Emuline Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Jeg og herren skal til Dublin i august, og vi har svært lyst til å ta en dagstur til Belfast når vi først er i "nærheten". Jeg ser at det er flere tråder om disse destinasjonene her inne, men ingen om hvordan man kommer seg dit. Jeg har søkt litt på nettet og har funnet noen få sider, men der står det ikke oppført hvor mye det koster, så jeg lurer da på om noen kjenner til noen linker til et buss eller togselskap som kjører opp dit, og som gjerne vet hvor mye det koster. Takker og bukker for svar:) Emu
Gjest Airi Chikako Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Bus Eireann kjører til Belfast for 15 euro. Reiser dere hjem samme dag, kan dere få returbillett uten å betale noe ekstra. http://www.buseireann.ie/
Gjest Airi Chikako Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Nei, det står ikke på hjemmesida, kanskje fordi Belfast er i Nord-Irland? Jeg har reist med buss dit selv i fjor, ganske sikker på at de kjører dit fremdeles, og har hyppige avganger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Nei, det står ikke på hjemmesida, kanskje fordi Belfast er i Nord-Irland? Jeg har reist med buss dit selv i fjor, ganske sikker på at de kjører dit fremdeles, og har hyppige avganger. Ja, det kan hende. Forøvrig er Belfast en veldig hyggelig by!
Mermaid Blues Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Jeg var nettopp i Belfast, og da leide vi bil i Dublin og kjørte frem og tilbake. Siden samboeren min er lite skvetten av seg i trafikken tok han kjøringa på "feil side" på strak arm, men vi så også på mulighet for å ta buss og tog. Translink Enterprise kjører tog mellom byene, og som nevnt over meg her kan man også ta Bus Eireann. Vi valgte leiebil fordi vi ville stoppe og se Newgrange underveis, samt å kunne dra når vi ville selv. (Men selvsagt var det jo maraton i Belfast den dagen og halvparten av veiene var stengt for biltrafikk...jeg har aldri hørt GPS-Tor så fortvilet som han var da! "Ta neste til høyre...omregning...kjør inn i rundkjøringen og ta- omregning...kjør mer enn en kilometer...omregning...ta neste til venstr-omregning..." osv ) Synes Belfast var en trivelig by, mye å se i området rundt Falls Road
Emuline Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2010 Tusen takk for svar, nå ble jeg mye klokere. Vi tenkte å bestille på forhånd, så nå vet jeg hvor jeg skal henvende meg. Jeg gleder meg sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå