Gå til innhold

Durance rengjøringsmidler

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell
Skrevet

De siste par årene har stadig flere interiørblogger og interiørbutikker markedsført rengjøringsmidlene fra Durance, og særlig tøyvask, tøymykner og oppvaskmiddel. Har luktet på dem, og de lukter jo godt i butikken, men hvordan er produktene egentlig i bruk?

Rengjør de bra? Hvordan lukter tøyet etter vask? Er de egentlig drøyere enn andre midler? Er kvaliteten så god at man kan man forsvare å bruke ca 150 kroner for hvert produkt?

Og finnes det muligheter for å få tak i vareprøver (gratis eller billig)?

Alle erfaringer mottas med takk :)

Må innrømme at jeg er skeptisk, da jeg synes prisen virker temmelig stiv, men jeg er absolutt åpen for å bli "omvendt".

Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuza
Skrevet

Har ikke noe tro på såpe/kjemikalier i rengjøringen. Uansett om dyrt eller billig. Her tror jeg og at man betaler mye for et trendy design og varemerke.

Bruker du microfiber får du det helt rent med bare rent vann. :jepp:

Skrevet

Jeg bruker faktisk tøymykneren deres til sengetøy og håndklær. Tørker slike ting i trommel og da vil jeg gjerne ha bittelitt frisk duft i dem. Synes "vanlig" tøymykner lukter alt for sterkt. Durance's tøymykner etterlater seg bare en svak duft som er passe for min nese, men vet ikke i hvilken drad tøyet blir mykere ettersom jeg synes det alltid blir mykt når jeg tørker i trommel.

Har også prøvd tøyvasken. Det ble vel like rent som med vanlig pulver, tror jeg, men jeg ble ikke så fornøyd at vaskemidlet deres endte som "må ha" produkt. De andre produktene har jeg ikke prøvd. (I likhet med Raptuza sverger jeg til mikrofiber og vann, eller tørrmopping for rengjøring i huset.)

Skrevet

Jeg bruker produktene, og liker dem kjempegodt! Tøyet lukter godt og ikke for sterkt, og (utenat jeg er helt sikker på dette)jeg mener at dette er det eneste vaskepuleveret som dreper midd.

Bruker også husvasken, denne blander jeg med vann i en spruteflaske og bruker til alt! Den varer kjempelenge, har den sikkert et par år, minst.

Bruker også oppvasksåpen, den lukter godt og jeg vasker også hendene i den når jeg er på kjøkkenet. Liker at prodktene er økologiske.

Gjest Raptuza
Skrevet

Det er nok ikke såpa/pulver som dreper midden. Det er temperaturen. Sjølv kokvaskar eg alltid sengetøy på 90 grader.

Skrevet

Men på Duranceflaskene står det at det dreper midd, og flere plasser hvor jeg har kjøpt det, opplyser selgerene om at dette er fakta, også ved lavere temeraturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...