Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datet en fyr for en stund siden, men jeg såret han ved å kysse/småkline med kompisen hans (visste ikke det var kompisen) på en fest tidlig i dateingen. Han ville ikke date meg mer. Jeg brukte lang tid på å komme over han (mye fordi jeg så han hver dag, møttes noe utenom skolen og snakket på facebook), mens han sa rundt tre uke etterpå at han var over meg fordi han bestemte seg for det. Jeg synes dette høres veldig rart ut. Eller hva mener dere? Da må man jo kunne tvinge seg til å falle for noen også da? Blir vel litt som "den positive lov" (tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger, og det positive gror). Noen erfaringer med dette? Trenger kanskje noen tenketips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datet en fyr for en stund siden, men jeg såret han ved å kysse/småkline med kompisen hans (visste ikke det var kompisen) på en fest tidlig i dateingen. Han ville ikke date meg mer. Jeg brukte lang tid på å komme over han (mye fordi jeg så han hver dag, møttes noe utenom skolen og snakket på facebook), mens han sa rundt tre uke etterpå at han var over meg fordi han bestemte seg for det. Jeg synes dette høres veldig rart ut. Eller hva mener dere? Da må man jo kunne tvinge seg til å falle for noen også da? Blir vel litt som "den positive lov" (tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger, og det positive gror). Noen erfaringer med dette? Trenger kanskje noen tenketips..

wops, skulle så klart stå "TVINGE egne følelser"

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kunnet tvinge meg selv til å ikke ha følelser for noen, det vil si velge vekk å kjenne på følelsene. Det å tvinge seg til å skulle ha følelser for noen blir noe helt annet. Det er mulig å velge vekk å kjenne på noe, men det er ikke mulg å velge at man skal lage til en følelse.

Jeg har faktisk ganske god kontroll over følelseslivet mitt. Jeg er gift, men har vært tiltrukket av andre i løpet av ektemskapet mitt. Da har jeg ungått personen, ungått å gi følelsene grobunn og valgt å fokuser tilbake på mannen min heller enn å folusere på tankene om den andre. Dette har fungert veldig fint, følelsene går alltid over relativt kjappt (siden de aldri fikk vokse frem i utgangspunktet). Når da denne gutten aldri fikk tid til å få ordentlg dype følelser for deg tenker jeg at det blit litt som den tiltrekkningen jeg har hatt av andre. Jeg bestemmte meg for å la være å kjenne på dem noe som var lett siden de ikke var sterke i utgangspunktet. Denne gutten hadde nok ikke så sterke følelser for deg i utgangspunktet og da er det lett å klare og fokusere vekk fra dem. Når følelser ikke får grobunn gror de heller ikke, så om han klarer å la være og fokusere på følelsene han har for deg så vil følelsene naturlig dø ut... fordi de trenger næring for å gro. Gir ham dem ikke næring dør de ut.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det var vel ikke så vanskelig å få til det, tenker jeg. Synet av deg når du "småkliner" med kompisen hans, er vel ikke noe positivt å bygge følelser på. En ser gjerne noe positivt i dem man før følelser til, ikke noe negativt som det du antagelig nå betyr for han.

Klart han var ferdig med deg, det ville vel du også vært om den du var forelsket i kysset med veninna di?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Trenger du tenketips? Hvor dum er du egentlig???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...