Gå til innhold

Hjelp, feil i selvangivelsen- straff?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har utgifter på 27 000 kroner grunnet dokumentert kronisk sykdom, og Helfo har utbetalt full støtte, har jeg forstått det rett hvis man da må trekke fra det man har fått i offentlig støtte når fradragsberettiget beløp skal føres inn i selvangivelse? Dvs at hvis jeg har hatt 27 000 kr i utgifter og fått disse dekket i sin helhet, så utgjør ikke beløpet over 9 180 kr og det kan ikke føres i selvangivelsen? Da har jeg nemlig ført opp 27 000 kr i selvangivelsen som jeg ikke har krav på fradrag på, ved en feil...

Videoannonse
Annonse
Gjest Krizzy
Skrevet

Hvis man har utgifter på 27 000 kroner grunnet dokumentert kronisk sykdom, og Helfo har utbetalt full støtte, har jeg forstått det rett hvis man da må trekke fra det man har fått i offentlig støtte når fradragsberettiget beløp skal føres inn i selvangivelse? Dvs at hvis jeg har hatt 27 000 kr i utgifter og fått disse dekket i sin helhet, så utgjør ikke beløpet over 9 180 kr og det kan ikke føres i selvangivelsen? Da har jeg nemlig ført opp 27 000 kr i selvangivelsen som jeg ikke har krav på fradrag på, ved en feil...

Har ikke peiling på reglene rundt dette. Men hvis du er usikker, prøv å sende en mail til skatteetaten. Si at du mistenker at du har gjort en feil, og er litt nysgjerrig. Tviler på at de lager en BIG DEAL ut av det hvis du sier i fra selv, og det er feil. :)

Skrevet

Ja, du har forstått det rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...