Gå til innhold

Møtt en gutt =) Men han røyker hasj

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ok, greia er. Jeg har møtt en gutt over nettet som jeg liker godt. Vi har møttes 2 ganger. Og i dag fikk jeg vite at han røyker hasj...:(

Jeg er selv VELDIG imot hasj.

Hadde en kjæreste for mange år siden som røykte hasj. Og pga hasjen ble det mange konflikter blant annet pga min holdning til hasj, og fordi han behandlet meg VELDIG stygt og løy mye rundt hasjbruket sitt ( som var stort).

Forholde ødla meg psykisk som jeg fortsatt strever med. Stever veldig med å stole på gutter pga denne gutten.

Jeg lovet meg selv den dagen det ble slutt at jeg aldri skulle bli sammen en gutt som røyket hasj...

Og nå har jeg altså møtt denne gutten, som røyker iblant og har planer om å fortsette med det:(

Hadde aldri trodd at han røyket, så ble ultra skuffet =(

Men det føles som at alle røyker iblant. stemmer det? vil det være lett å møte en gutt som ikke røyker hasj?

Uff er så skuffet nå og så itvil, for uten om hasjen så liker jeg gutten veldig godt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sagt til deg selv at du aldri skal være sammen med en gutt som røyker hasj, så siden dette er såpass ferskt, hadde jeg satt hardt mot hardt. Like greit å finne ut at det ikke er noe å satse på først som sist.

Skrevet (endret)

Du burde høre på deg selv.. Du sier at du er veldig imot det, noen som er bra.. Det vil garantert oppstå problemer, spesielt når du allerede vet hvor ille det kan bli med tanke på din tidligere kjæreste.

uansett hvor flott han er nå, tenk hvordan det vil være å måtte forholde deg til en som er rusavhengig.

Dette er ikke noe du burde ignorer.

Du sa at dere møttes to ganger, la det bli med det.. bedre det enn at du er sammen med han i to år forksempel!

Endret av lille_lam
Skrevet

Har opplevd det samme, dumpet han med en gang..

Gjest santdetder
Skrevet

Jeg røykte hasj i mange år før jeg traff min elskede for 1 år siden. Hun sa ifra raskt at det var 0 toleranse for hasj, og jeg valgte å slutte momentant. Visst hasjen er viktigere for han enn det du er, så må det blinke noen varselslamper for deg nå.

Skrevet

Du bør kanskje høre på deg selv men jeg skjønner om det er vanskelig :( kjedelig sitvasjon

Skrevet

Vet da om par der den ene røyker hasj, og den andre ikke, der det fungerer helt fint. Men alt etter hva man selv ønsker, og du sier jo selv at du ikke ønsker en kjæreste som røyker hasj, derfor burde du enten kutte kontakten, eller stille han et "ultimatum". Synes jeg. :)

Gjest Anjelika
Skrevet

At eksen din behandlet deg VELDIG stygt har vel null og niks med hasjbruk å gjøre.

Sporadisk hasjrøyking er da ikke verre enn å gå på fylla en gang i blant, men om du har et så stort problem med det at det blir noe å krangle om så bør du kanskje ikke ta det videre.

Gjest Pippi
Skrevet

Hm, jeg ville holdt meg unna. Kan godt hende(men kan også hende ikke) han er en kar som har kontroll på misbruket og så videre, men det er ulovlig, pengesluk og tyder på lav moral i mine øyne. Hasj er kanskje ikke så farlig bla bla bla, men det er inntil videre en ulovlighet i dette landet og vi har alternative lovlige rusmidler.

Ehm ja, nei hvis jeg var deg, som prinsipiell motstander,ville jeg holdt meg unna.

Skrevet

At eksen din behandlet deg VELDIG stygt har vel null og niks med hasjbruk å gjøre.

Sporadisk hasjrøyking er da ikke verre enn å gå på fylla en gang i blant, men om du har et så stort problem med det at det blir noe å krangle om så bør du kanskje ikke ta det videre.

Du bagetalliserer hasj røyking. Når man vet hvor følelsesmessig distansert man blir av røykingen. Dette skjer med alle som røyker gjevnlig 1 gang i måneden eller mer.

Selv begynnte jeg å røyke hasj da jeg var 14 år, og i starten var det bare en og annen gang. Med årene så ble det oftere og oftere, til slutt omtrent hver dag. Greit nok, men jeg hadde tidligere kjenskap til mange hasj røykere. Og jeg er menneskekjenner også, så jeg ser hvordan enkelte deler av hjernen stopper å utvikle seg. De blir avskrudd fra virkeligheten på enkelte punkter, virkelighetsfjern med andre ord. Noen mennesker får schizoaffekte lidelser, andre psykoser, og angst/deperesjons lidelser. Faktisk min beste venn ble innlagt for schizofreni. Han har vært innlagt i 13 år og tungt medisinert pga røykingen.

Ikke bagetalliser for mye. For noen enstøinger (hippier etc) er det greit å bruke hasj, men det har ingenting i et sundt kjærlighets forhold å gjøre. Det er ren gift, som vil forpeste forholdet for den som er bedre vitende og sensitiv nok til å merke det. :kaffekopp:

Gjest fireflies
Skrevet

Jepp, signerer denne! Røyker han hasj en gang i blandt, så ville jeg ikke brydd meg nevneverdig. Men om du virkelig har null tolleranse for det, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du spør oss om hva du skal gjøre? Da sier det seg vel selv at du burde kutte han ut.

Skrevet

Du må stå opp for prinsippene dine. Jeg røkte dessverre en del selv da jeg var yngre. Men da jeg møtte min første kjæreste sluttet jeg helt. Og det er jeg glad for.

Men det måtte trussel om at han skulle gå først. Uannsett hvor glad han var i meg er jeg sikker på at han hadde gjort det om jeg ikke sluttet.

Det er over tre år siden det ble slutt, etter tre år sammen og jeg har aldri rørt greiene igjen eller savnet det:D

Skrevet

Hajsrøyking er ein god grunn til å halde seg unna uansett. Med din bakgrunn blir det berre ein enno betre grunn til å halde seg unna... Kvifor utsette deg for det same ein gong til? Vil du deg sjølv så vondt?

Gjest Gjest
Skrevet

Det vet ikke du. Her må du holde på prinsippet ditt. Hasj er ikke OK, det mener jo du selv. Jeg er 100% enig, og dette har alltid vært et krav til mine kjærester. Ved et tilfelle, hvor jeg virkelig var glad i han, ville jeg ikke la dette komme i mellom, men gav han et ultimatum, dersom vi to skulle være sammen. Det var ikke noe problem, for han spilte det ingen rolle å kutte ut dette når det betydde noe for meg.

Men hvis du ikke virkelig er glad i han enda, ville jeg kuttet det nå. Evt. gi han en sjangs, ved et ultimatum, dersom du kjenner han nok til å stole på at han holder det.

Skrevet

Du sier du er veldig i mot hasj? Da forstår jeg ikke hvorfor du gidder å involvere deg med han her i det hele tatt! Det kryr av flotte, ikke-dopa gutter!

Jeg er som deg, helt i mot hasj og sterkere rusmidler, og hadde jeg funnet ut kjæresten/potensiell kjæreste hadde drevet med slikt, hadde jeg vært long gone, lett! Folk er forskjellige, noen bryr seg ikke, andre synes det er forkastelig. Jeg er blant sistnevnte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...