Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Min hud: trenger mye fuktighet,men har ikke tørre flekker.Har ofte småkviser,ikke dype.En del arr/mørke flekker pga kviser i tenåra.(overfladiske)

Jeg ønsker noe som dekker godt,men som ikke ser ut som en maske.Jeg vil at ansiktet mitt skal se jevnt og fint ut. Jeg bruker ID mineralpudder nå,men det klør litt av og til og når jeg er tørr av og til så viser jo det godt. Derfor ser jeg etter en god flytende mineralfoundation.Jeg har solpudder fra Dior,men vil bytte.

Jeg er også litt mørk under øynene(nybakt mor :fnise: )Er det YSL som er best?

Jeg trenger derfor tips om:

- god flytende mineralfoundation som dekker godt

- evt pudder over ^^

- concealer som kan dekke mørke områder

- rouge eller solpudder/bronzer^

- en god mascara som gir lange vipper som ikke gir klumper (bruker Dior Iconic,ikke helt fornøyd)

- god peelingkrem som kan jevne ut huden min litt og fjerne det døde.

Setter stor pris på hjelp!!

:goodbye:

Endret av ¤Linda¤
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Kan anbefale deg noen produkter jeg er godt fornøyd med :)

- God, flytende mineralfoundation: Beklager, her vet jeg ikke, bruker kun mineralsminke i pudderform (ID matte, inneholder ikke bismuth, som ofte er grunnen til at folk klør av ID, forresten). Det er en ganske nylig tråd her inne om flytende mineralsminke, du kan ta en titt på den. Tror den heter "Trygg, flytende foundation" eller noe sånt.

- Pudder til å sette foundation: ID mineral veil - helt supert produkt som setter sminken, og holder huden matt og fin. Siden dette også er mineralsminke er dette bra for huden.

- Concealer til mørke områder: Nei, YSL er ikke best. For gjennomsiktig, og forsvinner bare, i min erfaring, det er uansett mer en highlighter enn en concealer. Jeg er veldig fornøyd med en concealer-penn fra Lancome som heter flash retouch, har ikke funnet noe jeg liker like godt som denne - lysner opp rundt øyepartiet, dekker godt og ser naturlig og jevnt ut. GloMinerals har en penn som heter highlight concealer, som kommer på en god andreplass til dette formålet for min del, men denne dekker litt dårligere. GloMinerals har forsåvidt en egen concealer til bruk under øynene i tykkere konsistens, som kommer i en liten krukke, har hørt den er god, men har ikke prøvd den selv. Kan også hive med en anbefaling på en øyekrem som redder meg på trøtte morgener uten mye søvn: Dermalogica Total Eye Care. Denne er helt fantastisk, og jeg hadde ikke klart meg uten. Gjør at concealeren får et godt underlag, og det er vikig.

- Jeg liker ID sine rouger, spesielt fargen Flowers, som er en frisk rosafarge som gjør at man ser fresh og opplagt ut. Av solpudder elsker jeg Too Faced sitt chocolate solei, som er et matt solpudder, slik at man ikke blir for glitrete/skinnende. Det ser mørkt ut i boksen, men det er lett å regulere fargen på huden. Jeg er kjempelys, og det funker for meg også. Vil du ha et med litt skimmer i har Guerlain et jeg liker godt, hvor du velger farge etter hvorvidt du er blondine eller brunette, jeg har blondine-varianten, og synes solpudderet gir fin glød til huden uten å glitre for mye.

- All time favoritt mascara: Kanebo Sensai 38*. Den finnes i flere varianter, jeg bytter mellom en som gir lengde og separerte vipper, og en som gir volum. Disse gir flotte vipper begge to, er lette å legge uten å få klumper. Sitter fint hele dagen, og er vannfast for svette, tårer, regn osv, men vaskes lett av med vann som holder over 38*. Kjempepraktisk, så slipper man sminkefjerner og gnikking i øynene.

- Skrubb: Ingen over, ingen ved siden - MD formulations face & body scrub. Gir babymyk og jevn hud. Elsker, elsker den (som mange andre)! Husk god fuktighetskrem etterpå.

Og ang. ditt spørsmål om solpudder: Solpudder skal oppå foundation og pudder. Rekkefølgen på solpudder og rouge, hvis du skal bruke begge, er mer opp til deg, jeg liker å bruke rouge først, føler jeg får et jevnere resultat da, med myke og naturlige overganger.

Håper dette var til hjelp, og lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for fine tips! Da skal jeg lese den tråden,for jeg har lyst å teste en flytende :)

Skrevet

Flere som har tips?Trenger også en god pudderbørste :)

Skrevet

De er kjempeflotte!Har sett på MAC sine også... blir nok en av de to sortene tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...