesskift i bilen, våtservietter og vaskbart trekk på bilstolen går det greit
Soul Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Lillegutt på 14 mnd sitter bakovervendt i Britax secura. Det går til 25 kg og jeg håper han kan sitte slik flere år.
Lillemams Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Nå sitter eldstemann forovervendt, men minsten sitter bakover. Bruker fortsatt babysete, men skal gå til innkjøp av enten Acta Graco cosmic S eller Besafe izi combi Skal sitte bakovervendt så lenge som mulig
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Her er en annen interessant video om barneseter:
Gjest momo Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Barnet mitt sitter bakovervendt, og skal gjøre det så lenge som mulig (helst til 4 år). Hun er nå 2,5, og lang - slik at hun må bøye beina, men er langt under vektgrensen til setet. Hun stortrives i bilen. Har allikevel fått kommentarer fra familie på at "hun har jo ikke plass til beina, stakkar", og at det nå er på høy tid å snu setet. Jeg har fra dag en påpekt at dette er anbefalt og den sikreste måten, og står på mitt. Flere venner av oss har derimot snudd setet forovervendt fra 1-2 års alder, med begrunnelsen at barnet er "for langt". Trist med tanke på all informasjon som finnes om dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå