Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jente på 20 år, og nermer meg 80kg. Når jeg ble sammen med Nils-arne var jeg 57kg. Etter jeg ble gravid gikk jeg opp i vekt og nå vil ikke Nils-arne ha meg mer.(grunnet fedme) På nyttårsaften i år VAR HAN UTRO MED MIN BESTE VENNINNE! Men vi holdt sammen grunnet barnet. Nå føler at jeg har ingen. Selvtilliten min går bare mer og mer nedover. Sist dagen når jeg skule spise matpakken min på jobb, sto det Ms.piggy på den. Nå dusjer jeg bare når jeg er aleine hjemme(redd for å vise meg naken etter alle komentarene)Hva skal jeg gjøre?godta dette for barnet sin del(han er en god far).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste må jo være at du trives med deg selv. Det virker det ikke som du gjør. Er det fordi du får kommentarer, eller fordi du ikke liker deg selv? Det er det bare du som kan svare på.

Jeg tror ikke antall kilo sier noe om en kvinne er sexy. Jeg tror det kommer innenfra. Jeg kjenner ei som har stoffskifte problemer, og hun har alltid "draget" på byen. Mange, mange menn vil være sammen med henne. Hun trives med seg selv, aksepterer seg selv, og det synes!! Du kan være så slank du bare vil, men har du ingen sjel så er du heller ikke sexy... Mener jeg.

Det du utsettes for er trakassering, og det bør du ikke finne deg i. Du er like verdifull enten du veier 57 kg eller 80 kg. Det er synd vi har de idealene vi har i dag. Jeg ville ikke funnet meg i at min samboer var utro. Jeg ville ikke holdt sammen med barnefaren pga barnet. Men det er slik JEG ville gjort. Hva du vil eller kan er det kun du som kan svare på.

Lykke til!!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Be han lukke døra når han går.

Skrevet

Dette hørtes veldig trist ut for deg. Sånn skal du jo ikke ha det!

Du er ung. Du kommer sannsynligvis ikke til å være 80 kilo hele livet. Du har fått barn jo! Enkelte kvinner legger på seg under svangerskapet. Det forsvinner stort sett igjen når DU føler at tiden er moden til å gjøre noe med det selv. Det trenger du ikke å stresse med nå.

Men dine 80 kilo er jo ikke det som blir problemet ditt. Problemet er Nils Arne som ikke takler den "nye" biten av deg. Det er det jeg synes virker så trist. Måten han behandler deg på, virker så fullstendig uten lojalitet. Det du trenger er støtte, masse støtte. Overhodet IKKE utroskap eller direkte sårende og mobbende bemerkninger. Det krenker og ødelegger!

Husk at du har potensiale. Nils Arne høres ut som han mangler det mest elementære potensiale. Omsorg og lojalitet. Det vesentligste i forhold til den kvinnen som har blitt mamma til HANS barn. Han vil med sin opptreden, etter hvert oppnå at du kjølner fullstendig i forhold til ham. Kanskje går det til og med over til at du etterhvert vil forakte ham. Vel, han har sådd og han må høste!!

Håper du for fremtiden kan se mulighetene DINE og at du ikke behøver å bli "tråkket på" av den som burde stå deg nærmest. Gi deg selv den omsorgen du trenger. Pass godt på selvtilliten din. Ingen skal få ødelegge den. Tenk deg godt om i forhold til verdien av å leve sammen med en person som gjør så lite godt for deg. Selv om han er en god pappa.

(Forøvrig kjenner jeg at jeg blir ordentlig rasende(!!!) av å høre at mennesker som egentlig burde stått oss så nært, kan behandle hverandre på den måten!!! Jeg kunne hatt lyst til å gi ham en rett på tygga...en skikkelig en....han hadde kjent den!!!)

Stå på!! Ser NilsArne en Svane (DEG!!!) en vakker dag og øyene hans funkler igjen, så kan han bare ha det så godt!!

Rita;-)1212[ Dette Innlegg er endret av: Rita den 2002-05-01 01:55 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første; sexy har ingenting med kilo å gjøre! (Det er utståling, livsglede og karisma etter mitt syn som avgjør dette).

Jeg går rett på sak: Nils Arne er en umoden fjott som ikke fortjener deg! Tenk å være utro mot deg, og så kalle deg Miss Piggy! Han kan forsatt være en god far, men la han for Guds skyld ikke være samboeren din lenger!!!!! Det finnes så mange andre alternativer der ute, livet er for kort til å kastes bort på talentløse mannfolk. Du lever kun 1 gang. For å se det fra en annen vinkel; tenk om det var datteren din som fortalte at hennes samboer oppførte seg på den måten samboeren din oppfører seg mot deg, hva ville du råde henne til å gjøre?

Og denne Nils Arne som tillater å psykisk torturere deg (det er det han gjør) er han så lekker selv han da liksom?

Nei, dump ham - og dump ham NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Skrevet

Kjære deg.

Selvfølgelig er du sexy! Som andre skriver her så har det ingenting med kilo og gjøre.

Utstråling,carisma og væremåten din er det som avgjør.

Ikke finn deg i den behandlingen du får av kjæresten din! Han kommer til og knekke deg psykisk hvis du lar ham fortsette. Det finnes massevis av mannfolk som er bedre enn ham.

Kvitt deg med ham... Og kvitt deg med din venninne også!

Du fortjener så mye bedre!

icon_smile.gif Ismen icon_smile.gif

Skrevet

Selvrespekt måles ikke i kilo..

Hvis du vil slanke deg,

gjør det for deg selv,

ikke for noen andre..

-og fortell ham at det er en stor forskjell på å være far og på å ha reprodusert seg..

Skrevet

Dersom det kun dreide seg om de respektløse kommentarene kunne man kanskje analysert seg fram til en slags forståelse av hans ståsted. En mer aktiv livsstil hadde vært nok, tror jeg til å få deg til å bli fornøyd med deg selv, og han til å se at du fortsatt bryr deg om å være hans kvinne (ikke bare mor til hans barn).

Men med sitt ultimatie svik har han diskvalifisert seg selv.(Å knulle din beste veninne er UTILGIVELIG!!!) Da er han etter min mening verdiløs som ektemann, uavhengig av hvilke kvaliteter han måtte ha som far.

Good riddance! icon_frown.gif

Skrevet

Jeg kan berolige deg veldig. Jeg er en veldig utadvendt mann, og er nærmest en kjendis i den lille byen jeg bor. Alle mine mannlige venner synes store, og gjerne også fete jenter/damer er sexy. De samme vennene synes slanke/tynne jenter er usexy. Vi har ofte snakket om dette på fester, og store damer med svarte strømper er det mest opphissende for menn.

Skrevet

Jeg føler med deg. Men - som de andre skriver - det å være sexy har ikke noe med vekt å gjøre - men med deg selv og hvordan du føler deg.

At din partner kan svikte på en så råtten måte - er bare simpelt, og han bruker sikkert din vekt til å retttferdiggjøre sine handlinger - noe som er enda mere simpelt. -

(Men det kan ikke ha vært med din beste veninne - for venninner gjør bare ikke sånn mot hverandre . Hun er heller ikke noe å samle på.)

Stå på - og stol på at du er noe i kraft av deg selv. - og ikke minst - hvis du selv føler at du er for tung gjør noe med det - men gjør det for din skyld ikke for noen andres.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er helt enig med alle her - han har bedratt deg, behandler deg som dritt, og trakasserer deg! Få ham ut! Skal ikke si noe mer om det.

Er han en god far? Nei, vet du hva, hvordan skal han kunne være det? Hvordan skal han noengang kunne oppdra sitt barn til respekt, omtanke, omsorg for andre mennesker? Og hva hvis barnet deres faller utenom det han synes er normalt og pent? Vil han behandle barnet på samme måte? Det hadde jeg faktisk ikke tatt sjansen på du...

Og lykke til i livet ditt - det blir godt en dag, men du må gjøre det selv. Lykke til!

Jeg vet hva jeg snakker om - jeg er en STOR og SEXY dame...12

Gjest Anonymous
Skrevet

En liten tanke..

Hvorfor legger mange jenter på seg noe så hemningsløst når de blir gravide?

Jeg skjønner jo at det må bli en vektøkning, det er bare proporsjonene jeg reagerer på.

Det er vel ikke noe galt med litt med å være forsiktig med godene når man er "på vei"

Kjenner mange spreke jenter som har fått barn og mange av dem trente lett nesten hele svangerskapet

Jeg har en følelse av at mange tar graviditet som en slags unnskylding til å spise og ligge på soffaen ekstra mye

Brannfakkel i graviditetsforumet?

Skrevet

Den enkleste måten å bli kvitt maaaange irriterende kilo for deg er å kvitte deg med Nils Arne. Min eksmann syntes jeg var feit når jeg veide 58 kilo og mente at jeg absolutt måtte slanke meg. Jeg kvitta meg med han i stedet. Ingen mann skal få bestemme hva jeg skal veie! Nå er jeg i et nytt ekteskap, veier alt mellom 75 og 80 kilo men kjenner meg sexy når jeg selv vil. Var ute på byen i går sammen med en venninne som også er ganske "frodig" og vi var da omsvermet på dansegulvet hele kvelden. De aller fleste menn jeg kjenner foretrekker kvinner med former.

Til disse anonyme som ikke kan forstå at man må legge på seg bare man får barn :

Bare vent til dine hormoner spiller deg et puss. I hele min oppvekst og til jeg ble gravid som 23 åring var jeg slank. Jeg kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg. Etter første barnet har vekta svingt fra 65 til 87 kilo. ( 87 kilo når jeg fikk barn nr. 2 ) Nå bruker jeg hormonspiral og den elsker tydeligvis kalorier.......

Stå på Gunnhild og la ikke Nils Arne knekke deg!

Her på KG finner du mange venner som vil støtte deg uansett hva du bestemmer deg for å gjøre med livet ditt.

Stor klem fra Flo* vinke.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

*grøss*

Henger meg på de andre her inne...

IKKE GODTA EN SÅNN DUST AV EN SAMBOER!

Kom deg ut av forholdet før han knekker deg helt, det har verken du eller barnet deres fortjent....

Hvis du misstrives som litt tung, kan kanskje alene-tilværelsen bli positiv i så måte... Det har hvertfall jeg erfart.

Men poenget er at du gjør det for DEG SELV, og ikke noen andre!

Lykke til, håper alt ordner seg for deg!

Skrevet

Jøss, jeg trodde det var en spøk, jeg.

Men hvis ikke...

Hiv ut Mr. Pig, og tenk ikke på at barna måtte miste daglig kontakt med faren sin.

Et slikt vesen kan ikke gi videre noe som helst av sunne og positive verdier likevel, jeg ville til og med vært meget skeptisk å i det hele tatt la en slik "mann" få noen som helst innflytelse over mine barn over hodet.

Èn ting er "problemstillingen" med at mange går opp i vekt etter at ringen er på fingeren. Det er en annen diskusjon.

Hadde denne fjotten derimot fått fatt på hjernecellen sin, så hadde han tatt opp problemene sine med deg, og holdt seg for god til å plukke på bestevenninner og andre før ting ble avgjort.

Det som ble skrevet på matpakken, ble selvsagt gjort av en person med store komplekser og total mangel på empati.

My God.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man kjenner seg sexy, er man sexy. Å være sexy har lite med antall kilo å gjøre. Tror ikke menn generelt liker best jenter med runde former. Jeg er svært slank (164/49), men opplever å få masse oppmerksomhet når jeg er ute på by'n. Tror menn har like mye sansen for ei lita spretten rumpe som en rund og kvinnelig....

Jeg tror i alle tilfelle at jeg hadde fått samme oppmerksomheten hvis jeg hadde veid 10-15 kilo mer.

Lisa-Beth

Skrevet

Hei du... icon_smile.gif

Nei, og atter nei !!! Sensualitet har lite eller INTET med antall kilo eller CM å gjøre... Det har med selvtillit, utstråling, og hvor feminin (for kvinner) du føler deg i øyeblikket !!! icon_wink.gif Så dette har ALLE kvinner sjansen til å føle i perioder i livet.

Jeg har vært helt slank, og jeg har vært SVÆRT frodig, så jeg har prøvd begge deler.

Min erfaring tilsier at det er liten eller ingen forskjell på responsen jeg fikk.

Det ER faktisk, banalt nok, det INDRE som teller... Det vil si: Utstråling.

Og ikke alle har det. Men la for all del ikke vekten bære ansvaret for dette !!!

Er du generellt misfornøyd med deg selv ? Begynn og spise riktig mat, samt beveg deg mer, for eksempel i form av å gå en tur hver dag.Drikk masse vann. osv...

Hvis du fortsatt elsker mannen din, gi han en sjanse. Elsker du han IKKE, vel,- - dropp han !!!

Det er ikke pent av han å kalle deg saker og ting. Selv har jeg aldri hatt sansen for det. Det er ytterst nedlatende. Så husk at det slettes ikke sier så mye om DEG som person, men derimot så sier det MYE om han. Og er det en slik person du vil fortsette å leve sammen med, så ønsker jeg deg lykke til videre.

Er det IKKE hva du vil, så ta konsekvensene av ditt valg, og dropp han !!! Men på en pen måte, ellers vil han muligens bruke DET mot deg også. Så for all del: Fall ikke for fristelsen ved å gå NED på hans nivå !!! icon_frown.gif

Jeg håper at det vil ordne seg for deg.

Men du er nødt til å ta et valg her. Slik kan det ikke fortsette. Lykke til!

Vennlig fra Venus... icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Må si meg enig med mange andre som har svart deg: Du har en mann som ikke er bra for deg. kan nok stemme at hvis du er fornøyd med deg selv synes det utenpå.

På en annen side: Jeg er sammen med en kar som ikke finner meg spesielt attraktiv, men jeg har en "vanlig" slank kropp som jeg synes er OK. Kanskje han drømmer om en frodig dame?

For min egen del vet jeg: Er du oppriktig glad i noen spiller ikke kroppens utseende stor rolle, du blir glad i den også.

Tror du må si klart i fra at du ikke tolererer slikt snakk / kommentarer, hverken på matpakken eller ellers. Ler han av deg eller forsøker å "psyke deg ut" vet du at han ikke respekterer deg og da bør du komme deg unna fort.

OK at du anser ham for å være en god far, men hva hvis barnet får et utseende/egenskaper han ikke tolererer? Foreldre skal i utgangspunktet elske sitt barn akkurat slik det er. Hvis han ikke gjør det med kvinnen i sitt liv, vil han da gjøre det med barna? Dessuten: utroskap med en (nå forhåpentligvis forhenværende) venninne av deg er jo i utgangspunktet klar beskjed.

IKKE finn deg i dette! Stå på egne ben.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan godt vera sexy sjølv om du veg for mykje. Sjøl veg eg 20-30 kilo for mykje.....Eg har netto no (for ein mnd sidan) fått meg ein elskar.

Han tenner på meg fordi den personen eg er ikkje p.g.a. korleis eg ser ut!!!

Vi har ein viderleg god sex.

Så stå på venen! icon_smile.gif

Skrevet

Til den første anonym

Du vet tydeligvis lite om svangerskap og vektøkning.

Mange sliter en god del med vekten er svangerskap.

Det er ikke bare bare å gå ned i vekt.

Jeg veide 54 kg når jeg ble gravid med førstemann. Og veide 75 kg rett før fødsel. Etter fødsel veide jeg 65 kg. Men jeg la på meg igjen de 10 kiloene + litt til.

Jeg lå ikke i sofaen hele dagen heller.

Når jeg ble gravid med andremann veide jeg 77 kg. Jeg gikk opp til 79 kg de første ukene, men gikk ned til 73 kg fram til uke 16.

Ved fødsel veide jeg 83 kg og rett etter fødsel veide jeg 69 kg.

I dag veier jeg 74 kg og holder på å slanke meg.

Man kan styre vektøkningen litt med å passe på kostholdet. Alle har ikke like lett for å gå ned i vekt som andre og sliter mer.

Jeg er ikke fornøyd med meg sånn som jeg ser ut, men folk er forskjellige og man kan ikke bestemme selv hvor mye man skal ligge på seg.

Vent til du blir gravid du, så skal du få se hvor "gøyt" det er med å ligge på seg 15-20 kg, få morsomme kommentarer pga overvekten og slite som pokker etterpå.

Det er et helvete, men jeg satt ikke i sofaen og spiste hamburger, drakk brus, spiste potetgull osv. Jeg spiste helt vanlig og sunt kosthold, men la likevel på meg så mye.

Som en jordmor sa: Du er en god rugemor.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...