Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha huset fullt av bilder av barn og familie?

Jeg er av de som ikke har behov for å har behov for å ha mange familiebilder framme. Da tar jeg heller fram et fotoalbum ved behov. Det holder med ett bilde av tanteunger. Vi har fått innrammede bilder av ungene et par år nå, men jeg håper det ikke blir noen årlig foreteelse. Foreldre og svigers kommer ikke opp på veggen. Kjærestebilder har vi heller ikke oppe. Kunne forsåvidt tenkt meg et lite av oss to oppe da.

Jeg vil heller ha andre bilder på veggen, natur, bygninger, hav osv.

Jeg har vært på besøk hos enkelte som har veggene fulle av barnebilder og det blir vel mye synes jeg. Særlig når det ikke er noen bra bilder de henger opp.

Skrevet

Jeg tror det vanlige idag er å ha ett eller to kjørestebilder, og så ett eller to bilder av barna.

(Gjerne et litt nytt, fint et.)

Så langt har vi kun bryllupsbilde av oss selv, men det er ganske kunstnerisk og forseggjort, og ikke noe folk umiddelbart ser på som bryllupsbilde.

Barnebilde har vi ikke fått ordnet oss ennå. Men vi har planer om ETT ganske kult.

Bilder av tantebarn og sånt vil jeg nok aldri henge opp på veggen.

(Vi har hatt noen små bilder av nære unger i en vinduskarm en stund. Men de ble tatt bort igjen en stund etter at vi fikk dem.)

Skrevet

Foreldrene mine har kunst i stuen, men så har de bilder av meg å lillebroren min i ganger, og ned trappen! :) Synes det blir en fin balansegang.

Gjest Dhanu
Skrevet

Vi har stort sett kunst på veggene, mye bilder vi har kjøpt på reiser osv. Vi har hatt en vegg i trappa der familiebilder henger. Ellers så har ungene en del familiebilder oppe på rommene.

Skrevet

Vi har bilder av ungene på veggen på stua. Men ikke som "hovedkunsten". Har fotografbilder av barna (ettårsbilder av hvert barn ca A4 str) hengende på veggen ved TVen. Og søskenbilde fra barnehagen av begge to (FAME-bilde) stående på pianoet. Der står også bilder av de to tanteungene våre. Etterhvert kommer vi nok til å flytte tantebarnbildet over i album. (Det gjør vi med alle sånne fotografbilder vi får)

Har også brudebildet vårt hengende (A4) på veggen på stua. Men heller ikke det har en fremtredende plassering. I jula var vi hos fotograf og tok bilder av hele storfamilien. Altså foreldrene mine med barn og barnebarn. Dette skal jeg ha stående fremme, så snart jeg får det. Det betyr mye for meg akkurat nå, ettersom faren min døde helt plutselig for en måned siden.

Jeg er vokst opp med familiebilder på veggene, og synes det er hyggelig. Det er hyggelig å kikke på når man er på besøk, og det er fint for både barn og voksne, synes jeg. Når det er sagt så foretrekker jeg at de store bildene på veggen er kunst.

Det må kanskje nevnes at vi har en enormt stor stue (nesten 50 kvm) så familiebildene jeg nevner er ikke så fremtredende som det kanskje høres ut

• Hjerte 1
Skrevet

Me har stort sett hatt bryllupsbilete og bilete av barna på veggane. Syns det er fin nok kunst :)

Skrevet (endret)

Er det vanlig å ha huset fullt av bilder av barn og familie?

Jeg er av de som ikke har behov for å har behov for å ha mange familiebilder framme. Da tar jeg heller fram et fotoalbum ved behov. Det holder med ett bilde av tanteunger. Vi har fått innrammede bilder av ungene et par år nå, men jeg håper det ikke blir noen årlig foreteelse. Foreldre og svigers kommer ikke opp på veggen. Kjærestebilder har vi heller ikke oppe. Kunne forsåvidt tenkt meg et lite av oss to oppe da.

Jeg vil heller ha andre bilder på veggen, natur, bygninger, hav osv.

Jeg har vært på besøk hos enkelte som har veggene fulle av barnebilder og det blir vel mye synes jeg. Særlig når det ikke er noen bra bilder de henger opp.

Og jeg syns et hjem uten mange familiebilder blir et sterilt hjem, for min familie er det fineste og mest spesielle i mitt liv. Derfor har vi mange bilder på veggene, og heldigvis er det vi som bestemmer hva vi mener er fine bilder, og vi bestemmer også hva som kommer opp på veggen. Og hva som er bra bilder, får vel hver og en avgjøre selv. Kanskje meningen bak bilde er viktigere enn selve bilde. Og ejg syns ikke det er fint med bare bilder av barna hos fotografen, men heller bilder vi selv har tatt og som har en historie bak.

Vi er heldigvis forskjellige, og dekorerer veggene våre som vi selv vil i hjemmene våre. og godt er det hehe

En liten ting til hehe

Det mest koselige hjemmet jeg har vært i, er hos min tante. Hun har malerier som barna har laget fra de var små og oppigjennom, der hun har rammet de inn i rammer som passer med maleriet. Hun har mange bilder av hele familien, og hele huset er bare rett og slett kjempe koselig. Så har hun også mange malerier som hun selv har malt, siden hun er kunstner. Bildene hennes er ikke min smak, men de passer bare så utrolig godt i hennes hus.

Endret av Piper
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine foreldre har mengder av bilder av oss barna på veggene, og synes det er veldig koselig. I tillegg til oss barna er det vel bare et brudebilde av foreldrene mine, et bilde av min mor da hun var 1 år gammel, og noen bilder av hundene de har hatt. Veldig koselig å se på er det nå uansett, og dersom jeg får barn noengang så skal jeg definitivt ha noen pene/morsomme barnebilder på veggene. Antagelig ikke studiobilder, de ser gjerne veldig kjedelige og stive og "kalde" ut.

• Hjerte 1
Skrevet

Ser at mange har egne bildevegger med morsomme familiebilder, det synes jeg er kjempefint.

Og så synes jeg det også er fint når man har tatt et foto og gjort noe mer ut av det, feks lerret osv.

Skrevet

Og jeg syns et hjem uten mange familiebilder blir et sterilt hjem, for min familie er det fineste og mest spesielle i mitt liv. Derfor har vi mange bilder på veggene, og heldigvis er det vi som bestemmer hva vi mener er fine bilder, og vi bestemmer også hva som kommer opp på veggen. Og hva som er bra bilder, får vel hver og en avgjøre selv. Kanskje meningen bak bilde er viktigere enn selve bilde. Og ejg syns ikke det er fint med bare bilder av barna hos fotografen, men heller bilder vi selv har tatt og som har en historie bak.

Vi er heldigvis forskjellige, og dekorerer veggene våre som vi selv vil i hjemmene våre. og godt er det hehe

En liten ting til hehe

Det mest koselige hjemmet jeg har vært i, er hos min tante. Hun har malerier som barna har laget fra de var små og oppigjennom, der hun har rammet de inn i rammer som passer med maleriet. Hun har mange bilder av hele familien, og hele huset er bare rett og slett kjempe koselig. Så har hun også mange malerier som hun selv har malt, siden hun er kunstner. Bildene hennes er ikke min smak, men de passer bare så utrolig godt i hennes hus.

Helt enig i dette innlegget!

Hjemme hos oss har vi en million nydelige bilder jeg selv har tatt av barna, og familie i sølvrammer overalt. Hver gang jeg ser meg rundt minner det meg om hvor rikt livet mitt er :)

Skrevet

Vi har stue på 63 kvm og har 2 lerretsbilder av poden over TV'en, 3 små bryllupsbilder av oss (8x10), 1 bilde av meg i brudekjole sammen med forloveren min, 1 bilde av Darkannie-mannen og bestemoren min, 1 bilde av meg og mine brødre som små, 2 ultralydbilder av poden innrammet, 1 bilde av guddatteren min.

Men på en stue på 63kvm virker det ikke mye, helt passe egentlig.

Jeg stusser litt når jeg kommer til et hjem uten noen som helst bilder av barna...men er enig at at man bør velge bilder som er spesielle og ekstra fine på et eller annet vis, og heller ikke et virr varr av rammer, oppheng og størrelser nært hverandre...

Gjest Dainty
Skrevet

Hjemme hos oss har vi en million nydelige bilder jeg selv har tatt av barna, og familie i sølvrammer overalt. Hver gang jeg ser meg rundt minner det meg om hvor rikt livet mitt er :)

Sånn tenker jeg også. Jeg har på en måte de jeg er glad i rundt meg hver dag, selv om jeg ikke ser alle så ofte. For meg betyr bilder av familie og venner kjempemye :)

Skrevet

Jeg synes man kan se litt an mottakeren før en gir de bilder av barnet hver bursdag/jul.

Kanskje du kan kjøpe et fint album som du kan putte slike bilder i? (så får du håpe at de ikke gir deg lerret neste år) Evt. putte bildene i kjellerstua el.l.

Skrevet (endret)

Har selv masse bilder av folk og fe på veggen. Når vi får større sted å bo så skal vi lage egen vegg med bilder av dyrene vi har hatt skal henge.

Til dere som klager på at dere får bilder hvert år..Bytt de ut da vell med det nyere bilde.

Endret av mirandaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...