Gå til innhold

Jeg har sjekket telefonen til samboeren min..

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Jeg mistenkte samboeren min for løgn, og sjekket derfor telefonen hans. Mistanken ble bekreftet. Jeg har spurt han rett ut om dette både før og etter jeg fant det ut, men han benekter det stadig. Jeg har tatt han i å lyve før, og han vet at det er det værste jeg vet. Men jeg har kjempedårlig samvittighet for å ha lusket på telefonen hans, så jeg tør ikke si det. Jeg syns det er kjempedårlig gjort av meg, men på den andre siden ville jeg jo aldri gjort det uten grunn. jeg må jo nesten innrømme det, men kommer han til å tilgi meg? Jeg hadde jo tilgitt den løgnen for lenge siden hvis han bare hadde innrømmet det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han lyver fordi han er glad i deg, og fordi at han ikke ønsker at du skal bli sinna eller sjalu fordi han kommuniserer med andre damer på telefonen. Han elsker deg så høyt at han aldri vil miste deg, uansett hvor mange han elsker.

Skrevet

Han lyver fordi han er glad i deg, og fordi at han ikke ønsker at du skal bli sinna eller sjalu fordi han kommuniserer med andre damer på telefonen. Han elsker deg så høyt at han aldri vil miste deg, uansett hvor mange han elsker.

Det var ikke snakk om noe utroskap.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dump han! Han lyver sikkert om mye annet også. De fleste sjekker tlf til kjæresten innimellom.

Skrevet

I mitt tidligere forhold sjekket jeg både tlf og facebookkontoen til min x, MED GOD GRUNN. Og fant jeg noe forstyrrende så tok jeg det opp med han, han ble selvfølgelig rasende og spurte meg hvorfor i helvete jeg sjekket tingene hans og at jeg måtte stole på han osv osv osv, jeg svarte "Jeg ser jo at jeg ikke kan stole på det, så hvor mener du jeg skal hente fram den tilliten?". Jeg begynte ikke å snike på han "på gøy" men fordi jeg faktisk fikk en følelse at her skjedde det noe bak ryggen min.

Jeg var ikke flau over å sjekke han, han viste meg gang på gang at han ikke fortjente min tillit, så jeg synes ikke det er noe å ta på vei for. Hvorfor skal han kreve din tillit når han allerede har misbrukt den?

Må nevne at jeg ikke har sjekket tlf eller facebokkprofilen til min nåværende kjæreste en eneste gang rett og slett fordi han gir meg signaler om at jeg kan stole på han og da finner jeg det heller ikke nødvendig å gjøre det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk har dårlig samvittighet for at de sjekket tlf til sambo (jeg forstår at en tlf er av en viss privat karakter, og sjekker ikke under noen omstendigheter tlf til veninder eller andre, men når det gjelder samboer mener jeg at vi skal ha et såpass åpent forhold at det går an å ta en kikk på tlf om man kjeder seg eller noe, om han da skriker til og prøver å gjemme tlf hadde jeg blitt skeptisk... :P Jeg ønsker et såpass åpent forhold at man kan se på mobilene til hverandre, uten at det er krise. Nå snakker jeg ikke sjekke hver dag eller uke eller på jevnlig basis i det hele tatt, men ser ingen grunn til at mobiler skal være off limits (annet enn kanskje en måned før jul og før egen bursdag... ;)

Sånn for din situasjon, så skjønner jeg at man av og til lyver - samtidig er det ikke noe jeg automatisk ville akseptert. Jeg har tatt samboer i løgn angående økonomi, det var ikke noe kult, men jeg konfronterte ham og vi snakket ut om ting, og han fikk klart fortalt at løgner om såpass alvorlige ting ikke kom til å bli akseptert. Jeg syns det er drøyt av dem som sier dump ham dump ham pga en løgn, samtidig kan man ikke fortsette i et forhold der man blir løyet til om alvorlige ting jevnlig, og akkurat dette synes jeg du bør ta opp med ham. Da må du jo samtidig nevne telefonkikkingen, for å få ham til å vite at du VET han løy, så får dere heller ta en diskusjon angående hvor åpent forholdet deres skal være.

Skrevet (endret)

Dump han! Han lyver sikkert om mye annet også. De fleste sjekker tlf til kjæresten innimellom.

Jeg tror ikke de fleste sjekker mobiltlf til kjæresten, men noen gjør det. Jeg har aldri gjort det og håper jeg aldri går over den grensen.

Endret av Havbris
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva var det han løy om som var så ille da? Det kan jo ha vært en hvit løgn for alt vi vet.

Skrevet

Lurer også på hva denne løgnen dreide seg om, men jeg vil bare få sagt at du virkelig må ta dette opp med han. Plutselig blir det å lyve en vanesak for ham, og da kan løgnene dreie seg om verre ting fra gang til gang. Dette må du sette en stopper for.

Fortell han hva du gjorde og hva du fant - han har noe å forklare deg. Skjønner at du føler det var dårlig gjort, men jeg tror også at mange gjør dette (dersom de føler de trenger en bekreftelse/avkreftelse. Som med lyvingen hans; ikke legg deg for vane å snike.. Ikke ha dårlig samvittighet for denne ene gangen, nå er det han som har noe å forklare.

Skrevet

Ja, det er dårlig gjort å sjekke mobilen hans. Hvis løgnen hans var en større "forbrytelse" enn det, så ville jeg sagt det. Hvis ikke ville jeg tenkt at jeg ikke var noe bedre selv. Det er ikke noe bedre å spionere enn å lyge.

Skrevet

Ja, det er dårlig gjort å sjekke mobilen hans. Hvis løgnen hans var en større "forbrytelse" enn det, så ville jeg sagt det. Hvis ikke ville jeg tenkt at jeg ikke var noe bedre selv. Det er ikke noe bedre å spionere enn å lyge.

Spionere? Det er jo ikke det samme som å spionere...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Så lenge løgnen var grov nok så var det helt legitimt å sjekke mobilen hans. Blind tillit er i de fleste tilfeller ikke annet enn ren idioti.

Skrevet

Spionere? Det er jo ikke det samme som å spionere...

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Dette var et engangstilfelle, ikke noe hun driver med daglig. Det kan jo ikke kalles spionasje! Å sjekke noens mobil eller facebook på grunn av ren nysgjerrighet en stakkarslig gang, eller på grunn av at man tror noe foregår bak ens rygg er greit. Så lenge man tør å stå for det, samt ikke gjøre det til en vane.

Skrevet

Så alt er greitt så lenge man er nysgjerrig, står for det og ikke gjør det til en vane? Kanskje jeg skal åpne brevene til naboen? Bare én gang?

Skrevet

Så alt er greitt så lenge man er nysgjerrig, står for det og ikke gjør det til en vane? Kanskje jeg skal åpne brevene til naboen? Bare én gang?

:skratte:

Det skulle tatt seg ut. Nei, ikke akkurat. Skjønner at du ikke forstod helt hva jeg mente, men nå har jeg forklart det - og orker ikke prøve mer. Du får tro hva du vil.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men trådstarter nå når du har fått bekreftet at han løy, hva med å sette opp en felle for han som gjør at han avslører selv at han har løyet? Dermed får du bekreftet at han lyger og han kommer ikke unna lenger - uten at du må avsløre at du har sjekket mobilen hans.

Gjest ekskone
Skrevet

Jeg er enig i at det er tillitsvekkende å ha et så ærlig og åpent forhold at man ikke skjuler mobiltelefonen for hverandre.

Jeg tok eksen min i utroskap to ganger, og etter det så sjekket jeg mobilen hans med jevne mellomrom. Men han klarte allikevel å fortsette med utroskapen på andre måter. På anonyme hotmailadresser f.eks. En gang fant jeg til og med en egen telefon som han kommuniserte med en av damene han sjekket opp. Vil de være utro og holde på, så finner de en måte!

Skrevet

I mitt tidligere forhold sjekket jeg både tlf og facebookkontoen til min x, MED GOD GRUNN. Og fant jeg noe forstyrrende så tok jeg det opp med han, han ble selvfølgelig rasende og spurte meg hvorfor i helvete jeg sjekket tingene hans og at jeg måtte stole på han osv osv osv, jeg svarte "Jeg ser jo at jeg ikke kan stole på det, så hvor mener du jeg skal hente fram den tilliten?". Jeg begynte ikke å snike på han "på gøy" men fordi jeg faktisk fikk en følelse at her skjedde det noe bak ryggen min.

Jeg var ikke flau over å sjekke han, han viste meg gang på gang at han ikke fortjente min tillit, så jeg synes ikke det er noe å ta på vei for. Hvorfor skal han kreve din tillit når han allerede har misbrukt den?

Må nevne at jeg ikke har sjekket tlf eller facebokkprofilen til min nåværende kjæreste en eneste gang rett og slett fordi han gir meg signaler om at jeg kan stole på han og da finner jeg det heller ikke nødvendig å gjøre det.

Amen to that :)

Skrevet (endret)

Én gang sjekket jeg telefonen til eksen min og fant noe som støtet meg. Hun forklarte det godt, og jeg satt tilbake og følte meg som verdens største idiot for at jeg sneik. Moral: Du bør være sikker på at det faktisk er noe før du konfronterer han. :klemmer:

Endret av Louie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...