Gå til innhold

hampvott eller er vakeklut like bra?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg lurer på om vaskeklut er like bra som hampvott?

Hadde først tenkt og kjøpe hampvott men så lurer jeg på hvordan de er å rengjøre. Vaske kluter er jo bare og slenge i vaskemaskinen så da er kanskje vaskekluter bedre likevl eller?

Hvordan er det med hampvott og barbering egentlig skal en vaske med den før eller etter barbering for ungå ingrodde hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sånne (litt tynne) skrubbhansker som du får kjøpt "alle steder". De slenger jeg inn i vaskemaskinen sammen med håndklær og kluter. Vaskekluter funker sikkert bra det også. Kanskje lurt å ikke ta skyllemiddel i og henge de til tørk istedet for tørketrommel så de ikke blir så myke.

Nå er jeg ikke noe skrubbekspert, så ta mine tips med en klype salt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sånne (litt tynne) skrubbhansker som du får kjøpt "alle steder". De slenger jeg inn i vaskemaskinen sammen med håndklær og kluter. Vaskekluter funker sikkert bra det også. Kanskje lurt å ikke ta skyllemiddel i og henge de til tørk istedet for tørketrommel så de ikke blir så myke.

Nå er jeg ikke noe skrubbekspert, så ta mine tips med en klype salt :)

Skjønte ikke det helt, hva tåler skrubbehanskene og bli vasket på? Selger de slike som kan vaskes på høye tempraturer også?

Takk for gode råd :)

men jeg lurer også på hva jeg om jeg skal skrubbe leggene før eller etter fjærner hår fra leggene...

Skrevet

Jeg aner ikke hva de egentlig kan vaskes på. Jeg vasker de på 60 grader, og skulle de bli ødelagte, så kjøper jeg nye. De koster tross alt kun 10-20 kr :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

men jeg lurer også på hva jeg om jeg skal skrubbe leggene før eller etter fjærner hår fra leggene...

Før barbering, deretter hver gang du dusjer for å unngå inngrodde hår. Husk fuktighet :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Før barbering, deretter hver gang du dusjer for å unngå inngrodde hår. Husk fuktighet :)

Da lærte jeg noe nytt i dag også.

Skal prøve og kjøpe noen lyse hampvotter må jo vaske de skikkelig.

Jeg leste inni en slik hapvott en gang og der sto det 20-30 grader finvask og da tenkte jeg hva er vitsen. Men skal gjøre et forsøk :lur:

Skrevet

Hampvott er ikke det samme som skrubbehansker. Skrubbehansker er hansker som peeler huden (koster 19,50 på H&M). Hampvott er grovere og brukes for å bedre blodsirkulasjon ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...