Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Hei! Jeg lurte på det med med Norgesgruppen, Coop, Rema 1000 og ICA : Hvordan betaler de med hensyn til det med å reklamere for seg selv og kunsten å distribuere for bedriften ? Hvem betaler de til ?
Green Lady Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 De eier sitt eget distribusjonsselskap, og har egne markedsførere og designere som står for reklamen.. Evt jobber de med en konsulentfirma på reklamebiten. Så alt i alt betaler de lønn til sine ansatte, evt konsulenthjelp, da betaler de til et eksernt firma. Forstod jeg spørsmålet ditt riktig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 De eier sitt eget distribusjonsselskap, og har egne markedsførere og designere som står for reklamen.. Evt jobber de med en konsulentfirma på reklamebiten. Så alt i alt betaler de lønn til sine ansatte, evt konsulenthjelp, da betaler de til et eksernt firma. Forstod jeg spørsmålet ditt riktig? Jah, for et herlig godt svar! Tusen takk, kjære GreenLady.
Bex Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 De fleste store firmaer i Norge har et mediebyrå som tar seg av DM-distribusjon. Vet hvertfall at dette er tilfellet for COOP, Norgesgruppen, Elkjøp og Rema, av typsike DM-annonsører. Mediebyråene har leverandører som produserer og distribuerer materialet. Posten brukes mye, vil tro 97% av all DM der jeg jobber går via Posten. Noe går gjennom Aftenposten, litt gjennom andre leverandører. Mediebyrået får en prosent av omsetningen som betaling for jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå