Gå til innhold

Er det vanlig å gi ektefellen sin gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke ha et tradisjonelt bryllup, men derimot i et rådhus i utlandet.

Er det likevel "vanlig" at man gir hverandre en gave ifm bryllupet?

:roll:

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel hver og en gjøre som de vil. Vi ga hverandre ikke gave, fordi vi syntes ikke vi hadde råd til det. Vi hadde jo alt gitt hverandre ringer, selskap, klær, blomster ++++++, så da ble det med det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener du morgengave? Jeg vet ikke hvor vanlig det er, og om begge skal gi til hverandre eller bare mannen til kona. Jeg vet faktisk ikke heller hva forloveden min tenker om morgengave; han har aldri nevnt det.

Skrevet

Det kommer helt an på paret. Vi hadde også et borgerlig bryllup og hadde ikke tenkt å gi morgengave, men mannen overrasket meg likevel med et gullarmbåndsur som mormoren hans selv hadde fått i morgengave da hun giftet seg.

Skrevet

Det kommer helt an på paret. Vi hadde også et borgerlig bryllup og hadde ikke tenkt å gi morgengave, men mannen overrasket meg likevel med et gullarmbåndsur som mormoren hans selv hadde fått i morgengave da hun giftet seg.

Wow, så fint!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi hadde også blitt enige om at vi ikke skulle gi hverandre morgengaver, av økonomiske grunner. Vi ga hverandre likevel noe småtteri, jeg ga oss nøkkelringer som det sto "just married" på og han ga meg en vannkaraffel som jeg hadde siklet etter lenge. Det trenger ikke være stort og dyrt. Du kan også gi ham et pent kort hvor du skriver hvorfor du gifter deg med ham, det gjorde jeg og da gråt han. Det var den beste gaven jeg kunne ha gitt ham.

Skrevet

Vi hadde også blitt enige om at vi ikke skulle gi hverandre morgengaver, av økonomiske grunner. Vi ga hverandre likevel noe småtteri, jeg ga oss nøkkelringer som det sto "just married" på og han ga meg en vannkaraffel som jeg hadde siklet etter lenge. Det trenger ikke være stort og dyrt. Du kan også gi ham et pent kort hvor du skriver hvorfor du gifter deg med ham, det gjorde jeg og da gråt han. Det var den beste gaven jeg kunne ha gitt ham.

Det med kortet var jo bare sååå fint da, god idè :)

Skrevet (endret)

Vi droppet morgengave. Det ble brukt nok penger i forbindelse med bryllupet! Vi hadde en kjempefin dag, og vi trengte vel strengt tatt ikke flere gaver :O Vi fikk jo hverandre, og har gitt hverandre verdens herligste barn, masse kjærlighet og omtanke hver dag. Det holder i massevis! Hva mer kan man ønske seg?

Men hva som er vanlig, aner jeg faktisk ikke!

Endret av Jade
Skrevet

Vi har valgt å ikke gi...

Vi har brukt ellers så mye penger, og det er andre ting som er viktigere å kjøpe inn hos oss enn ett nytt smykke eller klokke.

Det hele handler vel til syvende og sist om økonomien!

Men om det er vanlig..?? Mulig.. Men hvorfor følge hva alle andre gjør? Gjør det som passer deres lommebok og deres ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...