Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg kan ingen regler på området og lurer derfor på om noen av dere kan gi meg en pekepinn på denne problemstillingen? Lurer på hvor sikker man må være for å gå videre med bekymringen for at et barn ikke har det bra hjemme (blir slått), og hvor skal man henvende seg hvis man er såpass sikker? Jeg vil være anonym, er det mulig? Hvordan foregår dette egentlig? Jeg er jo litt redd for at jeg skal gi en bekymringsmelding også blir den ikke tatt til følge og barnet bare fortsetter å ha det vondt. Det gjelder et såpass lite barn at han ikke kan uttrykke noen egen mening.
O'hara Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg vil tro du kan sende inn en anonym melding til Barnevernet? Vil tro de da tar tak i det og muligens besøker hjemmet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Takk for svar, har lest en del på kommunen sine sider og funnet litt, men det er veldig lite som ligger ute om hva man skal gjøre når man er bekymret for et barn. Det jeg er redd for ved hjemmebesøk er at de syns at moren er så blid og koselig at de bare henlegger hele saken. Hun er veldig god til å manipulere. Men jeg som kjenner ungen godt ser det på selve ungen, som selv slår og biter og klyper og hyler og er svært voldelig og umulig. Grunnen til at jeg vet at dette kommer fra hjemmet er fordi jeg har vært vitne til at faren har slått og klypt ungen uten at moren har sagt noe imot det. Men jeg er jo ikke sikker på om dette er et engangstilfelle eller om det er ofte. Har bare en vond følelse av at det skjer ofte når ungen oppfører seg som han gjør. Jeg er redd for å ikke si ifra hvis dette skjer ofte, men så er jeg også redd for å overdrive. Men for min del så kommer ungens helse først av alle og derfor vil jeg vite litt mer om reglene rundt det å si ifra, for jeg har et sterkt ønske om å få gitt en bekymringsmelding for å bli noenlunde sikker på at hvis det skjer noe galt med ungen så blir det tatt hånd om.
Gjest fireflies Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Engangstilfelle eller ei - har du mistanke om at barnet blir slått, så MELD IFRA! Som du allerede har fått svar på, kan du ringe anonymt til barnevernet.
Lilith Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Herstår det litt om bekymringsmelding til barnevernet. Jeg synes du skal melde fra. I det minste ring dem og drøft saken, slik det står i artikkelen.
Gjest Stine Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Barnevernet foretrekker at man ikke er anonym.
Gjest fireflies Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 Barnevernet foretrekker at man ikke er anonym. Men om man selv foretrekker å være anonym, så er det fult mulig
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Jeg syntes du skal si det du skriver i innlegg nr. 2 til barnevernet, så skjønner de litt av problemstillingen.. (men man må vel alltid forklare seg litt uansett?)
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Men om man selv foretrekker å være anonym, så er det fult mulig Ja, jeg vet at man forlange det, men kjenner noen som ville melde inn noen. Det var ikke helt lett å være anonym. Det var nesten sånn at de ikke ville ta imot meldingen uten navn. Det er mulig at det er forskjell fra kommune til kommune.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Tusen takk for hjelpen, da skal jeg få ringt inn idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå