Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Nice i sommer ( igjen :) ) og har denne gangen bestemt oss for å ta toget til Paris og ta returen derfra. Vi skal ha 3 dager i Paris. Prøver å finne ut hvor vi bør leie hotell, men synes det er litt forvirrende å finne ut av Paris. Vi er innstilt på å ta metro og buss mye; vi ønsker å være litt typisk turist :) vi ønsker også å sette av en dag til Versailles. Ellers bør det være restauranter i området, slik at vi kan stikke kjapt ut og ta oss en matbit på vei til og fra hotellet. Pris ca middelklasse, ikke for dyrt.Noen som har noen gode tips?

Skrevet

Jeg var i Paris i fjor sommer, og sov på hotell i et område som heter Malakoff. Ligger litt utenfor sentrum, men er ikke langt til metro i og det tar ikke fryktelig lang tid og reise inn til byen. Husker dessverre ikke navnet på hotellet vi sov på, men er ganske mange hoteller i forskjellige prisklasser rundt i området! Forskjellige restauranter og puber var det også i området.

Skrevet

Latinerkvartalet! Kort til alle attraksjoner og kort til metro/RER når du skal til flyplassen igjen.

Søk på www.hotels.com for ideer om gode priser. Det er så tett mellom restaurantene at du gjerne kan bo på hotell uten frokost (som det finnes endel av).

Skrevet

Jeg og kjæresten min var der i 5 dager i januar i fjor. Da lå vi på Hotel Iliade, litt nordøst i Paris :) Standarden var helt ok. Var en vannkoker på rommet vårt og te, så da fikk man seg en god start på dagen ;)

Husker ikke hvor mye selve hotellet kosta, men vi betalte 2500 kr for fly og hotell per person, så var grei pris og :) Er du i Paris, så trenger man bare et sted å sove, så det funka ganske greit. Metroen er ikke langt unna, så man kommer seg fort til sentrum :)

http://hotel.travel.ch/index_en/Europe/France/Paris_Hotels/Hotel_Iliade_Paris_18

Skrevet (endret)

Jeg har bodd på dette hotellet i Paris, og det var helt supert. Flott hotell, flere restauranter og små butikker i nærheten, veldig koselig nabolag var det også, veldig fint sted å få seg en espresso på en fortauskafe, gå innom et bakeri og slike ting. Vi tok metroen fra rett over gaten, og det tok ikke lange tiden til typiske turiststeder (Eiffeltårnet, Triumfbuen, Champs-Élysées osv) :)

http://www.radissonblu.com/hotel-parisboulogne

Endret av Rosebud
Gjest MorÅse
Skrevet

området, slik at vi kan stikke kjapt ut og ta oss en matbit på vei til og fra hotellet. Pris ca middelklasse, ikke for dyrt.Noen som har noen gode tips?

Hotel monblanc i Rue Huchette, Latinerkvartalet

Står OPPÅ metroen.

Dvs. 2 min borttil Metronedgangen. Der nede har du :

a) RerC til Versailles

b) Rer B til flyplassen

c) Ligne 4 opp/ ned byen (nordover mot f.eks Gare Nord og Montmartre)

En helt utrolig sentral beliggenhet og utrolig rimelig, ca 50 euro pr.natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...