Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen sparetips? Er student - og tar i mot alt av sparetips! Også hvordan jeg på best mulig måte kan legge unna litt penger også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begynt å sette av penger på sparekonto så fort vi får lønn.. Det vi føler vi har råd til. For uansett om vi sparer eller ikke: Pengene på brukskonto'n blir borte i løpet av mnd uansett.. Vi er også flinke til å kjøpe kjøtt på tilbud og ha det i posjoner i frysa..

Skrevet (endret)

Jeg lager ett budsjett hver måned, for hvor masse jeg kommer til å trenge til mat osv! Da blir det lettere å bruke mindre penger på mat, og dermed sparer jeg mer.

Har også fast trekk på 300 kr hver måned til Bsu konto, og 1000 kr til sparekonto!

Endret av Konstantin
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp småting her og der. Et par kopper kaffe og noen kantinelunsjer i uke blir fort dyrt. Bruk innvandrerforretninger, der har de masse belgfrukter du kan spe ut kjøttdeigen med om du bruker det.

Du kan også ha et glass og legge alle 20-kroningene på glasset når du får dem i vekslepenger. Mannen min gjør dette, og etter en stund har det på magisk vis samlet seg en liten formue i glasset :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjøp inn stort når det er tilbud. Er det mat; frys ned.

Planlegg måltidene dine og handle en gang i uka, istedet for dann og vann. Bruker som regel mindre penger når man handler sjelden..

Lag middag fra bunn, istedet for ferdig/halvfabrikat. Lag store middager og frys ned porsjoner, så slipper du å lage noe hver dag.

Kjøp helgetilbudene på Kiwi.

Kjøp FirstPrice-produkter, det er billig, og like bra som andre varer.

Pålegg: kjøp større forpakninger og frys ned i mindre deler.

Brød: skjær opp i skiver og frys, ta ut og tin når du skal ha, så har du alltid ferskt.

Vaskemiddel/oppvaskmiddel/tøymykner osv; hell over på flere flasker og vann det ut. De er som regel svært konsentrert, og man tar egentlig aldri "bare en dråpe" eller "en halv kork"...

Ikke bruk penger på blader og aviser; du finner det samme på nettet.

Ta ut et visst beløp i cash som skal være det du har tilgjengelig og "lov" til å bruke av; det er lettere å følge med enn om du bare drar kortet.

Sett en fast sum på sparekonto hver måned. Det du ikke ser, bruker du ikke (og trenger du brått ekstra penger er det godt å ha en buffer).

Sørg for å få regningene dine som e-faktura eller avtalegiro, så sparer du fakturagebyr o.l.

Fremfor alt; betal regningene i tide, ikke kast bort penger på purregebyr og renter.

Det var det jeg kom på i farten. Noe høres kanskje pirkete ut men, mange bekker små... det er oftest fillebeløpene som tilsammen utgjør mest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...