allover Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Hei! Vi har begge vært i Chania, og kunne tenke oss noe annet.. Ikke Rhodos heller, men en anne øy.. Har noen et friskt forslag til oss? Vi vil ha sol, strand og bad. Fine områder, god mat, og gjerne "det lille ekstra".. Ikke nødvendigvis et "kjærlighetssted" (siden vi er to venninner)), og ikke et partysted (vi er 35 og skal slappe av:)) Er det slik at noen som leser tråden har andre forslag enn Hellas.. kom med dem. Vi er åpne for innspill Takk for tips
Gjest Stachtari83 Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Ayia Napa paa Kypros har "alt". Vi bodde paa Sunwing Resort Sandy Bay for endel aar tilbake, flott hotell med bra service og fasiliteter, og bare noen minutters spasertur fra stranda:) Ca 10 minutter med taxi til sentrum, hvor du finner baade barer, cafeer, restauranter, shopping og strender. Masse spennende utflukter ogsaa (dengang hvertfall). Can Pastilla (utenfor Palma) Mallorca. Sol strand og bad, smaa koselige restauranter og overraskende lite turister egentlig. Men shopping o.l er det daarlig med, da maa dere inn til Palma by. Hva Hellas angaar kan jeg bare uttale meg om Rhodos og det nordlige fastlandet, men paa www.hellasforum.net kan dere faa mange tips fra nordmenn som bor eller reiser mye til Hellas God tur!
<CupCake> Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Favoritt øya mi var altid Samos. Var mye i helles før men har ikke vært der på en del år nå - vet at den har blitt utbygget litt siden da og sikkert forandret seg litt.. men det er verdt å titte på om dere ikke hadde hatt noe imot en litt mindre, roligere og mer koselig øy. Er vel ikke typisk romantisk men heller ikke typisk party - litt mer chill.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Antiparos, en liten øy ved siden av Paros. Uteliver er så som så, koselig hovedgate, fine strender, bra hotell og en bra campingplass--campingstranden er også en nudiststrand hvis det skulle ha noe å si. "The saying is" at alle som drar dit kommer tilbake Jeg var der i fjor, jeg skal dit i år og jeg kommer nok til å dra dit neste år også :rødme:
Isabel Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Parga! En fantastisk liten by! Den har "alt": tre fantastiske strender, byliv (passer vel kanskje ikke har du tenkt å feste mye.., blått hav.. deilige restauranter
Morea Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Sverger til Chios eller Peloponnes. Begge er det mye å se dersom man leier en bil eller scooter, relativt lite turister og goood mat. På Chios kan man klare seg uten bil/scooter, på Peloponnes så ville jeg hatt det. Veldig variert landskap begge steder og herlig vann. Har også hørt mye godt om Lesbos og Naxos. Sistnevnte er nok mer turistifisert, men det kommer jo an på hva man vil ha. Poros var jeg også for mange år siden. Ligger nært Peloponnes og Athen, så kan dra på dagsturer til begge steder! Liten Kardemommeby, grønn og fin, og lett å unngå barene, som i alle fall den gangen lå litt på utkanten av byen. Eller velge å oppsøke de alt etter som.
allover Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2010 Så ble det Mallorca folkens Men, takk for alle forslag til Hellas. Skal spare dem.. og teste en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå