Gå til innhold

Mann: Barbere hodet for sommeren

Louie

Anbefalte innlegg

Heisann KG-flottinger!

Jeg er i slutten av tyveårene og begynner å bli tynn i håret. Det er ikke krise enda, men det går jo bare en vei! :ler: Forrige sommer barberte jeg hodet, og da fant jeg ut at jeg har en ganske fin hodeform. Nå lurer jeg på om jeg skal barbere hodet permanent.

Spørsmålet er derfor, hva syns jenter såvel som gutter om barberte hoder? Kan DU finne en person med barbert hode attraktiv? Hva gjør eventuelt en slik person attraktiv eller uattraktiv? Og til sist, hvor gammel er du?

... Det spiller ingen rolle hvilke kjønn eller alder de som svarer har, jeg er nysgjerrig på hva alle mener.

Tusen takk. :klemmer:

Endret av Louie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville blitt veldig lei meg om typen barberte bort håret sitt, men jeg er VELDIG glad i guttehår. Har og vil alltid ha langt hår selv og synes det er chill å 'tukle' med håret hans siden det er kort.

MEN, jeg har en kompis som er i begynnelsen av 30 åra som har barbert hodet siden han var i midten av 20 åra av samme grund som du sier. Jeg har alltid syntes at han var en atraktiv mann og synes vel faktisk egentlig at han ser bedre ut nå enn når han hadde hår. Han har en fin hodeform uten noe merker eller andre fødselsmerker som trekker til seg folkus. Jeg vet ikke helt hva det er som gjør han kjekk, men han er det han bare kler det. Spørr noen du kjenner som har sett deg med og uten og tenk over hva du synes selv.

Er 23 btw, siden du lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også spurt bekjente om hva de syntes kler deg best...

Kjæresten min har tykt fint hår og jeg elsker å tukle med det :)

Men om man blir for tynn i håret er jo ikke det noe særlig fint, så da kan det være bedre med barbert.

Som Wentworth Miller fra prison break, han har barbert hode, men oh so sexy ;)

Er 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Heisann KG-flottinger!

Jeg er i slutten av tyveårene og begynner å bli tynn i håret. Det er ikke krise enda, men det går jo bare en vei! :ler: Forrige sommer barberte jeg hodet, og da fant jeg ut at jeg har en ganske fin hodeform. Nå lurer jeg på om jeg skal barbere hodet permanent.

Spørsmålet er derfor, hva syns jenter såvel som gutter om barberte hoder? Kan DU finne en person med barbert hode attraktiv? Hva gjør eventuelt en slik person attraktiv eller uattraktiv? Og til sist, hvor gammel er du?

... Det spiller ingen rolle hvilke kjønn eller alder de som svarer har, jeg er nysgjerrig på hva alle mener.

Tusen takk. :klemmer:

Jeg liker ikke barberte hoder. Får meg til å tenke på straffanger.

Jeg liker at mannen har alt hår på hodet på plass. Og har han ikke det finner jeg det uattraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Noen kler det og andre kler det ikke. Den som kler det, og i tillegg utstråler selvsikkerhet, har godt grunnlag for å være attraktiv. Som noen andre her har sagt: spør noen du stoler på om du kledde det!

Det er for øvrig lettere å se noenlunde sunn og frisk ut med 2-4 mm hårstubber enn med helt glattraket hode.

Nå er jeg et sted mellom 35 og 40, men jeg mente det samme for 10 år siden.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barbert hode eller 2-3mm stubber kan være kjempesexy!

I motsetning til panikkpreget hentesveis så er barbert hode alltid å foretrekke, synes jeg. Liker heller ikke såkalt beatles-cabriolet.

Mye tøffere når håret er pinnkort hvis det begynner å tynnes skikkelig ut i mengde. Er man brun og finn og stelt i tillegg så har man ingenting å frykte! :)

Endret av Shinana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Nå er jeg glad i rufsete hår, men om noen begynner å miste håret, synes jeg det er mye finere med barbert hode enn litt hår. Jeg er i slutten av tyveårene, så det er jo enkelte av mine venner som har gjort det. Og jeg har alltid tenkt at de har vært finere etter at de gikk for skinna, framfor å være tynne i håret på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Min samboer (han nærmer seg 30, jeg er 26) begynner også å bli tynnhåret (veldig rart ettersom at han har relativt tjukt hår), han barberer seg ikke, men klipper håret veldig kort. Først syntes jeg det var utrolig trist at han holder på å miste håret siden jeg eeelsker tykke hårmanker på menn, men hva kan man gjøre. Men litt irriterende er det ettersom at han faktisk hadde tykk manke og fine krøller da vi ble sammen. :tristbla: Akk ja.

Jeg synes menn (yngre spesielt) burde enten klippe seg ekstremt kort eller barbere bort alt håret (så lenge hodeformen er fin) hvis de holder på å bli skallet/er skallet, eventuelt bruke caps :ler:

Jeg må innrømme at jeg ikke finner skallete menn attraktive, men jeg kommer ikke til å miste lysten på min samboer eller gå fra han selv om han en dag blir skallet da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Syringa_Lilac

Vel... Min sambo hadde litt lengre hår når eg traff han. Han hadde voks og gele i håret så det sto rett til værs. Sexy!

Men, som deg, så begynte han bli litt tynn i håret. Så då begynte han å barbere hodet. Litt skuffende i begynnelsen, for eg syns han var super sexy slik han hadde håret før, og det var så uvant og rart å se han med null hår. Men eg forstår jo grunnen og det er jo ikkje noe han kan gjøre noe med heller, og når eg blei vant til det så blei det bedre.

No syns eg han ser ganske så tøff og sexy ut med barbert hode. :rødme:

Men altså, det er virkelig ikkje alle som passer med det, på noen ser det direkte teit/morsomt/tragisk ut (har fått meg mang ein latter når folk eg kjenner har barbert seg på hodet, for noen av de ser virkelig ikkje bra ut med det).

Spørs på hodeform og ansikt for det meste.. Har man litt utstikkende ører bør man ligge langt unna barbermaskinen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var egentlig bedre enn forventet. :klemmer:

Jeg har pen hodeform og ørene mine stikker ikke ut. Nå har jeg nettopp kommet ut av et langvarig forhold så jeg har ikke nødvendigvis lagt så mye merke til hvorvidt folk liker ansiktet mitt de siste årene. Men, jeg får komplimenter for det - dog vet jeg ikke om disse fortsetter om jeg barberer håret bort. Eller hvor mye forskjell håret gjør på folks oppfatning av ansiktet. Hehe. Den som lever får se.

Kom gjerne med flere innspill. :jepp:

Endret av Louie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

No har mannen min heilt snauklipt hår (1-5mm), så eg er ikkje særleg objektiv, men eg likar snaut hår. Har du pen hodeform, pene øyrer og ikkje for mykje "skurv" i hovedet så er det veldig sexy med snauklipt hår. Eg synest dessutan det ser betre ut med litt hår enn med heilt glattbarbert, eg synest liksom heilt glattbarbert hovud ser litt sånn læraktig ut. Jaja, eg veit at lær er hud, altså, men eg likar ikkje den looken heilt. Samstundes gjer eit par millimeter hår deg litt meir slakk med tanke på at du ikkje treng å barbere hovudet kvar dag.

Eg ser på bilete av mannen min at han ser rundare ut i andletet når håret er heilt snaut (1mm) enn når det er litt lengre og dermed gjer meir farge (han er mørk). Det kan vere verdt å sjå på eit par bilete av seg sjølv med barbert skalle og med litt meir hår for å sjå kva lengde du bør snauklippe. Berre eit tips, altså. Rundt andlet gjer andletet ditt mindre maskulint, og det er kan hende ikkje noko du likar så godt.

Uansett så synest eg ei pen hovudform utan hår mest uansett er penare enn lugg med måne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns menn med barbert hode kan være veldig kjekke. Altså, noen ganger syns jeg menn kan bli enda flottere med barbert hode enn med hår, uavhengig av om de begynner å bli tynnhårede eller ei. Men jeg syns vanligvis det er finest med litt stubber enn helt blankpolert, også når det er synlig at mannen har lite hår på toppen.

Men det kommer mye an på mannen ellers og hodeform bl.a. om det er å foretrekke med barbert hode framfor hår. Men begynner man derimot å bli ordentlig tynn i håret, vil jeg si at det nesten uten unntak er bedre å ta håret enn å beholde en veldig tynn manke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...