Capricorn Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg prøver å få i meg mer karbohydrater de dagene jeg skal trene, men jeg syns det er vanskelig å vite akkurat hvor mye jeg kan ta. Tar jeg for mye faller jeg ut av ketose og vekttapet stopper. Tar jeg for lite, vil jeg ikke få effekt ut av treningen og ikke orke så mye. Hvordan justerer dere det de dagene dere trener? Noen sier at man kan ta en banan, men det er det jo veldig mye karber i.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Slikt er så individuelt at det er vanskelig å gi noe konkret svar. Noen kan spise langt fler karbohydrater enn andre uten å falle ut av ketose. Atter andre igjen kan falle ut av ketose uten at vekttapet stopper opp. Disse mekanismene i kroppen er kompliserte og vanskelige å forstå, og i blant er den beste metoden å rett og slett eksperimentere seg frem til hva som fungerer for en selv. Nå vet ikke jeg hva målet ditt er, men det er fullt mulig å bygge opp en god kondisjon uten å innta ekstra karbohydrater (det er flere konkuranseutøvere på f.eks www.lavkarbo.no, som er levende beviser på dette). Å bygge svært store muskler derimot kan være litt verre. Du må nesten bare prøve og feile til du finner ut hvor akkurat din grense for ketose går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå